Snopehunger...

French Design

Flørter med forumet
Graviditet er som kjent tiden der man skal spise sunt, trimme godt og få nok søvn. Altså, leve et sunnere liv med tanke på den lille nede i magen. Hva gjør man da når snopehungeren tar fullstendig overhånd, og man nesten ikke kan gå forbi en sjokolade en gang uten at en "bare MÅ ha"?!? Sliter med dette selv, MÅ liksom bare ha noe snop eller chips eller noe å tygge på i det hele tatt.. Prøver å erstatte det med frukt og slikt, men det er ikke så lett. Noen gode tips til hva jeg kan gjøre? Har ikke helt de store planene om å få en unge på 4-5 kilo heller, og så kunne jeg jo tenke meg å bli kvitt den snopehungeren både for barnet og min egen sin del.. tips og råd?
 
Ehh har egentlig ikke noen gode råd......spiser ikke selv så mye godteri, men får jeg Tortilla chips i hodet, da er jeg besatt[8D] Prøver å spise masse druer for det er så godt, men jeg klarer ikke det hvis jeg blir besatt av tortilla......ellers har jeg dårlig matlyst om dagen........[:(] Alt som har med middag å gjøre frister liksom ikke....
 
Tja, jeg er kanskje ikke den som burde snakke om godter ettersom mitt første barn var 4910 g og jeg la på meg 32 kg, men med nr to vil jeg holde meg unna godter.
Ting som er sunne og gode??
Vel... fruktsalat er alltid en slager. Banan, appelsin ,melon, jordbær, eple o.l. Lag den selv og spar deg for dette sirup greiene de har på i butikken. Nydelig.
Spis frukt generellt. Det er jo sundt og smaker godt. Ta deg en brødskive med banan eller eple.
Det er det beste rådet jeg kan gi deg.
Klem
 
Takk til alle som har svart [:D] Prøver på harde livet å styre unna snop og den slags, men er neimen ikke lett! Står på hodet i fruktskåla til alle døgnets tider nå for å dempe snopehungeren. Uff, det snopet altså.. skulle ikke vert lov å laget slike søtsaker når man bør styre unna det [:)]
 
Kjøp masse frisk frukt og skjær opp i passe biter. Mango,melon i diverse varianter,ananas,lichee....(det var enten papaya eller pasjonsfrukt man ike skal spise,husker hverken hvorfor eller hvem av dem, så jeg styrer unna begge)
Ha på litt "dressing" av grapefrukt og annasjuice, evt skei ut av og til med litt vaniljesaus eller kesam vanilje. Eller bruk den nye vaniljeyoghurten fra Tine, den med mye mindre sukker og fett og sånn...Kjempegodt til frisk frukt.
 
Åååhhjaaa frukt! Mmmm.. Men jeg får litt dilla på lakris. Føler at det tar litt bort kvalmen..? Jeg vet at man ikke skal spise så mye lakris pga et eller annet. Men er det noen som vet hvor mye mye er? [:)]
 
jeg begynte å spise litt usunnere da jeg ble gravid - -likte pizza og kebab... før spiste jeg det hvis jeg var utrolig sulten og ingen andre muligheter...
jeg har alltid likt kaker og prøver å kutte det ned p.g.a for mye sykker i blod!!![&o]
men når jeg får lyst på noe søtt så har jeg alltid forskjeelige frukt i kjøleskapet. søte druer - når jeg vil ha noe skikkelig søt.
eppler - hjalp meg mot kvalm og apelsiner....
 
uff ja og få lyst på søtt hele tide er en plage er nå mot slutten ting begyner oss meg har ikke hatt mat lyst eller lyst på søtt tidligere i svanger skapet men nå 8 uker før tremin er jeg blitt veldig gal etter godis og kina mat men er ingen ting som frister prøver med frukt og sånn hjelper litt men ikke altid hmm.
 
Back
Topp