Snop / godteri ?

Snart6barnsmor<3

Elsker forumet
jentene i juni13
Marsmagi 2025
Jeg og svigersøster og eij venninne har hatt en diskusjon om vår gotte slutt.. Vi skulle holde åss unna godteri og brus i en mnd. Å nå som det har gått en uke kommer de med at det ikke er lov det potetgull for det går under som godteri. Men sjokoladepålegg er greit for det går under som pålegg/mat.. Og cider, rusbrus og vin er greit for det er alkohol så det og er greit.. Så da må jeg bare spørre dere er det virkelig jeg som er teit som er uenig i dette? Sjokoladepålegg er sjokolade og det går i der som godteri som i sjokolade.. Rusbrus og cider går under som brus men vin er greit for det er ikke som brus. Og potetgull er snop ja men det er ikke godteri. Hvist dere skjønner hva jeg mener ?

Hvis man skal ha godtestopp så er jeg enig med deg, sjokopålegg bør ikke være lov og cider/rusbrus har mye sukker i seg. Potetgull og salte nøtter er også godteri i mine øyne.

Er enig med deg, men potetgull er jo også godteri. Iallefall for meg.

Godt det ikke er bare jeg som mener det :) ser på godteri som søt saker og snop som godteri, potetgull og slikt :)

For meg betyr "snop" nøyaktig det samme som "godteri", bruker ordene om en annen jeg:) Potegull og alt annet chips baserte saker er godteri! Rusbrus/cider har jeg faktisk ikke tenkt på kan regnes som søtsaker, siden det er alkoholbasert. Men heller vel mest mot at det ikke kan regnes som godteri, da man faktisk ikke kan kjøre etter å ha inntatt den type godsaker:P Og er vel dem som kanskje kun kan drikke cider eller rusbrus? Så dersom dette er godteri, så plutselig kan dem ikke feste. Og syns igrunnen det var et litt langt hopp fra godteløfte til å måtte være edru:P

Sjokolade pålegg:) hørte av ei jeg kjenner at man kunne ta sånn dere 10 skiver med nugatti fremfor 1 stripe sjokolade. Vet ikke om det er sant da:P Jeg tar ihvertfall en skive med nugatti med bedre samvittighet enn noen striper med sjokolade. Det metter, og man får i seg fiber, og gjerne et glass melk itillegg... *tenkepå!* *Sikle*:P

Jeg Regner potetgull som godtri. Hehe "enkelt" for de to andre som da bare kan ta seg en cider hvis de vil ha noe søtt/brusaktig å drikke. Det kan jo ikke du av andre grunner....:) men synes jo egentlig ikke heller at de skal måtte slutte å drikke alkohol og for en som bare liker søte drinker og cider er det jo ikke noe alternativ.....
Sjokoladepålegg er jo ikke egentlig mat/pålegg....det er godis til å ha på brødsskiva synes jeg :);)
Lykke til vært fall :)

Jo det er jo enkelt for de. Så kom de og med at en alkoholfree cider er brus men så lenge det er alkohol i så kan det ikke regnes som brus. De jør dette for å gå ned i vekt å da må man holde seg unna alkohol og. Men nå har jeg meldt meg ut av dette og fortsetter for meg selv :) grunnen til at jeg jør det er for at jeg er "redd" for å få en "sukker unge" igjenn, så derfor prøver jeg å være litt sunnere dette svangerskapet. :)

Høres ut som de kommer med mange unnskyldninger syns jeg..
Fortsett selv du så er det du som bestemmer ;)

Synes det hørtes like greit ut å "droppe" ut å heller fortsette selv.
Flink du er som er nøye!:):):):):)
Jeg var veldig flink sist....men np spiser jeg noe dritt hver dag....blæææ...

Ja det synes jeg og.. Men jeg klarer fint selv å holde meg unna gotter :) søndag har jeg vert 2 uker uten :) veldig greit å bestemme selv enn å måtte sjekke opp med andre om hva jeg kan putte i munnen eller hva jeg ikke kan. :)

Altså, hvis man skal prøve å gå ned i vekt, eller bare prøve å bli sunnere og da kutte ut alt sukker og sånn, så får man da iallfall holde seg unna alt da. Brus, sjokolade, potetgull.....altså, alt. Det er jo tross alt masse kalorier i disse "matvarene" Og det er jo og masse sukker i rusbrus. Tenk på i ølen da...er så mye sukker i ølen at t.o.m de med diabetes helst ikke skal drikke det....ikke så mye alkohol ellers el. Så da sier det seg sitt.

Back
Topp