Snill baby!?

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Hva syntes dere når folk sier: "vi har en snill baby?" eller "har dere fått en snill baby?"

jeg tenker at ingen babyer er slemme?![&:] Skal man bestemme om en baby er snill eller slem utifra om den sover hele natta eller gråter lite/mye!?

Men når jeg tenker meg om så er jo dette en setning som ofte blir brukt!

Sikkert mange som sier det uten å legge noe negativt i det eller mene noe med det, men jeg reagere faktis litt på det[8|]

Det har vel litt i forhold til hvordan ungen er til å spise, rape, bæsje, prope og slike ting...
Før ikke å nevne soving [8D][8D][8D] Man sir som regel at har man fått et troll så får man en engel eller omvendt... stemte ganske bra her !!!

Det motsatte av snill baby blir vel en urolig baby [;)]

Så tror ikke de som sier "snill baby" mener at motsetningen er "slemm baby". Er vel heller bare en måte å snakke på om de babyene som sover spiser og raper.. for så å sove litt til [;)].

Vår første var en urolig unge, et troll[:D] Kjente det faktisk helt fra hun lå i magen. Har sliti MYE med søvnen helt fra hun var liten og gjør det i perioder enda. Så jeg skjønner når noen håper på en "snill unge" [:D] Han som ligger i magen nå er MYE roligere, så blir spennende! Men ville ikke byttet bort trolljenta vår for det

ORIGINAL: Bakekakesøte

Vår første var en urolig unge, et troll[:D] Kjente det faktisk helt fra hun lå i magen. Har sliti MYE med søvnen helt fra hun var liten og gjør det i perioder enda. Så jeg skjønner når noen håper på en "snill unge" [:D] Han som ligger i magen nå er MYE roligere, så blir spennende! Men ville ikke byttet bort trolljenta vår for det

Mi va også sånn, nr 2 va en engel... han sov stortsett hele tia[:)][:)][:)] men nu sies det også at jente e oftere mye mer urolig og var mot det meste[&:][&:][&:]

Nr 1 her i gården var en såkalt snill unge. Nesten ikke gråt, sov hele natta, spiste godt og var stort sett blid og fornøyd. Var nok de med urolige unger som var litt misunnelig ja.
Men å kalle barna slemme har jeg aldri hørt noen si.
Barselgruppa mi fikk nesten hakeslipp første gangen Malin begynte å hylgrine på barseltreff. Da var hun vel rundt et halvt år (gruppa hadde da møttes en gang i uka siden ungene var 2 mnd...)

Jeg bruker bestandig å kommentere dette når folk sier det. Alle babyer er jo snille, men noen er mer plaget enn andre, med f.eks magesmerter. Urolig baby synes jeg er greit å si, men ikke om en baby er snill eller ikke. Fornøyd er egentlig litt på grensen å si også på et vis synes jeg. Lillegutten min var en veldig fornøyd baby, men plagdes en del med magesmerter og har sovet dårlig det første året sitt. Men alltid hatt et smil på lur og vært en hærlig baby fordi. [;)] Så han har vært litt urolig, men allikevel fornøyd [;)] Vanskelig dette egentlig! [:D]

det er nokk ingen som sier det i den meningen, snill vs slem baby.
bare et ord som blir brukt om man har en rolig baby.
så derfor reagerer jeg ikke på det.
skjønner di ikke mener at babyer kan være slemme.

ORIGINAL: Frk.Maja

Hva syntes dere når folk sier: "vi har en snill baby?" eller "har dere fått en snill baby?"

jeg tenker at ingen babyer er slemme?![&:] Skal man bestemme om en baby er snill eller slem utifra om den sover hele natta eller gråter lite/mye!?

Men når jeg tenker meg om så er jo dette en setning som ofte blir brukt!

Sikkert mange som sier det uten å legge noe negativt i det eller mene noe med det, men jeg reagere faktis litt på det[8|]

Jeg tenker IKKE sånn... men vet det er mange som tenker som deg! mange som blir fornærmet av det spørsmålet...

vår første var ganske strevsom mens nr to stort sett bare sov... hu krevde INGENTING, og da ble det jo så jeg sa: hu er så snill, hu bare sover hu! [;)]

ORIGINAL: BabyINovember10

Det har vel litt i forhold til hvordan ungen er til å spise, rape, bæsje, prope og slike ting...
Før ikke å nevne soving [8D][8D][8D] Man sir som regel at har man fått et troll så får man en engel eller omvendt... stemte ganske bra her !!!

hehe, satser på at det stemmer her også da jeg har en som ikke har vært noen sovebaby! Så denne får værsågo å la mamman sove litt mer [;)]

ORIGINAL: maryjoleen

det er nokk ingen som sier det i den meningen, snill vs slem baby.
bare et ord som blir brukt om man har en rolig baby.
så derfor reagerer jeg ikke på det.
skjønner di ikke mener at babyer kan være slemme.

Back
Topp