Snikete arbeidsgivere!

LenaMamma

Flørter med forumet
Heisann..[:)]

Egentlig burde e vel sette dette på "klagesiden", men da gjelder jobben min.
Jeg jobber som vikar. (eller for å være helt korrekt, så er jeg ansatt som vikar ( pleie assistent) på et sykehjem, men jeg får ikke jobbe. Trolig fordi jeg er gravid.) Saken er som følger:
Jeg ble ansatt i februar i fjor (2008), og jobba masse ( nesten 100%stilling) helt frem til den dagen jeg sa fra til min arbeidsgiver at jeg var gravid, og kanskje ikke kunne klare alle de tunge løftene, men at jeg gjerne ville fortsette å jobbe så lenge jeg fikk lov av legen min.  Ca.30minutter etter at jeg fortalte til arbeidsgiver at jeg var gravid, kom hun ut og fortalte oss ansatte at de måtte nedbemanne p.g.a.dårlig økonomi. Greit nok det. Så arbeidsgivern sluttet å ringe til meg. Jeg snakket tilfeldigvis med en del av mine arbeidskolleager,(vikarer) og de sa at arbeidsgivern vår ringte hele tiden til dem. De hadde masse jobb. Jeg har ringt, og vært på jobben flere ganger uten å få noe. Nå har jeg gått "arbeidsledig" i snart 3månder,men har ikke hørt et pip fra arbeidsgiver!(jeg har mast! meg til å få ut feriepengene sånn at jeg klarer meg ut månden...men etter det..hum..)
Jeg ser ingen annen råd enn å sykemelde meg, enda jeg ikke er syk.. Jeg vet jeg har rettigheter osv.. men å kjempe gjennom disse føles som å ro et slagskip alene...
Tror jeg kommer til å miste fødselspengene også p.g.a.alt tullet fra arbeidsgiver.
Er det noen som har et par tips? Noen som har opplevd noe lignende? 

Hilsen "mitt første barn"[:)]