Sniker og bare et spørsmål om ctg

Millee89

Flørter med forumet
Har født flere barn.
Har av ukjent årsak dratt på meg litt fødselsangst denne gangen.

Husker noe jeg syns var stress med sist igangsatte fødsel var ctg målingene.

Kan dere som har født huske hvor høy pulsen på deres baby kunne gå når babyen da f eks var aktiv / sparket? Rart spørsmål men… det var stressmoment for meg

Husker jeg stresset veldig når den var høy…

Har født flere barn.

Kan dere som har født huske hvor høy pulsen på deres baby kunne gå når babyen da f eks var aktiv / sparket? Rart spørsmål men… det var stressmoment for meg

Den var oppe i 155-160 når han sparket masse :) og rundt 140 når han var rolig.

Fikk akutt fødselsangst denne gangen jeg også og fikk innvilget keisersnitt tilslutt . Det er jeg svært glad for . Føler med deg. Ang puls ; samme svaret som over :)

Har født flere barn.

Mine to siste (de jeg husker) har pulsen i korte perioder vært opp mot 190-195, ingen har sagt noe på det :) Men ta det opp med jordmor eller den som ordner ctg, og be de forklare:Heartred

Mine to siste (de jeg husker) har pulsen i korte perioder vært opp mot 190-195, ingen har sagt noe på det :) Men ta det opp med jordmor eller den som ordner ctg, og be de forklare:Heartred
Helt normalt.
Det de ønsker å se er at pulsen roer seg igjen etter babyen har vært aktivt.

Her var vel også pulsen opp mot 160-170 i aktive perioder. Med førstemann var det en måling der pulsen lå rundt 200 også uten at hen var aktiv, og da ble det fort reaksjoner fra helsepersonell. Når jeg var i fødsel så var ctg-maskina kobla sånn at jordmødrene kan følge med også når de ikke er i rommet, tipper det er vanlig flere fødesteder. Så så fort de mener noe er unormalt så vil de nok komme for å sjekke. Avslappa jordmødre betyr som regel at alt er normalt, men kan være vanskelig å stole på det når man står i det selvfølgelig. Er det mulig å spørre om de kan skru ned lyden på maskina og vinkle skjermen sånn at du ikke ser på målingene?

Back
Topp