sniker meg inn her...

150V.R

Flørter med forumet
Hei, hei, alle sammen og gratulerer så mye med de små:) Er det noen av dere som har født på Ahus? Jeg skal føde ser om 4 1/2 uke( håper litt før) Hvordan var det der? Har man mulighet for å føde i vann der? Hva med lystgass/akunpungtur? Bare nyskjerrig og veldig spennt:)

Jeg har født på Ahus, og der har de ikke lystgass. De har akupunktur, men ikke alle JM har kunnskap om det. Det er helt greit å føde der. Siden sist har de pusset opp badene har jeg hørt, så nå har de badekar. Ønsker deg lykke til[:)]

Jeg fødte på Ahus 18 januar og er kjempe fornøyd [:)]

Mitt første barn ble født på et lite sykehus og derfor var jeg veldig spendt på hvordan Ahus var. hadde ikke hørt så mye positivt om det tidligere så jeg var vel litt skeptisk, men det viste seg å være helt ugrunnet! -heldigvis!

Jeg ble satt igang og det tok hele tre døgn før lille Lina kom så jeg var leeenge på føden. Alle jeg hadde kontakt med var hyggelige og veldig imøtekommende. de spurte hele tiden hva jeg ønsket og hvordan jeg hadde det.
Fødestuene er ikke så veldig fine (ikke akkurat hyoppusset..) men det gjør nytta si (når det står på som verst bryr du deg ikke om det fine farver på veggene eller ikke...) Badene er nyoppusset og fine.

Jeg prøve ikke akupunktur denne gangen, da jeg hadde det forrige gang og ikke synes det fungerete for meg men vet at de har det på Ahus. Jeg lå i badekar (med boblebad[:)]) under åpningstiden med fødte ikke i vannet da jeg synes det ble for varmt å ligge der.  om du ønsker  så får du sikkert føde i vannet, bare si fra til jordmor om hvilke ønsker du har. Det kan kanskje lønne seg å lage en ønskeliste/huskelapp som du legger i sykehus baggen slik at du kan gi den til jordmor når du ankommer sykehuset

Etter fødselen ble jeg flyttet ned til barselavdelin N10. Det er alltid kaotisk og lite søvn på barsel, men denne gangen var jeg heldig å fikk enerom[:D] så jeg fikk faktisk slappe av litt. men vær forberedt på at du kan havne på en 4-mannsstue når du blir overført til barsel. vær også forberedt på at det ikke er så gøy å dele rom med 3 andre og deres babyer...

Lykke til og håper du slipper å gå over tiden [;)]

Jag ffödde på Ahus den 20 januari!

Är otroligt nöjd! De var helt underbara, fick en fin uppföljning av både förlösande JM og lege som var tilstede under fødseln!
På barsel var de heeeeeelt fantastiska!

Finns inte nåt jag kan klaga på... förutom att jag inte hann få min epidural, jag öppnade mig för snabbt så det var inte nåt de kunde göra nåt åt [8D]

Back
Topp