Sniker meg inn her også

Kitty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Da er første kontroll i Tyksland gjennomført, og vi så ett bankende hjerte. Fosteret er målt til 44 mm, noe som passet fint for starten av uke 11 (Er 11+1 i følge menstermin). Terminen er likevel justert, til 1. desember pga annen utregning. Derfor sniker jeg meg inn her også, siden sjansen er stor for at jeg ikke får lov til å gå til termin.

Er også henvist til indremedisiner for oppfølging med tanke på grunnsykdommer, og har time der neste uke.

Jordmor holder til på samme kontor, og har også satt meg opp neste uke. Og tilbake til gynekologen om 14 dager.

Dette kan bli travelt :p

Vi er ihvertfall overlykkelige, og skal bare finne ut til neste uke om vi ønsker NIP-test, eller om vi lar det være. Det må vi isåfall betale for selv, siden det ikke dekkes i Tyskland.

Her er presentasjonen min fra Desember :) Den ble skrevet 1. April, så er en stund siden. Idag er jeg som sagt 11+1 :D Og det er bare 1 spire, ikke to som de fryktet i starten

Jeg er en kvinne på 34 år (blir 35 i løpet av svangerskapet), og er nå gravid for aller første gang. Vi fikk vite veldig tidlig at jeg var gravid (hadde over 1 uke igjen til ventet menstruasjon) pga mage og ryggsmerter. Det var ikke noe alvorlig, og jeg ble sendt hjem fra legevakten med beskjed om å kontakte fastlegen senere samme dag.

Det er nå nesten 1 uke siden, og siden har jeg kjent på mye murringer i magen, og en mage som av en eller annen grunn eser ut allerede. Magen (og bryster, armer og bein) er allerede full av strekkmerker fra før, og jeg har allerede fått enda flere over skambeinet. Det kan bli festlig å se hvordan jeg ser ut etter fullgått svangerskap.

Jeg og kjæresten har vært sammen i litt under 1 år (ble offisielt 2. Mai i fjor), men har kjent hverandre endel lenger. Vi skal flytte sammen veldig snart, og det innebærer at jeg skal flytte inn til han i Tyskland. Jeg både gruer meg bittelitt og gleder meg masse. Det er mange endringer samtidig nå, og veldig mye som foregår.

Jeg har diverse sykdommer som gjør at jeg må følges tett underveis, og begynner med kontroller imorgen. Da er jeg ifølge disse kalenderene 5+2. Jeg er litt usikker, for jeg har en syklus som varierer mellom 15 og 35 dager. Gjennomsnitt på 32, men de siste har vært 24. Så avhengig om de kan klare å finne hjertelyd imorgen, så får vi se.

Jeg fikk som sagt beskjed veldig tidlig at jeg er gravid, og folk rundt meg har fått vite det. Med murringer i magen av en annen verden til tider, så har de jo skjønt at det er noe på gang. Dessuten så kommer jeg til å bli veldig lei meg dersom jeg skulle miste, og da er det greit å kunne hente støtte i venner og familie som vet hva som jeg går gjennom.

Jeg vet at mange mener at man skal vente til uke 12 med å si fra, men for meg som begynner med kontroller allerede nå, så føles det riktig å si fra. Og kunne hente støtte underveis i de som "har gått før".

Siden testene var positive så tidlig, og det er mye tvillinger i begge familiene så jeg er også veldig spent på om det er en eller to på vei. Så her krysses det både fingre og tær for at alt går bra, og at det kanskje bare er en spire.

Velkommen så mye skal du være! Så bra at alt ser fint ut så langt, og at det bare er én ;)

Velkommen ❤
Gratulerer så mye med et lite bøllefrø!
Blir spennende å høre oppdateringer om hvordan dette går.
Masse lykke til videre, krysser armer og bein for dere. Spennende tid fremover med både baby og flytte til Tyskland. Du er råtøff!

Velkommen ❤
Gratulerer så mye med et lite bøllefrø!
Blir spennende å høre oppdateringer om hvordan dette går.
Masse lykke til videre, krysser armer og bein for dere. Spennende tid fremover med både baby og flytte til Tyskland. Du er råtøff!
Flyttingen var planlagt før jeg visste om spiren i magen :p Jeg hadde ikke ventet å bli gravid på første forsøk, men når den først satt, så var det også helt greit :) Virker som jeg vil få like god, om ikke bedre oppfølging på mange ting her, foreløpig har jeg vært hos gynekolog, neste uke skal jeg til jordmor + hormonspesialist, og uka etterpå tilbake til gynekologen.

Flyttingen var planlagt før jeg visste om spiren i magen :p Jeg hadde ikke ventet å bli gravid på første forsøk, men når den først satt, så var det også helt greit :) Virker som jeg vil få like god, om ikke bedre oppfølging på mange ting her, foreløpig har jeg vært hos gynekolog, neste uke skal jeg til jordmor + hormonspesialist, og uka etterpå tilbake til gynekologen.
Det er jo bra da. Jeg hadde heller ikke forventet på første forsøk. Fikk beskjed om at det kunne ta minst 3-5 år fordi jeg hadde så få egg. Det var ikke sikkert det gikk i det hele tatt.
Virker jo som om det er veldig god oppfølging da! Håper du får en bra opplevelse med graviditeten, fødsel og barsel ❤
Absolutt lovende så langt :-)

Det er jo bra da. Jeg hadde heller ikke forventet på første forsøk. Fikk beskjed om at det kunne ta minst 3-5 år fordi jeg hadde så få egg. Det var ikke sikkert det gikk i det hele tatt.
Virker jo som om det er veldig god oppfølging da! Håper du får en bra opplevelse med graviditeten, fødsel og barsel ❤
Absolutt lovende så langt :)

Tusen takk :) Ja, det virker lovende. Jeg var litt frustrert igår da jeg fant ut at gynekologen ikke kunne ta andre blodprøver enn de som var svangerskaps relatert, men så fikk jeg time hos hormonlege allerede neste uke.

Back
Topp