Sniker litt. Symptom?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Hei. Sniker fra januar 2020.
Opplevde noen av dere svimmelhet i starten av svangerskapet?
Har slitt med lavt jern tidligere og har tatt blodprøve forrige uke, men venter på svar.
Kan sånt komme så tidlig? Uke 6-7?

Jeg har hatt det litt til og fra, oftest de dagene jeg har sovet litt mindre enn jeg bør (har en straks ettåring som syns det er oppskrytt å sove utpå på morgenen, og jeg våkner hyppig om natta sjøl). Vet også at jeg kan ha litt lavt blodtrykk i svangerskap så det kombinert med tretthet og kvalme = svimmel. Har heldigvis gitt seg når jeg da har tatt det litt med ro. :)

Ikke vært mye plaget, men hadde spesielt en hendelse på jobb der jeg egentlig stod helt i ro og så plutselig bare svirra alt rundt meg. Det kan nok ha vært rundt uke 8. Ellers svimler jeg lett når jeg reiser meg, men det gjorde jeg egentlig før også.

Jeg hadde det slikt de første 3 ukene. Var veeldig svimmel!

Startet hos meg 6 dager før ventet mens sp ja kan begynne tidlig.

Ja, var en del svimmel I starten, men sikkert pga dehtdrering grunnet kvalme og oppkast.

Det er helt normalt.

Jeg var svimmel konstant i 1,5 uke. Fra uke 5-6
Normalt blodtrykk og fine blodprøver. Det kan bare være et symptom på graviditeten. Men det hjalp å dra til legen å sjekke det, da ble jeg litt roligere, for det er jo veldig ubehagelig..

Det er helt normalt.

Jeg var svimmel konstant i 1,5 uke. Fra uke 5-6
Normalt blodtrykk og fine blodprøver. Det kan bare være et symptom på graviditeten. Men det hjalp å dra til legen å sjekke det, da ble jeg litt roligere, for det er jo veldig ubehagelig..

Jeg var hos legen idag. Normalt blodtrykk, normal blodprosent og andre blodprøver er også normale. Bare lavt d vitamin.
Ho sa bare: normalt å være svimmel og kvalm.

Last edited:
Veldig normalt å være svimmel ja. Jeg har alltid blitt svimmel som gravid :)

Her står det: "Det er ikke uvanlig å være svimmel i svangerskapet, og det er flere grunner til det. I begynnelsen av graviditeten hender det at blodforsyningen ikke greier helt å holde tritt med et kretsløpsystem i raskt vekst. Etter hvert kan den voksende livmoren trykke på blodkarene og gi svimmelhet, og reiser du deg brått opp kan svimmelheten komme fordi blodtrykket raskt faller når blodet strømmer fra hjernen. Har du lavt blodsukker (f.eks om du går for lenge uten mat) kan du også bli svimmel. Svimmelhet kan også komme i varme rom og dersom du blir stående for lenge av gangen."

Noen ganger. Det kan bare være blodtrykksfall

Back
Topp