Sniker litt... Noen her som ammer og gir erstatning etterpå?

MammatilTreprinser

Forelsket i forumet
*MIA*
Vært igjennom 6 økedøgn nå hvor han har loggi til puppen konstant uten pauser på dagtid,går på afipran kur(har som bivirkning økt melkeproduksjon) bruker nesespray og har prøvd akupunktur og melkemengden går heller ned enn opp og han går jo ikke tilstrekkelig opp i vekt....i tilegg blir Ludvig sliten av å ligge å amme konstant... Så valgte å hive inn håndkle i dag.. Gir nan etter amming. Sårt som fy og jeg føler at jeg ikke er bra nok som ikke får det til for TREDJE gang... men men Det viktigste er jo at ludvig får mat! det jeg egentlig lurer på er hvor ofte gir du mat da? Vær tredje time?? Hva med natta?


Sent from my iPhone using BV Forum


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gjør det:) ammer så gir tillegg, mye gladere gutt da :) får da til han blir helt mett og fornøyd :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg slet med ammingen i starten. Hade ikke melk helt enkelt. Men hun fikk bryst og sen mme i tillegg. Nå har melkeproduksjonen kommet seg godt igang så hun får vara bryst nå. Må av og til pumpe pga spreng. Men har tydeligvis ujevn produksjon. Høyre bryst fikk jeg ut ca 80 ml og venstre ca 40 ml. Forsøker legge hun til på venstre bryst oftere men hun mister intresse når brystet går tom.
Om natten blir det amming 1-2 ggr når hun vill ha mat. Iblant sover hun lenge. Iblant mer urolig og vill ha pupp oftere.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har tydeligvis ikke nok melk men trøster meg med at jeg fikk en gutt på 4410 gr som krever mye mat, 1,5 kg større enn 1. mann... Småen får begge deler, først pupp så mme, avhengig om han får nok fra puppen eller ikke. Til å begynne med har jeg hatt dårlig samvittighet fra helv.... som begynner å komme seg nå. Ikke moro å føle at en feiler og ikke er god nok osv fordi ammingen ikke fungerer eller en ikke har nok. Det viktigaste må være at ungen får nok mat og er fornøyd samma f altså. For min del er jeg redd at ammepresset vil dra meg helt i kjelleren igjen (slet med svangerskaps-depresjon) men jobber med meg selv hver dag for å unngå det og ta ting som de kommer. Småen blir mett og er fornøyd stort sett hele tiden, sover godt og alt :-) må se det positive i det. Det er masse trøst i å se at en ikke er alene :-) jeg forstår deg godt og du får masse støtte fra meg :-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Glemte å svare på det du lurte på :-) akkurat nå får min kun pupp om natten, hver 3-4 time sånn ca. Om dagen får han først pupp så mme når han vil ha mat, som regel hver 4 time, vekker han aldri for å gi han mat. Om kvelden får han kanskje mest av mme når puppene er som regel ganske tomme...heldigvis tar han begge deler uten problem, masse trøst i det :-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gjør også det, først pupp så mme.
Hun får 3-4 flasker i døgnet, ingenting om natta. Får mat hver tredje time cirka.

Strålende fornøyd med den løsningen nå :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp