Sniker litt her hos dere!

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Har termin 1 mai, men skal ha planlagt keisersnitt så den lille kommer nok i april.

Dette blir vårt 3 barn, alle ble til ved hjelp av ivf.

Selv om dette er tredje graviditet så lurer jeg jo litt. Dette er første gang jeg har morkaken bak, og når morkaken ligger foran så kjenner en jo liv mye seinere.
Når kan jeg forvente å kjenne noe denne gangen?

Spennende [emoji1] velkommen hit!
Jeg venter også nr 3. Har hatt morkaken både foran og bak tidligere. Denne gangen ligger den bak og jeg kjenner allerede smått med liv, spesielt på kveldstid :) 16+3 idag. Det er tredje dag på rad jeg har kjent liv.

Jeg er 15+6 og andre svangerskap, har kjent smått med bevegelse i par dager nå trudde det var først kløe men fant ut til slutt at det var innvendig [emoji4]

Du bør kjenne liv innen uke 17 er det ikke det de sier? Det varierer jo så veldig fra person til person :)

Velkommen!

Jeg tror ikke man _bør_ kjenne liv innen uke 17. Veldig mange førstegangsfødende kjenner det ikke før rundt uke 20. Og har man morkaka foran kan det gå enda lenger tid. Men det er nokså vanlig å kjenne noe rundt uke 16-17. [emoji4]

Blir spennende å se når jeg kjenner det denne gangen. Kjent det seint tidligere, pga morkaken foran. Men håper jo på å kjenne liv tidligere nå når morkake ligger bak. Så kansje en mnd til.. Gleder meg.. [emoji7][emoji7]

Forrige gang kjente jeg ikke noe før etter oul - altså nærmere uke 20. Hadde morkaka foran så det var derfor :)
Kjenner ikke stort nå heller selv om det er tredjemann, men er ikke bekymra.

Du bør kjenne liv innen uke 17 er det ikke det de sier? Det varierer jo så veldig fra person til person :)

Nei, det stemmer vel ikke?
Du skal helst kjenne liv HVER dag fra uke 24, uansett antall tidligere svangerskap og morkake foran eller bak.
Uke 17 er ganske tidlig å kjenne liv, så man er heldig hvis man gjør det. Babyen er fortsatt liten og svak :)

Gratulerer og velkommen[emoji2] jeg hadde morkaken bak sist, da kjente jeg liv i uke 15+ :)

Nei, det stemmer vel ikke?
Du skal helst kjenne liv HVER dag fra uke 24, uansett antall tidligere svangerskap og morkake foran eller bak.
Uke 17 er ganske tidlig å kjenne liv, så man er heldig hvis man gjør det. Babyen er fortsatt liten og svak :)
Jeg satt jo et spørsmålstegn bak siden jeg er usikker :-p jeg sitter ikke med fasiten ;-)

Med første kjente jeg liv fra uke 17 ca (visste ikke hva jeg skulle kjenne etter heller[emoji38])med nr to og nr tre fra ca uke 12. Er 16+2 nå og kjenner liv hver dag[emoji846] men dette tror jeg er veldig individuelt uansett da.

Med nummer en hadde jeg morkaken foran, men kjente liv daglig fra uke 14. Tror det varierer veldig. Fra uke 17 kjente mannen det utenpå magen.

Velkommen hit :)
Er nok varierende. Sist kjente jeg i ule 14/15 som andregangs. Tredje nå og morkaka bak igjen og har såvidt kjent litt leamus følelse nå de siste par dagene. Er 16+1 i dag, ifølge tul :)

Første gang jeg kjente liv i magen med første ca uke 20. Da hadde jeg morkaken forran! Hadde flere ganger kjent kynnere i morkaken, men ikke så jeg var sikker på at babyen hadde sprellet.

Velkommen hit ❤️ jeg venter også 3 å skal ha planlagt ks. Termin er 17 April, så spent om det blir april eller mars her.
Jeg er 15+5 i dag å kjenner liv hver dag spesiellt masse på kvelden å på formiddagen. De andre kjente jeg det i uke 14.. Veldig inviduellt fra person til person.

Back
Topp