Sniker. Kvalme?

Seawave

Elsker forumet
Heisann,

sniker fra oktober.

dere som har ekstrem kvalme (hg). Det sies at kvalmen er verst i uke 9-10, stemte dette for dere?
Jeg er 8+4 nå, altså uke 9, og det er helt sinnsykt ille nå.
Har vært innlagt i 2 uker, og syntes kvalmen var ille da jeg ble innlagt, men er enda verre nå. Kaster opp/brekker meg 5-12 ganger pr time. Håper virkelig det stemmer at uke 9-10 er verst og at dette ikke vil vedvare like ille etterpå.

Ja, syns det var ille fra uke 8 til uke 11. Jeg har gått på postafen i lengre tid nå. Tror nok jeg kan legge den på hylla snart. Har ikke kastet opp på tre dager nå.

Jeg hadde hg i første svangerskap for seks år siden. Kastet opp 10-20 ganger om dagen fra uke 6 til 10, etter det var det «bare» oppkast om morgenen og generelt uggen til uke 14.

Dette svangerskapet har jeg «bare» vært kvalm døgnet rundt fra uke 6-10, tatt Postafen hver dag. Nå er jeg bare uggen og litt kvalmebølger. Så virker som ting topper seg i uke 9-10 og så blir det bedre. Får krysse fingrene! Jeg er veldig takknemlig for at det ikke var så ille denne gangen.. Har du prøvd kvalmestillende?

Føler meg teit som syter over 2-3 oppkast episoder dagen når ejg leser om slik elendighet!! Full sympati, å gå kvalm hele tiden er helt forferdelig :/

håper du/dere blir bedre snart!!

Hatt/Har HG i begge mine svangerskap. Første svangerskap frem til fødsel, andre svangerskap (nå) foreløpig hele svangerskapet (uke 23 nå, håper jo fortsatt det skal gå over :hilarious:). Hos meg har det begge gangene blitt verre og verre frem til ca uke 10-11, så har det holdt seg stabilt på drit dårlig nivå frem til uke 16, før det har blitt såpass bedring slik at jeg ikke føler at jeg skal dø lenger, så blir det gradvis litt og litt enda bedre igjen. (For ja, på det dårligste føles jo hele livet bare helt håpløst og man skjønner ikke hvordan man skal overleve dette her). Men jeg er bare i relativt fin form dersom jeg tar livet helt helt med ro, mye sofa og mye søvn, og ikke minst tar zofran slavisk.

Back
Topp