Sniker fra Mai, hjelp!!!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Kom nettopp hjem fra sykehuset nå. Har sovet 2-3 timer i natt bortsett fra det har ho hengt i puppen siden 21 igår kveld. Melka mi har ikke kommet ordentlig enda heller:(

På sykehuset var dem totalt imot smokk og ville ikke at jeg skulle gi ho det..

Nå måtte jeg bare prøve smokk, fordi ho har hengt i puppene i over en time nå.. Å ho roa seg med en gang.. Hadde ho vært sulten hadde ho vel blitt grinete for at det ikke kommer no melk fra smokken? Er det veldig feil av meg å gi ho den?
Er vel bare å ikke la ho ha den i flere timer i gangen?

Håper på tips og råd, for jeg er veldig opptatt av å få til amminga og vil ikke ødelegge for meg selv:/

Sorry for en rotete tråd:/

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Sent from my iPhone using BV Forum

Helt riktig av deg å ta vare på DEG oppi dette her. Jenta di har tydeligvis et stort sugebehov og da kan ikke du være smokk.

Men pass på å la henne suge nok. Den iherdige sugingen er med på å få melkeproduksjonen din i gang

Vi begynte med smokk og flaske etter ca 10 dager, men vet at mange begynner tidligere og at det har gått helt fint.

Kom nettopp hjem fra sykehuset nå. Har sovet 2-3 timer i natt bortsett fra det har ho hengt i puppen siden 21 igår kveld. Melka mi har ikke kommet ordentlig enda heller:(

På sykehuset var dem totalt imot smokk og ville ikke at jeg skulle gi ho det..

Nå måtte jeg bare prøve smokk, fordi ho har hengt i puppene i over en time nå.. Å ho roa seg med en gang.. Hadde ho vært sulten hadde ho vel blitt grinete for at det ikke kommer no melk fra smokken? Er det veldig feil av meg å gi ho den?
Er vel bare å ikke la ho ha den i flere timer i gangen?

Håper på tips og råd, for jeg er veldig opptatt av å få til amminga og vil ikke ødelegge for meg selv:/

Sorry for en rotete tråd:/

Lillesøster ventes 16.05.2014

Uff da, skjønner frustrasjonen din! Første vesla mi fikk smokk samme dagen vi kom hjem fra sykehuset(dag3), nr 2 fikk smokk da han var bare få timer gammel! Jeg skjønner hvorfor de generelt er strenge på smokk, men det høres ut som du trenger litt avlastning, og du virker veldig klar på at babisen ikke skal ha smokken hele tiden, prøvå bruk den for å få den lille til å sovne, og når hun har sovnet kan du prøve å snike den ut, slik at hun ikke blir sugeforvirret! Dessuten er det viktig at du lar henne suge på brystene dine så mye du orker, slik at hun stimulerer til at melken kommer :)

Vi ga smukk i skjul på sykehuset(fy,fy), passet på å legge henne til ofte og se etter tegnene hennes, men ga smukk sånn at jeg kunne gå på do eller i dusjen. Nå er tulla en mnd, hun er veldig tydelig på smukken, er hun sulten, blir hun kjempesint om hun får smukk, ellers så roer hun seg med en gang.

Det er viktig at du får litt søvn, kan du prøve å amme liggende, slik at du får slappet av litt samtidig??

Takk for svar jenter, setter stooor pris på det:D

Har ammet en del liggende også.. Hjelper litt det.. :)

Lillesøster: 13.05.2014

Skjønner godt at du er sliten! Sånn er det for de fleste de første døgn, bebisen vil ofte ligge til puppen ofte for å stimulere melkeproduksjonen! (tips: les på ammehjelpen.no) Grunnen til at de på sykehuset er "antismokk"er for å ikke ødelegge for ammingen-, at ungen blir sugeforvirra. Jeg hadde ikke gitt smokk om jeg ikke fikk til å amme, men jeg ga smokk selv på dag 2 eller 3 for å roe ned jenta mi. Hadde det som deg og smokken ødela ikke noe her. Vesla tok puppen ofte men roet seg med smokk etter amming og for å sove. Med nr 1 var det motsatt i starten, han tok smokk og ville ikke ha pupp, så måtte slutte en periode med smokk for å så prøve igjen senere..

Men obs om du ikke tror bebisen får nok melk, så snakk med helsestasjonen så veileder de deg.
Lykke til!!

Huff! Jeg hadde det helt likt som deg. Man blir så sliten og frustrert når det er kun pupp som gjelder :/ Pass på brystvortene dine, for jeg ble kjempesår. Smør på melk og lufttørk godt mellom ammingene. Jeg syntes du skal stole på deg selv, og om du føler ammingen går bra ellers er det sikkert greit å gi tutt. Jeg fikk også forbud mot tutt fra sykehuset, men prøvde på dag en hjemme. Min tok dessverre ikke den, og jeg endte med en baby som konstant økte meg, og alt for mye melk. Det er ikke før nå at ting begynner å stabilisere seg, over tre uker etter fødselen...

Vår lille var en tur innom nyfødtintensiven da han ble født og der fikk han tutt før han fikk pupp, men ammingen har gått som smurt likevel så ikke vær redd for å få litt avlasting ved å la henne ta tutt en liten stund :)

Sier som sophias mamma, la babyen sovne på tutt og snik den ut og la den suge så mye du klarer (uten at du blir fryktelig sår) for stimulanse av melken, eventuellt pump deg og stimuler brystene for hånd. :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Igjen, takk for svar:D melka har endelig begynt å ta seg opp:D så ting går lettere her nå:D

Lillesøster: 13.05.2014

Back
Topp