Sniker fra juli

anines

Elsker forumet
Hei alle mai-mammaer! Sniker fra juli for å høre med dere som har kommet litt lenger på ferden. Jeg har en sønn på litt over 5 måneder, og lurer på litt ang å slutte med nattamming.

Gjør dere det fremdeles? Hvis dere har sluttet: skjedde det av seg selv, eller vendte dere det av? Isåfall hvordan? For min del gjør det ikke noe med en amming om natten, det er vel også bra for melkeproduksjonen osv, men alle de andre gangene iløpet av natten? Tidligere la vi han rundt ni og han sov til 5 tiden uten å spise noe i mellom. Etter 3 måneder begynte han plutselig å våkne hver andre eller tredje time for å spise. Legger han i 8-9 tiden fremdeles.

Svigermor mener at vi bare burde la han gråte, så han skjønner at han skal sove på natten og kun spise den ene gangen. Men jeg vet ikke om jeg har hjerte til å la han ligge å gråte!

Jeg ammer om natten ennå, snart 8,5 mnd :) 2 ganger i gjennomsnitt, men varierer litt. Ofte våkner han og vil ha når vi legger oss så har et lite håp om at han våkner færre ganger når han kommer på eget rom. han sover fra 19-08 omtrent

Ammer om natten jeg også, ca 3-4 ganger mellom 19 og 06.30, baby er 8 mnd straks.
Jeg takler ikke å la baby gråte, jeg tenker at det vil rette seg selv ettersom mer fast føde introduseres. Min lillegutt er ikke flink til å spise nok mat på dagtid slik at han har et genuint behov for Nattmat.
Jeg samsover også :p
Gjør det som føles riktig for deg og babyen din ❤️

Samme her, junior er 8,5 mnd og jeg nattammer minimum 2 ganger hver natt.. Det samme skjedde med min ved tremåneders alderen! I starten sov han 6-8t, så plutselig var det opp hver 2.-3. time! Altså stikk motsatt av det som beskrives over alt.
Vet ikke hvordan jeg skal slutte med nattmaten, hadde håpet det skulle gå seg til av seg selv...

Snuppa her er 8 mnd og ikke klar for å gi slipp på nattmaten. Hun er så ivrig og nysgjerrig på alt på dagen at noe så kjedelig som pupp er liksom ikke aktuelt, og ikke spesielt interessert i vann, så jeg tør ikke kutte ut melka også. Vond og hard i magen. Her er det mat med 2-3 timers mellomrom.

Virker som at mange av dere her inne fortsatt nattammer! Jeg har egentlig ikke tenkt noe på å prøve å avvenne, men sambo tok det opp i går etter å ha snakket med moren. "Hun gjorde ditt og datt, og bla bla bla". Han mener jo ikke noe vondt med det da, er jo første barnet for begge så han synes sikkert det er greit med tips. Men er jo ikke han som er våken om nettene uansett:) Hehe. Men jeg skal jo ikke si at jeg blir lei meg om mini våkner litt ferre ganger iløpet av natten da. Det sliter jo på at man aldri får et par timer sammenhengende søvn. Her samsover vi ikke, og han ligger på eget rom, så jeg våkner jo så veldig hver gang jeg skal opp og amme han.

Her nattammes det fortsatt, og jeg kommer til å fortsette med det en god stund til.

Jeg klarer ikke noe skrikekur, så jeg ammer en god stund til. Med de to eldste stoppet jeg da de var rundt 14 mnd.

Last edited:
7 mnd gammel og spiser 2-3 ganger mellom kl 19-07. Dr fleste på 5 mnd spiser om natten vil jeg tro. Alle mine tre har gjort det. Å sove natten gjennom refererer til 5 timer sammenhengende søvn og ikke 12. Verdt å huske i våkennattfortvilelsen [emoji4]

Hei alle mai-mammaer! Sniker fra juli for å høre med dere som har kommet litt lenger på ferden. Jeg har en sønn på litt over 5 måneder, og lurer på litt ang å slutte med nattamming.

Gjør dere det fremdeles? Hvis dere har sluttet: skjedde det av seg selv, eller vendte dere det av? Isåfall hvordan? For min del gjør det ikke noe med en amming om natten, det er vel også bra for melkeproduksjonen osv, men alle de andre gangene iløpet av natten? Tidligere la vi han rundt ni og han sov til 5 tiden uten å spise noe i mellom. Etter 3 måneder begynte han plutselig å våkne hver andre eller tredje time for å spise. Legger han i 8-9 tiden fremdeles.

Svigermor mener at vi bare burde la han gråte, så han skjønner at han skal sove på natten og kun spise den ene gangen. Men jeg vet ikke om jeg har hjerte til å la han ligge å gråte!
Min er nå 8,5mnd og jeg ammer for hun legger seg kl20, ca kl 2 og før jeg drar på jobb kl 7.
På dagen ammer jeg når jeg kommer hjem kl 15 og igjen kl 17 når hun skal ha middag.

Før jeg begynte på jobb ammet jeg hver 3dje time hele døgnet.

Hun er puppeoman.

Å gråte seg i søvn, gråte seg bort fra vaner osv synes jeg er helt forkastelig!
Det er en ekkel metode. Barn fortjener masse kjærlighet, forståelse og oppmerksomhet!
Men viktigst av alt, du må gjøre det du føler er riktig for deg og ditt barn.

Back
Topp