Snegle i innpakket salat

caracara

Forumet er livet
Hva hadde dere gjort? Kjøpte salat i går, må ha i dag. Ta den ut og skylle godt? Droppe den? Sneglen er brun, men må kanskje forvente slik av norskprodusert mat? :mad:

Har fått det selv. Kastet akkurat den delen den lå på og skylte godt. Tror ikke det er så farlig. Det går sikkert mange på de der hvor salaten produseres. ;)

Æsj.. Kan jo skje med all mat men rens godt

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å spise den, men legg den i saltvann en stund slik at du er sikker på at alt faller av og skyll godt etterpå.

Må nesten forvente slik ved kjøp av "levende" mat. Det er et godt tegn da hvertfall :)

Hva hadde dere gjort? Kjøpte salat i går, må ha i dag. Ta den ut og skylle godt? Droppe den? Sneglen er brun, men må kanskje forvente slik av norskprodusert mat? :mad:

Vel, det betyr jo at salaten er sunn nok til at en snegle er interessert i den, er jo egentlig et godt tegn. :P
Tror det skal være nok å bare skulle den godt :)

Det samme skjedde med meg forrige uke. Er sikkert sånn man må regne med, men taklet det bare ikke så den gikk i søpla

Det samme skjedde med meg forrige uke. Er sikkert sånn man må regne med, men taklet det bare ikke så den gikk i søpla
Samme her jeg gjort når sånt har skjedd her.

Fant en mark/larve inni mandarinen en gang. Fysj den gikk i søpla. Tenker på den hver gang jeg spiser mandariner

Det er jo bare til å skylle den.. Er ganske mange insekter og smådyr som har vært borti maten du spiser hver eneste dag. I tillegg til menneskene som har håndtert den før deg, vet jo aldri hvor deres fingre har vært før de har tatt på maten din. Skyller alltid all mat som kan skylles.

Tenk så mange snegler og andre dyr som går rundt på salaten imens den vokser da.. :-o
Nei, altså! Salat dyrkes på bakken, så man må jammen meg bare regne med at smådyr har vært borti den..

Mhm!

Uapetittlig å finne snegle på salaten, men det gjør jo ikke maten dårlig.

Æsj. :p ville kutta av delen den lå på og vasket godt.

Har fått det selv. Kastet akkurat den delen den lå på og skylte godt. Tror ikke det er så farlig. Det går sikkert mange på de der hvor salaten produseres. ;)
Signerer denne :)

Back
Topp