Snart ultralyd?

MariaR83

Gift med forumet
Jeg er gravid for aller første gang HURRA! [:D]
Men da jeg var til legen min for første gang i forrige uke mente hun at det ikke var nødvendig med verken ny legetime eller noe UL før i uke 18?? (Jeg er nå i uke 9+4) Er dette riktig?? Det er jo KJEMPE lenge til (føles det da..), og leser om så mange her som har hatt flere UL allerede.. Jeg og vil på UL, for å være sikker på at alt er normalt og greit....

Legen min mente også at jeg ikke trenger noe ekstra oppfølging til tross for at jeg har PCOS og er overvektig, siden graviditeten skjedde "naturlig". Jeg har lest så mange steder at PCOS kvinner bør ha ekstra oppfølging med UL, og det at jeg er overvektig burde vel egentlig også være godt nok argument for ekstra oppfølging.... Noen som har noen erfaringer med dette?
Har heldigvis ikke hatt noe blødning, er bare (nesten) konstant kvalm hele dagen og ekstremt trøtt, og føler meg som en mini-hvalross..
Sukk...sikkert bare jeg som bekymrer meg unødvendig... [:(]

Har heller ikke fått ul før uke 18..
Hadde vært utroli morro å sett den lille, om alt er som det skal være..
Får vel bare smøre oss med tolmodighet[:D]

jeg har vært på ul to ganger allerede[:D]
hvist du har lyst på ul kan du jo det.
bare kontakte en privat gyn.
det gjorde i alle fall jeg[;)]
men den ordinær ul er ikke før i uke 18[:)]

Bra jeg ikke er den eneste som ikke har vært på UL ennå da [8D]
Syns egentlig at de første 9 ukene har gått så fort, men nå går de i sneglefart for jeg gleder meg sånn til å se mitt lille gull Når er det man egentlig kan se hvilket kjønn det blir?

Jeg bestilte ultralyd selv på en privat klinikk. Så skal nå den 25 august, bare for å være sikker på at alt er som det skal. Og da er jeg ca 11 uker på vei. Men ellers skulle legen henvise meg på ul på sykehuset en plass mellom uke 18 - 21 da jeg var på legesjekk i dag. Synes i allefall det er litt betryggende selv å vite tidlig at alt er på sitt rette når det er mitt første [:)]

ORIGINAL: MariaR83

Jeg er gravid for aller første gang HURRA! [:D]
Men da jeg var til legen min for første gang i forrige uke mente hun at det ikke var nødvendig med verken ny legetime eller noe UL før i uke 18?? (Jeg er nå i uke 9+4) Er dette riktig?? Det er jo KJEMPE lenge til (føles det da..), og leser om så mange her som har hatt flere UL allerede.. Jeg og vil på UL, for å være sikker på at alt er normalt og greit....

Legen min mente også at jeg ikke trenger noe ekstra oppfølging til tross for at jeg har PCOS og er overvektig, siden graviditeten skjedde "naturlig". Jeg har lest så mange steder at PCOS kvinner bør ha ekstra oppfølging med UL, og det at jeg er overvektig burde vel egentlig også være godt nok argument for ekstra oppfølging.... Noen som har noen erfaringer med dette?
Har heldigvis ikke hatt noe blødning, er bare (nesten) konstant kvalm hele dagen og ekstremt trøtt, og føler meg som en mini-hvalross..
Sukk...sikkert bare jeg som bekymrer meg unødvendig... [:(]

Nå har jeg ikke lest de andre svarene dine

men min søster har PCO og hun mistet pga det fikk hun beskjed av GU, ring til en GU i nærtheten der du bor og krev å komme til så fort så mulig

min søster har fått noen piller hvor hun går ned i vekyt og når hun blir gravid igjen kan lettere beholde!!!!

Det svaret der ville jeg ikke godta om jeg var deg altså!!!!

Det er sikkert Metformin din søster har gått på PippiLottis, jeg har også gått på de, men det er veldig lenge siden nå (ble så forferdelig dårlig i magen av de). Legen min sa at jeg ikke skulle ta de nå, siden jeg ikke har tatt de siden lenge før jeg ble gravid. Hvor mye sånn ca koster en sånn privat UL time?

Tror det ligger rundt 1000 kr.

ville ikke legen din lage helsekort til deg_? Syntes det høres merkelig ut

Det er stort sett vanlig med UL i uke 18 ca. Jeg fikk tidli pga IVF og blødninger. Vet at mange har bestilt UL på private klinikker og det kan være et alternativ dersom du har det tilgjengelig [;)]

ORIGINAL: PippiLottis

Tror det ligger rundt 1000 kr.

ville ikke legen din lage helsekort til deg_? Syntes det høres merkelig ut

Joda helsekort har jeg fått! :)

Takk for svar! tror jeg skal bestille meg en sånn privat time :))

Back
Topp