Snart tobarnsmamma❤️

Første magebilde! magen har endelig poppet litt og når jeg i tillegg slapper av i magen så kommer det en real mage:hilarious:

C13B0946-B7DF-412B-A0D1-645F4F47BD61.jpeg

haha ser ut som jeg er 7 mnd på vei:hilarious:

slik så jeg ut på denne tiden forrige gang:

B8ECE004-FDF8-4980-8C30-0A6698A9F761.jpeg


det sies jo man er større med nr to, jeg gjemmer meg bak den påstanden:hilarious:
 
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert! siden sist har jeg fortalt sjefen det, han reagerte som forventet, tøyset det vekk med unødvendige kommentarer, det såret, men dagen etterpå virket det som han angret seg og var mer koselig og spurte mer om hvordan det gikk osv.

Gravideoppdatering 18+0

Termindato: 3.Februar foreløbig

Kjønn: Vet ikke enda, får vite på torsdag!!!!’

Liv i magen:Kjenner nå mer kraftige dult, like før jeg ser ser utenpå magen selvom jeg er overvektig, manne gleder seg til å kjenne❤️

Humøret mitt: masse følelser i sving:/

Formen min: Kvalmen har gitt seg litt, nå verker brystene veldig om morgenen! blir fort sliten, kynnere og korsryggen verker veldig:/

Søvn: sover som normalt

Cravings: Indisk mat :hilarious:

Innkjøp: ingenting enda annet en selvstrikket klær

Vektøkning: Ikke sjekket enda, tipper totalt minus 4, altså at jeg har gått opp litt siden sist

Neste kontroll: Skal på sykehuset på torsdag❤️

Sykemelding: Nei, går bra enda:)

Det jeg gleder meg mest til nå: OUL på Torsdag❤️

skal før ultralydtimen inn til en ekstra oppfølgningstime hos en lege, spent på hva vi finner ut av :)

FD743407-BD50-480E-BF4A-08F1FB922A81.jpeg
 
Hvordan går det med deg? :)

det går bare godt, sliter med vanlige gravidietsplager, men skal ikke klage❤️ vi gleder oss veldig til OUL❤️ en med deg?
 
det går bare godt, sliter med vanlige gravidietsplager, men skal ikke klage❤️ vi gleder oss veldig til OUL❤️ en med deg?

Koselig oppdatering og så fin babybump :)
Er skikkelig misunnelig :rolleyes:

Joda, med meg går det greit. For øyeblikket er jeg i grunn glad for at vi ikke venter noen nr. 3 for det viste seg at mannen har slitt med en depresjon (om jeg skal våge meg å bruke det begrepet) det siste året og Lillemann våkner fortsatt hver andre time natten gjennom. Vi prøvde på ammeslutt på natt i nesten en uke, med det resultatet at han skrek i 1-2 timer for så å sove i 1-2 timer og så på'n igjen. Og han nekter å ta flaske på natta. Så da har vi satt på vent avvenning på natt og prøver igjen om en stund. Tror kanskje det ble litt for mye for han med barnehageslutt, tenner på gang og avvenning.
Men jeg har dog ikke gitt opp håpet om et tredje og siste barn, selv om jeg vet at det er stor risiko for at det aldri blir. Regner med at jeg bringer det på banen igjen om 1 års tid, så får vi se hvordan ting går her hjemme da. Forhåpentligvis har vi da flyttet nærmere familien min og får mer mulighet til litt avlastning og barnepass, og mannen kan få oppleve at det er tid til bade barn, hverandre og egentid :)
 
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert! siden sist har jeg fortalt sjefen det, han reagerte som forventet, tøyset det vekk med unødvendige kommentarer, det såret, men dagen etterpå virket det som han angret seg og var mer koselig og spurte mer om hvordan det gikk osv.

Gravideoppdatering 18+0

Termindato: 3.Februar foreløbig

Kjønn: Vet ikke enda, får vite på torsdag!!!!’

Liv i magen:Kjenner nå mer kraftige dult, like før jeg ser ser utenpå magen selvom jeg er overvektig, manne gleder seg til å kjenne❤️

Humøret mitt: masse følelser i sving:/

Formen min: Kvalmen har gitt seg litt, nå verker brystene veldig om morgenen! blir fort sliten, kynnere og korsryggen verker veldig:/

Søvn: sover som normalt

Cravings: Indisk mat :hilarious:

Innkjøp: ingenting enda annet en selvstrikket klær

Vektøkning: Ikke sjekket enda, tipper totalt minus 4, altså at jeg har gått opp litt siden sist

Neste kontroll: Skal på sykehuset på torsdag❤️

Sykemelding: Nei, går bra enda:)

Det jeg gleder meg mest til nå: OUL på Torsdag❤️

skal før ultralydtimen inn til en ekstra oppfølgningstime hos en lege, spent på hva vi finner ut av :)

Vis vedlegget 334260
Herrefred e du 18 uka allerede!! :eek:
Ka fort det går!! Gleda mæ te å hør ka de sei på OUL ❤️
 
Koselig oppdatering og så fin babybump :)
Er skikkelig misunnelig :rolleyes:

Joda, med meg går det greit. For øyeblikket er jeg i grunn glad for at vi ikke venter noen nr. 3 for det viste seg at mannen har slitt med en depresjon (om jeg skal våge meg å bruke det begrepet) det siste året og Lillemann våkner fortsatt hver andre time natten gjennom. Vi prøvde på ammeslutt på natt i nesten en uke, med det resultatet at han skrek i 1-2 timer for så å sove i 1-2 timer og så på'n igjen. Og han nekter å ta flaske på natta. Så da har vi satt på vent avvenning på natt og prøver igjen om en stund. Tror kanskje det ble litt for mye for han med barnehageslutt, tenner på gang og avvenning.
Men jeg har dog ikke gitt opp håpet om et tredje og siste barn, selv om jeg vet at det er stor risiko for at det aldri blir. Regner med at jeg bringer det på banen igjen om 1 års tid, så får vi se hvordan ting går her hjemme da. Forhåpentligvis har vi da flyttet nærmere familien min og får mer mulighet til litt avlastning og barnepass, og mannen kan få oppleve at det er tid til bade barn, hverandre og egentid :)


å tusen takk❤️

Så trist å høre at han sliter med det, vet godt hvordan det er:/ håper han kommer seg ut av det snart!

vi slapp unna ammeslutt da O sluttet av seg selv, men skjønner veldig godt hvor tøft det er! Så lenge det funker for dere så må dere kose dere litt til med amminga (kanskje bare lillegutt som koser seg?)

syns det er fint å kunne vite at kanskje det blir en til, man trenger jo ikke å sette helt punktum, man vet jo ikke i fremtiden, plutselig passer det❤️
 
Herrefred e du 18 uka allerede!! :eek:
Ka fort det går!! Gleda mæ te å hør ka de sei på OUL ❤️
ja det flyg unna her! vi e sykt spent! Fikk skikkelig gutte-følelse på babyen imagen idag, så e sikker på at det e en gutt inni der nu! men først og fremst e d viktigste at lille e frisk❤️ men e jo såklart veldig spent på kjønnet❤️
 
Idag har jeg en tung dag:/ vi ligger syke alle mann med forkjølelse, så dagen vi har ventet på så lenge ( ultralyden i morgen) må vi mok utsette, kjenner jeg sykehuset rett blir det hverfall ei uke til jeg får ny time :/ og jeg må i tillegg korona-teste meg for 3.gang idag, gruer meg fælt! skjønner det er nødvendig pga jobben min, men syns det er så ubehagelig :/
 
19+0

i natt kjente jeg spark utenpå magen!!! herregud så gøy! 2 ganger! tror nok morkaka ikke ligger foran denne gang❤️ Ellers ingenting nytt, vi gleder oss veldig til oul på torsdag❤️
 
19+4
Herregud!! OUL Idag!! gleder oss så mye! tenk at vi skal få oppleve dette for andre gang! håper så inderlig lille i magen er frisk og rask❤️ skal før ultralyd-timen til en lege , tipper det er for å snakke om fødselen, kjenner jeg begynner å grue meg litt, men panikken har enda ikke satt seg, håper den aldri kommer!
oppdaterer her senere idag❤️❤️
 
Last edited:
Lykke til, gleder meg til oppdatering ❤❤
 
Så gøy at dere er spente!

Oul gikk supert og baby var frisk og rask❤️ bevegde seg masse❤️ dem så ikke etter kjønnet så vi får ikke vite det før neste ultralyd 2. oktober, det føles ut som en evighet til:( føler alle får vite kjønn på oul, så var veldig sikker på at vi skulle få vite det. Men men..Har morkaka bake denne gang som jeg trodde :)

91B9DDB9-B339-4FE2-9205-C44D6AD99732.jpeg
 
Fine lille da!❤❤
Sp kjedelig at de ikke så etter kjønnet....heldigvid bare noem uker til, går nok fortere enn du tror:happy:
 
Fine lille da!❤❤
Sp kjedelig at de ikke så etter kjønnet....heldigvid bare noem uker til, går nok fortere enn du tror:happy:

joda, plutselig er dagen her❤️
 
19+5

Tenk, snart halvveis med lillebror/søster!

idag har jeg og mannen vært på samtalepol på sykehuset, var samme flinke dama som fulgte meg opp med O. Det var fint å se henne igjen, men samtidig satt jeg med en klump i halsen. Tårene rann da hun gikk igjennom forrige fødsel. Hun var enig i at det var en traumatisk fødsel og at ingen burde gå igjennom en fødsel på den måten. Hun skyldte på tyngden til O,han var jo 4935 gr(!!) og at jeg rett og slett ikke klarte å få ut en så stor baby. Hun ønsker å hjelpe meg mot en ny vaginal fødsel, men skal støtte oss om vi ønsker å ta opp kampen for et planlagt keisersnitt. Jeg er litt todelt, for det er ingenting jeg vil mer i denne verden en å føde en baby normalt, men samtidig er jeg livredd! jeg kjenner jeg nesten må vente å se hva jeg føler når
vi nærmer oss uke 30.
God kveld fra meg❤️
 
Så bra at du har fått en skikkelig samtale på sykehuset med gjennomgang av forrige fødsel.
Kan forstå at du er todelt i følelsen om vaginal fødsel.
Får du noen vekstkontroll er denne gang for å følge med på størrelsen på barnet?
Kanskje du i samarbeid med sykehuset kan sette opp en fødselsplan slik at du har noe kontroll på hva som skal skje i gitte situasjoner ved ny fødsel?
Hvis du får vekstkontroll, kanskje du kan få gjort avtale om å settes i gang 1-2 uker før termin hvis det blir estimert stort barn igjen, med lav terskel for KS om du ønsker det (så fremt det er noe du kunne tenke deg:)). Uansett så håper jeg at dere finner en plan/løsning som gjør at du kan få en god opplevelse denne gangen ❤️
 
Så bra at du har fått en skikkelig samtale på sykehuset med gjennomgang av forrige fødsel.
Kan forstå at du er todelt i følelsen om vaginal fødsel.
Får du noen vekstkontroll er denne gang for å følge med på størrelsen på barnet?
Kanskje du i samarbeid med sykehuset kan sette opp en fødselsplan slik at du har noe kontroll på hva som skal skje i gitte situasjoner ved ny fødsel?
Hvis du får vekstkontroll, kanskje du kan få gjort avtale om å settes i gang 1-2 uker før termin hvis det blir estimert stort barn igjen, med lav terskel for KS om du ønsker det (så fremt det er noe du kunne tenke deg:)). Uansett så håper jeg at dere finner en plan/løsning som gjør at du kan få en god opplevelse denne gangen ❤️

skal få ekstra ekstra tett oppfølgning denne gangen, hadde vekst kontroll med forrige, men nå skal vi visst sjekke det enda oftere en forrige gang, så det er fint. Vi har noen fantastiske damer som jobber på samtalepol som jobber på for oss redde fødende, hun jeg går til er virkelig en klippe for meg❤️ hun ønsker at vi sammen skal lage en plan for at jeg skal tørre å føde vaginalt, men om jeg skulle finne ut at jeg ønsker ks, så skal hun støtte oss frem med det og❤️
 
Back
Topp