Snart tobarnsmamma❤️

ca 11 dpo

F32B6797-53A8-4ACE-8F6D-0611B8E9505D.jpeg
 
åå så godt å høre erfaring! det ble jeg veldig glad for å høre❤️ tusen takk!❤️
Bare hyggelig :) og husk knipeøvelser, for erfaring tilsier at kroppen er noe mindre tilgivende for forglemmelser når det ikke er sååå lenge siden forrige svangerskap ;) bortsett fra det, bare nyt! Dette går så fint så! :Heartred
 
Bare hyggelig :) og husk knipeøvelser, for erfaring tilsier at kroppen er noe mindre tilgivende for forglemmelser når det ikke er sååå lenge siden forrige svangerskap ;) bortsett fra det, bare nyt! Dette går så fint så! :Heartred

ja sliter enda med lekkasje etter forrige:/ tror jeg bare må knipe i vei her nå!:)❤️
 
Herlig :joyful:❤️

Er så utrolig misunnelig :hilarious:


Håper formen din er bra enn så lenge :)

hehe, vi får satse på at du kommer etter en gang❤️

ja merker ikke så mye, er litt kvalm, men kjenner det vel mest på humøret:hilarious: sykt svingete! kan grine, kjefte og le samtidig:hilarious:
 
herregud, skal jeg begynne å regne uke nå igjen, føler det blir så virkelig når jeg skal skrive hvilken uke jeg er i!:eek::hilarious: men here we go! 4+3 og kveldens tester!

5D9756B2-8A7E-482B-BCAA-4B99FE92FC52.jpeg


veldig innafor siden jeg ikke fikk 2-3 før jeg var nesten 5 uker på vei da jeg mistet, mens med gutten min fikk jeg 2-3 rundt samme tid :)

Tanker ellers må jeg helt ærlig si er ganske frem og tilbake, vil vi klare dette? jeg er veldig sliten om dagene av full jobb og en meget aktiv 1-åring som er overalt, jeg er kraftig overvektig og skulle så sårt gått ned mye i vekt før jeg i det hele tatt tenker tanken på å gå gravid igjen, jeg var overvektig med forrige, men ikke like mye som nå, og gud det var grusomt tungt! jeg vil jobbe lengst mulig da det er sunt for meg psykisk å være i jobb, men blir jeg like stor som med forrige så ser det veldig stygt ut:/ et til punkt er at vi leier bare og skulle jo helst spart opp og fått kjøpt oss noe eget før en tass til kom til verden. Alt dette må vi tenke over! men det ligger så mye etikk i dette, jeg har på ingen måte lyst til å ta en abort når jeg vet at det er mange som sliter der ute og ville gitt sin ene fot( omså begge) for å bli gravid, og at jeg skal fjerne en liten en som meg og min kjære har skapt! vi har jo lyst på flere barn, og det vipper jo veldig mot at vi kommer til å beholde, men vi må nok gå noen runder før vi bestemmer oss❤️
 
idag har jeg vært i samtale med helsesøster, lege og jordmor, og med det har vi tatt endelig valg om å beholde! så da blir det januar/februar 2021 baby på oss! det var deilig å endelig få tatt et endelig valg , merker det veldig på stemninga her hjemme. Jordmor ønsker å legge en fødeplan så fort som mulig slik at jeg slipper å gå hele svangerskapet å være livredd:/ det er snakk om å prøve å få planlagt ks denne gang, selv om en del inni meg ønsker å prøve vaginalt igjen, men ønsker samtidig ikke å utsette meg selv for den traumatiske opplevelsen igjen:/ legen mener ut ifra menstermin er jeg 6+3 og har termin 27.januar, men jeg mener pga lang syklus at jeg kun er 5+3 og har termin 3. februar, så vet ikke helt hva jeg skal tro.

fikk disse testene på mandag:) så da tror jeg dette kommer til å gå bra!:)

4B4D761B-725E-4290-B396-5EEC6AFE00F4.jpeg
 
Neimen, GRATULERER sååå mye:happy::Heartred Dette var koselig å se!! Håper du holder deg frisk og rask i svangerskapet både fysisk og psykisk:Heartred
 
Neimen, GRATULERER sååå mye:happy::Heartred Dette var koselig å se!! Håper du holder deg frisk og rask i svangerskapet både fysisk og psykisk:Heartred
tusen takk❤️ håper på det samme! skal forebygge veldig for å ikke havne i den samme grøfta som forrige gang!❤️
 
6+3

Det strekker og durer på i magen, akkurat som jeg kjenner strekking nedenfor navelen, men det er for tidlig, men det kan jo hende siden jeg har vært gravid før. Jeg er mindre kvalm en forrige gang, på denne tiden med gutten min spydde jeg hver morgen, men denne gangen har jeg enda ikke kastet opp, men det kan jo enda komme. Jeg er mye mer trøtt denne gangen, noe som er upraktisk siden jeg har en ettåring å løpe etter:hilarious::hungover: ellers så har jeg tatt ferie, eller ferie og ferie... blir mest som en til permisjon da jeg må overlappe siden pappaen til Olav startet på jobb og han begynner ikke i bhg før i august. men vi koser oss! går masse turer med vogna ❤️
 
8+1
(9+1 ifølge menstermin)

God kveld❤️

Idag hadde jeg første jordmortime, og ting ble plutslelig veldig virkelig, hele graviditeten har til nå egentlig bare bestått av positive tester, kvalme og trøtthet, nå innså jeg at shit, vi skal faktisk ha en til, jeg skal på sykehuset på ultralyder, samtaler og jeg skal føde denne krabaten!
Hun henviste med til sykehuset for TUL og samtale for å gå igjennom forrige fødsel og starte på en fødeplan. Mulig vi skal prøve å få til et pks pga hvordan ting gikk forrige gang og pga psyken min under svangerskapet og etter svangerskapet med Olav. Jeg ser veldig frem til TUL, hun regnet med at jeg skulle i uke 12, og da får man jo sett ganske mye❤️

7F2ECC80-6B0E-43C9-92E5-7F89F1818E36.jpeg
 
Fått innkallelse til OUL, skal 3. September, da er jeg 18+4❤️ og i neste uke skal jeg på sykehuset for samtale ang forrige fødsel og fødselen som kommer
 
9+2

Hei!

her suser det og går! en del kvalm og trøtt, ellers finfin form! gått ned 6 kg (lagt om kosthold og er overvektig)
var på sykehuset idag,skal følges ekstra opp pga traumatisk fødsel med nr 1. Der fikk desverre mannen ikke være med, og der fikk jeg UL, der så vi en nydelig astronaut❤️ lå på akkurat samme måte som storebroren på den tiden på TUL, så mulig det blir en liten lillebror❤️

7EC27421-7BA0-422D-8B31-071E4D62C369.jpeg
 
9+2
Hei!

her suser det og går! en del kvalm og trøtt, ellers finfin form! gått ned 6 kg (lagt om kosthold og er overvektig)
var på sykehuset idag,skal følges ekstra opp pga traumatisk fødsel med nr 1. Der fikk desverre mannen ikke være med, og der fikk jeg UL, der så vi en nydelig astronaut❤️ lå på akkurat samme måte som storebroren på den tiden på TUL, så mulig det blir en liten lillebror❤️

Vis vedlegget 330102
Så koselig:love7
 
Gravideoppdatering 12+1

Termindato: 3.Februar foreløbig

Kjønn: Vet ikke enda

Liv i magen: Noen ganger ( kan være innbilning) så kjenner jeg noe bobleaktig der jeg vet baby ligger, nesten litt som leamus! kjente det aldri med forrige, men da hadde jeg morkaka foran, aner ikke hvor den ligger nå

Humøret mitt: det går veldig opp og ned, kjenner at tårene ikke er langt unna:/

Formen min: Vært mye kvalm og trøtt, håper det blir bedre nå snart. Ryggen og bekkenet begynner å krangle litt, men merker jeg overser det.

Søvn: sover som normalt

Cravings: Appelsinjuice, lakris

Innkjøp: ingenting enda, eller jo! garn , skal strikke en body til babyen ❤️

Vektøkning: Har gått ned ca 6 kg, håper på å gå ned litt til (på en forsvarlig måte såklart

Neste kontroll: time hos JM 11.aug

Sykemelding: Nei, går bra enda:)

Det jeg gleder meg mest til nå: Til OUL om 45 dager, til magen synes og spark!❤️
 
Gravideoppdatering 15+0

Termindato: 3.Februar foreløbig

Kjønn: Vet ikke enda

Liv i magen:Kjenner småe svake dirringer nå og da, garantert baby❤️

Humøret mitt: Litt bedre, men enda lett påtennelig og tårene er ikke langt unna

Formen min: Mye trøtt, enda en del morgenkvalme:/ korsryggen verker veldig etter en dag på jobb

Søvn: sover som normalt

Cravings: Nå begynner sjokoladecravingen å komme, slik som med forrige:hilarious:

Innkjøp: Strikket et lite sett i nøytral farge❤️

Vektøkning: Ingen endring , minus 6kg

Neste kontroll: time hos JM 11.aug

Sykemelding: Nei, går bra enda:)

Det jeg gleder meg mest til nå: OUL om 25 dager❤️
 
Må dele litt mer informasjon! de fleste i familien vet om det nå, har enda til gode å fortelle sjefen det, gruer meg litt kjenner jeg siden det ikke var så lenge siden jeg kom tilbake fra forrige permisjon:/
alle ble glade og gleder seg til lillesøster eller lillebror kommer❤️

9A5F07E9-36C8-470E-8D5E-6D0D6E9F330E.jpeg
 
Back
Topp