Snart tid for feriepenger - skal du kjøpe noe til DEG selv?

Har du en gjennomsnittslønn på 500000 i året er jo summen ca 60 000 minus evt fire arbeidsdager hvis man har tariffavtale og fastlønn. Noen får jo feriepenger og lønn samme måned og ikke noe neste.

Her er det feriepenger - 5 uker ferie, altså trekk på høyere enn månedslønn så jeg får ikke stort mer enn vanlig lønn. Men det er kanskje ikke vanlig :)
 
Her er det feriepenger - 5 uker ferie, altså trekk på høyere enn månedslønn så jeg får ikke stort mer enn vanlig lønn. Men det er kanskje ikke vanlig :)

Jo, det er vanlig når man har 5 ferieuker. Jeg får likevel rundt dobbelt så mye utbetalt i feriepenger enn jeg ville fått i fastlønn. Mye sikkert pga deltidsstilling med mye ekstravakter. Og alt det ekstra som helgedagstillegg osv som øker lønna veldig 3-4 mnd i året.
 
De går til oppussing, ferie, bilen min skal på service også går litt til utgifter som kommer pga et bryllup vi skal vi. Men skal nok kjøpe en liten ting til meg selv også. ;) Pleier det. Nye Birkenstocks kanskje.
 
Feriepenger eksisterer ikke her gitt.
 
Her er det feriepenger - 5 uker ferie, altså trekk på høyere enn månedslønn så jeg får ikke stort mer enn vanlig lønn. Men det er kanskje ikke vanlig :)
Her også, men uten skatt så blir det jo mer utbetalt
 
Det meste går til skifting av registerreim på bilen og bygging av trapp fra parkeringa og opp til huset vårt. Skal nok prøve å snike til meg noe garn tenker jeg :p
 
Har ikke feriepenger... :(

Men får heldigvis litt skattepenger. Og sv de skal noe brukes på en tatovering :)
 
Her også, men uten skatt så blir det jo mer utbetalt
Ja, som jeg skriver er det litt mer. Men synes mange hadde så store planer for pengene og da tenker jeg at det må være mer enn litt mer penger å rutte med i juni.
 
Ja, som jeg skriver er det litt mer. Men synes mange hadde så store planer for pengene og da tenker jeg at det må være mer enn litt mer penger å rutte med i juni.
Mange får skattepenger også.

Og for min del brukes lønn juni i juli (lønnsdato 20, det meste forfaller før den tid) og i juli er det ikke bhg og ikke Sfo så derved 6-7000 mindre i utgifter også hjemme hos oss, så det hjelper helt klart.

Utbetaling uten skattetrekk er jo dessuten altså en god del tusenlapper mer for min del i alle fall.
 
Vi har stor-renovering av hus på gang, så alt går i det sluket. :hilarious: Må kjøpe litt nye klær da, men det hadde jeg vært nødt til feriepenger eller ei. :) Og ikke er det så mye feriepenger heller, hadde 80% dekningsgrad i permisjon (arbeidsgiver betalte ut perm. og dermed avregnet feriepenger av alt og ikke bare de ukene NAV dekker).
 
Mange får skattepenger også.

Og for min del brukes lønn juni i juli (lønnsdato 20, det meste forfaller før den tid) og i juli er det ikke bhg og ikke Sfo så derved 6-7000 mindre i utgifter også hjemme hos oss, så det hjelper helt klart.

Utbetaling uten skattetrekk er jo dessuten altså en god del tusenlapper mer for min del i alle fall.

Men samtidig så blir mye av mine feriepenger trekt pga ferie, jeg har en høy verdi på feriedagene mine og får bare ca 4-5000 mer enn vanlig. Men så kjekt at mange har mye mer å rutte med i juni :) Da skjønner jeg at de fleste har en del ekstra :)
 
tja, mye av feriepengene og skattepengene går til ferieopphold-pluss sandaler og nytt sommertøy til gutta mine.

Til MEG så tenker jeg jeg tar litt shopping på taxfree på vei hjem parfyme, hudprodukter, fylle opp vinskapet mitt med god champagne og chablis.
Ny sommerkjole sikkert (en av de fra Bytimo <3 )og nye joggesko trengs ;)
 
Skal kjøpe planter og Potter og få det litt hyggelig utenfor, og en blender :)
 
Har satt en del på sparing :) Alt ekstra for tiden går til sparing til jeg skal være i ulønnet permisjon så vi fortsatt kan kose oss litt etter alt det nødvendige er betalt.
 
Back
Topp