Snart stenger meieriet

Lucy*

Betatt av forumet

Nå begynner lageret i frysen sakte men sikkert å tømmes, og jeg pumper ut mindre og mindre melk om dagen. Så nå må jeg nok innse at ammingen snart er over. Foreløpig har mini kun fått smaksprøver på grøt, og han får et par skjeer på formiddagen og på ettermiddagen. Helsesøster mener jeg skal begynne å gi grøt for fullt istedetfor å begynne med morsmelkerstatning (eller NAN som hun sier.. som om det er det eneste alternativet ifølge helsestasjonen..) Men jeg føler at jeg skal venne han litt mer gradvis til grøt. 

Hva synes dere? Skal jeg gi litt morsmelkerstatning mens jeg trapper opp grøtmengden, eller bør jeg gi fullt med grøt / mos / middagsmos nå? Setter pris på synspunkter, da jeg er litt vinglepetter på hva jeg skal gjøre.. 

(og hvilken morsmelkerstatning anbefaler dere i tilfelle? Jeg har litt anstrengt forhold til nestle, men det er ikke helt boikott da..)

Fra de er 6 mnd bør de få iallefall grøt. Fram til nå har de hatt et godt lager med jern, men nå trenger de å få dette tilført.

Så jeg ville sakte nærmet meg 2 måltider grøt og middag.

Vi begynte å introdusere grøt da hun var 5.5 mnd.  Jeg hadde mere enn nok med melk, men som sagt trenger de mere fra denne alderen. Nå får hun grøt formiddag og kveld. Til middag får hun et halvt glass middag og ca halvt beger med frukt. Får vann til måltidene. MM i mellom.

Jeg skal få økt mengden med grøt litt de nermeste dagene, men har gått litt forsiktig frem fordi han får sånn mageknip. Bytter litt på grøt med og uten gluten, men det virker som om grøten med gluten gir endel smerter. Så har vært veldig forsiktig med denne.

Når det gjelder jern så får mini 2ml jerntilskudd om dagen siden han er født 5 uker før tida. Dette skulle han ha i 1 år ifølge sykehuset, så da får han nok dekt litt derfra heldigvis. Men jeg tror nok jeg må ta opp dette med helsesøster igjen så han ikke får for mye / for lite. Har brukt hipp og holle sine grøter og de er jo ikke tilsatt jern. Huff det er mye å sette seg inn i nå som de skal begynne å spise som oss:D

vi gir grøt 2 ganger per dag, 1 middags måltid og 2 mellom måltid med yogurt eller frukt.
Ellers så får a melk om morgenen og til kvelds og når a er litt småsulten;)

Jeg villa ha gitt litt erstaning jeg da, men det er meg da. Vi bruker NAN, hu fikk litt mye luft i starten, men det gikk seg til. Vi prøvde collett og hipp men de fikk a forstoppelse av :-S

Back
Topp