Snart modningsakupunktur!

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Var hos fysio idag pga bekkenløsninga, og spurte om hennes erfaring mtp modningsakupunktur..

Ho sa det nettopp var ferdig en studie mtp dette.. Og det er BARE positive ting! Kortere fødsel, mindre overtid og mindre komplikasjoner!

Så om 5 uker starter jeg med modningsakupunktur! Litt skremmende og, for da er det jo jammen ikke lenge igjen! :)

Jeg har ringt litt rundt og forhørt meg med forskjellige akupunktører i Bodø, og alle sier at man først starter med modningsakupunktur ca 3 uker før fødselen.

Tiden går fort ja, plutselig er det juli.... [:D]

Tror de starter i uke 36 her. Og det SKAL jeg ha denne gangen.. Gikk evigheter i åpningstida sist, så håper det kan hjelpe på det.. Så blir spennende å se om det hjelper [:D]

ORIGINAL: natta m/julispire

Tror de starter i uke 36 her. Og det SKAL jeg ha denne gangen.. Gikk evigheter i åpningstida sist, så håper det kan hjelpe på det.. Så blir spennende å se om det hjelper [:D]

Ja det blir spennende!

Gikk 13 dager over sist, og måtte ha drypp pga svake rier! Så krysser fingra for at det har fungert når fødselen kommer =)

ORIGINAL: Happygirl84

ORIGINAL: natta m/julispire

Ja det blir spennende!

Gikk 13 dager over sist, og måtte ha drypp pga svake rier! Så krysser fingra for at det har fungert når fødselen kommer =)

Fødselen begynte 6 dager før termin her da.. Men hva hjelper det når man går med rier i 10 timer uten at det har hjelpt noe på åpningen. Endte opp med 27 timer med rier før det ble hastesnitt.. Og på de 27 timene hadde jeg bare fått 8 cm åpning.. BLÆÆ!!! Så det frister virkelig ikke at den biten av fødselen skal ta så lang tid igjen!! Så krysser alt som krysses kan for at det blir effekt med modningsakupunktur ja [8D]

Var hos fysio idag pga bekkenløsninga, og spurte om hennes erfaring mtp modningsakupunktur..

Ho sa det nettopp var ferdig en studie mtp dette.. Og det er BARE positive ting! Kortere fødsel, mindre overtid og mindre komplikasjoner!

Så om 5 uker starter jeg med modningsakupunktur! Litt skremmende og, for da er det jo jammen ikke lenge igjen! :)

så bra! blir bare sikkrere og sikkrere når jeg hører så mye bra omm det!
så får ringe og forhøre meg om når de begynner med det jeg da..

ORIGINAL: litenvenn

Hvor mange ganger bør man ta modningakupunktur for at det skal ha noen virkning?
Vet dere hva prisen ligger på for hver time?
[8|]

Har også hørt at de ikke starter før i uke 37.... Men det er jo opp til den som setter. Jeg har mest tiltro til at jordmødre med tilleggsutdanning innen akupunktur gjør det, fordi deres akupunkturutdanning kombinert med jordmorutdanning og det de vet om kroppens reaksjoner etc i forbindelse med fødsel er trygt å forholde seg til.

Jeg lå på sykehuset 1 uke før jeg fødte sist gang, pga høyt BT. Da jeg kom inn ( litt over 2 uker før termin) hadde jeg 3 cm åpning men stram og umoden livmorhals. Jeg fikk modningsakkupunktur hver dag i 6 dager - og da de bestemte seg for å sette i gang fødselen hadde jeg fortsatt 3 cm åpning men var veldig moden og hadde avflatet livmorhals.
De tok vannet mitt - etter 1 time og 10 minutt med rier fikk jeg 1 pressri - og så var snuppa ute......
Kanskje det var all akupunkturen på forhånd som gjorde det.....

ORIGINAL: Helenpia

Jeg har ringt litt rundt og forhørt meg med forskjellige akupunktører i Bodø, og alle sier at man først starter med modningsakupunktur ca 3 uker før fødselen.

Fikk beskjed av min akupunktør å komme i sånn uke 32 jeg. Men det var for å få tid til å gi et lite imunforsvarsboost også. Ifølge hun var det nemlig endel gravide som ble forkjølet el. når fødselen nærmer seg, og da utsetter kroppen fødselen.. Så blir vel en behandling da og så en senere kanskje.

ORIGINAL: litenvenn

Hvor mange ganger bør man ta modningakupunktur for at det skal ha noen virkning?
Vet dere hva prisen ligger på for hver time?
[8|]

Jeg skal altså begynne i uke 35, og gå 1 gang i uka.. Ho jeg går til tar 250 kr..

ORIGINAL: Gussi

Har også hørt at de ikke starter før i uke 37.... Men det er jo opp til den som setter. Jeg har mest tiltro til at jordmødre med tilleggsutdanning innen akupunktur gjør det, fordi deres akupunkturutdanning kombinert med jordmorutdanning og det de vet om kroppens reaksjoner etc i forbindelse med fødsel er trygt å forholde seg til.

Jeg lå på sykehuset 1 uke før jeg fødte sist gang, pga høyt BT. Da jeg kom inn ( litt over 2 uker før termin) hadde jeg 3 cm åpning men stram og umoden livmorhals. Jeg fikk modningsakkupunktur hver dag i 6 dager - og da de bestemte seg for å sette i gang fødselen hadde jeg fortsatt 3 cm åpning men var veldig moden og hadde avflatet livmorhals.
De tok vannet mitt - etter 1 time og 10 minutt med rier fikk jeg 1 pressri - og så var snuppa ute......

Leser flere steder at de begynner uke 35/36, så det er nok ikke uvanlig..

Jordmødre med akupunktur har ikke lov til å sette før uke 37 pga de har så kort utdanning innen dette..

Jeg går nå til fysioterapeut som har tatt akupunkturskolen også, så ho har 3 års utdanning mot jordmødres 1 år.. Ho har i tillegg spesialisert seg innen akupunktur og svangerskap..

Jordmødre med akupunktur har ikke lov til å sette før uke 37 pga de har så kort utdanning innen dette..

Jeg går nå til fysioterapeut som har tatt akupunkturskolen også, så ho har 3 års utdanning mot jordmødres 1 år.. Ho har i tillegg spesialisert seg innen akupunktur og svangerskap..

Hvilken fysio bruker du? dette vil jeg også etterhvert[:)][:D] 

oj, så spennende!! [:D]

Ble nesten litt skremt, trodde du skulle begynne med det NÅ allerede[:-]

ORIGINAL: LoveMyLife

Hvilken fysio bruker du? dette vil jeg også etterhvert[:)][:D] 

Bruker Anne-Kari Evensen på Kamboklinikken i Moss.. Kjempe dame! =)

Dette skal jeg også gjøre. Fikk et tlf nummer av jm mi i dag så skal ringe og få bestilt meg time i morgen. Regner med at det kan være greit å bestille alt nå [:)]

Kjenner til noen som tok akupunktur for å få i gang fødselen, og dagen etter hun tok fødte hun. Men vet ikke om det var noe annet enn modningsakupunktur da...

Men er jo uansett verdt å prøve :)

Back
Topp