Snart min tur? - OPPDATERT

18 mai :)

Flørter med forumet
Jeg er 1 uke over termin og har vært på overtidskontroll i dag. Har hatt modningsrier siden tirsdag, disse tok seg opp i går kveld og jeg talte rier i hele natt. De varierte alt fra 6-16 min mellomrom med varierende intensitet til en pause på 45-60 min for så å begynne igjen, men ble aldri regelmessige. Da jeg kom på kontrollen i dag var det fullt av andre i samme ærend og endte opp inkl all venting i å være der i over 4 timer (i den varmen!). Først var det sparketest og den var helt fin, bortsett fra at snuppa virket litt trett i varmen. Det første sykepleieren sa var at kontrollen var bare for å se at alt var greit og det ble nok ikke fødsel med det førte hvertfall, ikke akkurat det jeg ville høre :-( Fikk også vite at jeg skulle til lege, men at det ikke var sikkert at han tok en innvendig kontroll. Ble så skuffet og sa jeg hadde hatt en del modningsrier og veldig gjerne ville vite om de i det hele tatt hadde ført til noe åpning... Etter å ha ventet en stund til kom jeg til en veldig koselig lege. Han sjekket snuppa på ul og alt så fint ut og hun ser ut til å være ca 3500, så greit å vite at det ikke er en veldig stor unge som skal ut :-p Så tok han en innvendig kontroll og strippet meg. Hadde 1 cm åpning, så ikke all verden, men hvertall en begynnelse. Håper strippingen fungerer og at det skjer noe snart!! Blir igangsatt hvis jeg ikke har født før onsdag, men han mente det var 90% sannsynlig for at det skjer før. Så krysser fingrene for fødsel i helgen!! Slimproppen har gått siden onsdag men kom en del blod i den nå i sted. Riene har ikke blitt regelmessige, men en god del vondere. Og vondere skal det bli... Au sier bare jeg :-p ************************************************************************************************************************************** Da er endelig lille Amalie Rasmine kommet til verden <3 3250g 51cm 37ho ><3 hun ble født 28.05 kl 10.36, 10 dager over termin, etter en laaang fødsel. men takket være epidural og en god del viljestyrke kom vi oss greit igjennom fødselen til slutt. fødselshistorie kommer senere.>

krysser alt jeg har for at du går i fødsel i helgen emoticon

Off! Håper virkelig det skjer noe i helgen da iallefall! Høres jo ut som om det skjer noe hos deg, så¨du kan jo håpe :D
Jeg skal på overtidsvurdering på tirsdag, håper jeg slipper det altså!

Har litt det samme som deg, er 1 uke på overtid nå. Hadde rier førrige helg og har vært på fødestua i 2 dager, men alt stoppet og har bare hatt kynnere siden. Siden helgen har jeg blitt strippet 5 ganger og har hatt 3 ganger akupunktur. Går rundt med 3-4 cm åpning, men får bare ikke ordentlige rier.
De har bestilt time til igangsetting tirsdag, men jeg håper at jeg slipper det!
Så jeg føler veldig med deg, for vet hvordan det er.....

once more skrev:
Har litt det samme som deg, er 1 uke på overtid nå. Hadde rier førrige helg og har vært på fødestua i 2 dager, men alt stoppet og har bare hatt kynnere siden. Siden helgen har jeg blitt strippet 5 ganger og har hatt 3 ganger akupunktur. Går rundt med 3-4 cm åpning, men får bare ikke ordentlige rier.

Uff så kjedelig :( Håper virkelig det skjer noe av seg selv for oss begge snart!!

Takk skal dere ha - ja hadde vært veldig kjekt med fødsel i helgen men begynner å miste motet litt nå merker jeg...

Har hatt enda sterkere modningsrier i over et døgn nå med 6-9 min mellomrom som varer i ett minutt og er gasnke vonde. Jeg klarer ikke å sitte eller ligge når de kommer, må opp og vugge frem og tilbake og puste meg gjennom de. Så blir ikke mye hvile eller søvn... Er og utrolig varmt ute, så er bare SÅ sliten nå!! :(

Jeg trodde jeg var på vei over i aktiv fødsel i natt/morges. Da lå de riene gjevnt på 5-6 min og jeg hadde løs mage og var kvalm. Ringte føden og fikk beskjed å ta kontakt med dem igjen når de lå konstant under 5 min, men dette skjedde aldri. Ringte føden igjen nå i kveld, men da fikk jeg bare beskjed at det er slik som kan skje når en strippes og ikke helt er moden Så virket som om hun mente jeg gjerne kan gå slik i mange dager... Det er pinse og de tar meg ikke inn nå, skal evt igangsettes på onsdag (har time). Jeg er helt utslitt siden jeg ikke har sovet på flere dager, men det måtte jeg bare ta som en del av graviditeten mente jordmor, de vil ikke gjøre noe så lenge jeg ikke er i aktiv fødsel og babyen har det greit (merker at hun beveger seg en del, graver hodet nedover og det er ikke behagelig!!).

Uff ble en veldig klagete tråd, men er så sliten og skufet nå. Hadde virkelig håpet at jeg var i fødsel og skulle bli ferdig i dag. Men må vell bite tennene sammen noen dager til, blir uasett igangsetting på onsdag hvis det ikke har skjedd noe før. Så er en ende på det (langt der fremme..).

uff så kjedelig      hun vil rett og slett ikke ut hun der! 

Jeg krysser alt jeg har for dere som går på overtid å venter!! Håper denne modningen og alle plagene gir uttelling og blir til skikkelige rier snart;)Kjempe masse lykke til:)

Uff, stakkars deg, det høres virkelig utrolig slitsomt ut. 
Synes sykehusene er veldig strenge med flere av dere her inne, de kunne jo tatt dere inn til en sjekk lissom og kanskje hjulpet til med drypp etc. så dere slapp å bli så slitene, man skal jo tross alt orke å presse ut den ungen også...
Krysser fingrene for at det tar seg opp og du får henne i løpet av dagen/ morgendagen, håper virkelig ikke du må gå sånn helt til onsdag. XXX

18 mai :) skrev:

once more skrev:

Uff så kjedelig :( Håper virkelig det skjer noe av seg selv for oss begge snart!!

Hvordan går det med deg i dag?
Jeg skal på overtidssjekk på fødestua igjen i dag,
det blir urinsjekk, blodtrykk og ctg, og håper på en stripping til.
Ellers kan de ikke mye der. Jeg håper virkelig å slippe igangsettelse, også fordi det er nesten 3 timer kjøring for oss, og jeg har litt vondt å være der, fordi jeg har hatt 2 utskrapninger der i fjor....men hva må det må, jeg vil jo ha ham ut og!
Håper iallfall at du har født i natt!

Hadde også veldig uregelmessig rier.. Alt fra 3-9 min og fikk beskjedpå telefon fra føden om at jeg hadde god tid... Viste seg jo at jeg hadde 4cm åpningsfest var i fødsel så jeg ville krevd å bli undersøkt... Ikke alle etter boka! :)

Punky84 skrev:
Hadde også veldig uregelmessig rier.. Alt fra 3-9 min og fikk beskjedpå telefon fra føden om at jeg hadde god tid... Viste seg jo at jeg hadde 4cm åpningsfest var i fødsel så jeg ville krevd å bli undersøkt... Ikke alle etter boka! :)

4cm åpningsFest var det settes ikke..... :) hersens ordbok...

Punky84 skrev:

Punky84 skrev:

4cm åpningsFest var det settes ikke..... :) hersens ordbok...

Hehe, det tror jeg på ;-)

Så bra! Gratulerer så mye, håper dere koser dere masse!

Gratulerer så mye!

da var det din tur ja :D gratulerer så mye!! 

kose deg masse med prinsessen din 

Gratulerer så mye med prinsessa <3

Gratulerer:-D

Gratulerer så mye:):)

Back
Topp