18 mai :)
Flørter med forumet
Jeg er 1 uke over termin og har vært på overtidskontroll i dag. Har hatt modningsrier siden tirsdag, disse tok seg opp i går kveld og jeg talte rier i hele natt. De varierte alt fra 6-16 min mellomrom med varierende intensitet til en pause på 45-60 min for så å begynne igjen, men ble aldri regelmessige. Da jeg kom på kontrollen i dag var det fullt av andre i samme ærend og endte opp inkl all venting i å være der i over 4 timer (i den varmen!). Først var det sparketest og den var helt fin, bortsett fra at snuppa virket litt trett i varmen. Det første sykepleieren sa var at kontrollen var bare for å se at alt var greit og det ble nok ikke fødsel med det førte hvertfall, ikke akkurat det jeg ville høre :-( Fikk også vite at jeg skulle til lege, men at det ikke var sikkert at han tok en innvendig kontroll. Ble så skuffet og sa jeg hadde hatt en del modningsrier og veldig gjerne ville vite om de i det hele tatt hadde ført til noe åpning... Etter å ha ventet en stund til kom jeg til en veldig koselig lege. Han sjekket snuppa på ul og alt så fint ut og hun ser ut til å være ca 3500, så greit å vite at det ikke er en veldig stor unge som skal ut :-p Så tok han en innvendig kontroll og strippet meg. Hadde 1 cm åpning, så ikke all verden, men hvertall en begynnelse. Håper strippingen fungerer og at det skjer noe snart!! Blir igangsatt hvis jeg ikke har født før onsdag, men han mente det var 90% sannsynlig for at det skjer før. Så krysser fingrene for fødsel i helgen!! Slimproppen har gått siden onsdag men kom en del blod i den nå i sted. Riene har ikke blitt regelmessige, men en god del vondere. Og vondere skal det bli... Au sier bare jeg :-p **************************************************************************************************************************************
Da er endelig lille Amalie Rasmine kommet til verden <3 3250g 51cm 37ho ><3 hun ble født 28.05 kl 10.36, 10 dager over termin, etter en laaang fødsel. men takket være epidural og en god del viljestyrke kom vi oss greit igjennom fødselen til slutt. fødselshistorie kommer senere.>3>3>