snart jul...

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
bare jeg som ikke har begynt på noe som helst med jul enda? Litt stressa merker jeg.. spatime i mårra så får jeg tenke på julestæsj etter det ;p

jeg pleier å ordne til advent fra 1.søsndag i advent. stakestjerne i alle vinduer. lilla lys i adventkrans, lilla duker osv.

så midten av desember kommer det mer og mer julepynt fram, lykter,julenisse og julenek ute, så tilslutt juletre ca 1uke før jul.

skal lage julekort med julepynta barn, dvs handle julenisseantrekk til alle 3 og knipsebilder av dem. noe som er et dagsprosjekt alene..

skal også ha julepyntlaging med barna en dag i des.

så må huset vaskes før jeg har pynta for mye..

julekaker fikser gubben, men kanskje vi pynter pepperkakehus.

iom gubben jobber omternt 24/7 i nov og des så er det meg som ordner alt her hjemme som er helt greit, men er noen ting som knipsebilder av barna (baby, 2,5år og 8år) jeg kunne ha trengt litt hjelp til.
for ikke å snakke om julegaveshopping.. mathandling blir han med på så det er bra :) (jeg har ikke lappen)

men nå er det ikke lenge til 1.søndag i advent å jeg må ordne julestaker til alle vinduer iom at de vi hadde begynte å skrante noe veldig i fjor :/ Stjerna ekspoderte da vi skrudde på lyset etter å hengt den opp bl.a...
Så må jeg fikse adventkalenderne, kjøpe lilla lys, og julenisseantrekk til barna sånn at jeg får ordna julekorta.. er ike så mye, men med min flaks må jeg sikkert innom 20butikker for hver ting jeg trenger :p haha, neida, jul er stas. gleder meg til min første jul som 3barnsmor :D

ups ble litt langt, tok visst hele huskelista mi her jeg :p

Last edited:
Har begynt å glede meg og snakke om jul, men ikke planlagt så mye eller gjort noe. Har lyst til å begynne å pynte tidlig i år. Er typisk meg å handle julegaver i siste liten. Men i år er ikke det så lurt med en liten baby, så er vell lurt å begynne snart:)

netthandel er genialt daa :) ;) hehe, det gjør jeg hvert år som regel :P

Skal også fotografere barna :P baby, 3 og 5 åring :P hehe, blir spennende ;)

Har begynt å glede meg og snakke om jul, men ikke planlagt så mye eller gjort noe. Har lyst til å begynne å pynte tidlig i år. Er typisk meg å handle julegaver i siste liten. Men i år er ikke det så lurt med en liten baby, så er vell lurt å begynne snart:)
Planlegger hvert år at jeg skal begynne med julegavene tidligere, men så er det noe med å være på juleshopping på et julepyntasted også :)

netthandel er genialt daa :) ;) hehe, det gjør jeg hvert år som regel :p

Skal også fotografere barna :p baby, 3 og 5 åring :p hehe, blir spennende ;)
jepp, jeg saumfarer nettet på kvelden/natta da baby sover.. :) Syns juleshopping er veldig koselig på julepynta senter osv. men er ganske sikker på hva jeg skal kjøpe i år så må bare bare bestille det så er det greit ;)

Lykke til med fotografering ;)
Jeg klarer nesten ikke ta fine bilder av dem samla.. så regner med jeg knipser av dem 1 av gangen, fant et julekort som man kan ha 3 bilder på som jeg syns var veldig fint :) så med nisseantrekk blir det bra, håper jeg ;)

Jeg er faktisk i rute med julegavene og mangler bare en :) Men må vell bli med samboern på en handletur også ;)
Må ta en skikkelig husvask før det blir pyntet. Og skal prøve og få tatt noen fine bilder av lille til julekort, han må på med dåpskjolen igjen også for å få sendt noen takkekort :)
Men jeg har jo fått seriedilla igjen og sitter klistra framom tv og glaner episode etter episode når lille sover så :P

Vi er så godt som ferdige med å handle julegavene, gjenstår bare å ordne kalender med bilder av ungene... og en flaske juleakevitt til svigerfar... Siden min kjære ikke kommer hjem fra sjøen før 4 dager før julaften og jeg er alene med to barn er det greit, synes jeg!! Gleder meg til å spille julemusikk og pakke inn!! Ellers skal julegardiner og advensstjerner o.l. opp her 1. advent mens resten av pyntinga skjer på lille julaften. Mormor skal komme på besøk en dag og passe minsten så jeg og storebror får bakt litt pepperkaker.... Og så var det julekort da.... Må prøve å finne nisseluene og få knipsa det bildet snart kanskje.... :-p

Jeg er faktisk i rute med julegavene og mangler bare en :) Men må vell bli med samboern på en handletur også ;)
Må ta en skikkelig husvask før det blir pyntet. Og skal prøve og få tatt noen fine bilder av lille til julekort, han må på med dåpskjolen igjen også for å få sendt noen takkekort :)
Men jeg har jo fått seriedilla igjen og sitter klistra framom tv og glaner episode etter episode når lille sover så :p
Hvilken serie ser du på? :) Jeg ser på tv når baby sover oppå meg, og ho ikke roer seg i senga si.. :) Er ikke så lett å få gjort unna ting hehe :)

Vi er så godt som ferdige med å handle julegavene, gjenstår bare å ordne kalender med bilder av ungene... og en flaske juleakevitt til svigerfar... Siden min kjære ikke kommer hjem fra sjøen før 4 dager før julaften og jeg er alene med to barn er det greit, synes jeg!! Gleder meg til å spille julemusikk og pakke inn!! Ellers skal julegardiner og advensstjerner o.l. opp her 1. advent mens resten av pyntinga skjer på lille julaften. Mormor skal komme på besøk en dag og passe minsten så jeg og storebror får bakt litt pepperkaker.... Og så var det julekort da.... Må prøve å finne nisseluene og få knipsa det bildet snart kanskje.... :p
er så glad for internett og digitalkamera, når man først bare får knipsa bildene så er det bare å bestille :)
må ikke framkalle bilder for så å se at ingen av bildene ble bra :p

er så glad for internett og digitalkamera, når man først bare får knipsa bildene så er det bare å bestille :)
må ikke framkalle bilder for så å se at ingen av bildene ble bra :p
Hehe.... Sant! Jammen ikke bare enkelt med en unge og nå skal jeg få to til å se normale ut på samme bilde..... spennende! ;-)

Hehe.... Sant! Jammen ikke bare enkelt med en unge og nå skal jeg få to til å se normale ut på samme bilde..... spennende! ;-)
ja, er kjempevansklig, og nå skal jeg ha 3 samtidig! :O Ifjor ende det med at min daværende 1,5åring løp rundt 7åringen, haha litt av et syn ;) Ble noen morsomme bilder også, men fikk knipsa et fint som ble til julekort ;)

ja, er kjempevansklig, og nå skal jeg ha 3 samtidig! :O Ifjor ende det med at min daværende 1,5åring løp rundt 7åringen, haha litt av et syn ;) Ble noen morsomme bilder også, men fikk knipsa et fint som ble til julekort ;)
Ønsker oss alle lykke til med årets!!! :-)

Her har han på snart 5 en periode der han IKKE skal tas bilder av og om han ikke klarer å gjemme seg unna lager han alle grimasene han kan eller ser potte sur ut... Reserveløsningen er å gå for et bilde av hver av ungene (om jeg i det hele tatt får noe bilde av storebror som ser ok ut), men skal i alle fall gjøre et forsøk på å få begge på samme bilde... ;-)

Har tenkt å prøve meg på å fotografere ungene i dag til årets julekort. Kan bli spennende ja..
Baby på 10 uker, en på 4 og 7 år.
Men har tatt noen bilder til kalenderen og de ble bra.
Har noen gode ideer. ;)
Så det var 40% på julekort på fotoknudsen fram til 25.11. :)
Har fått kjøpt tre julegaver.. 18 igjen! :P
Men har begynt å tenke ut noe.
Får ta en shoppingtur i neste uke å gjøre unna litt. Kommer nok til å begynne å pynte til advent også i neste uke. Men må først få vaska litt rundt til jul. Blir liksom ikke jul før det er god grønnsåpeluft i huset. ;)
Fikk vaska barnerommet på mandag. Soverommet, vaskerommet og boden tok jeg i sommer. Kommer nok til å ta vasken litt lettvindt. Men må vaske godt kjøkken og bad.
Trenger nye jule-kjøkkengardiner ellers er vel alt i orden.
Elsker å pynte til jul. Men gjør det nok litt enkelt i år, siden vi skal ha dåp rett etter jul.
Kommer til å bake litt, men blir nok ikke like mye som i fjor. Har vanligvis brygd eget øl også. Men dropper det i år. Tørr ikke drikke det mens jeg ammer.
I år får guttene sjokoladekalender og Haribo kalender. Og får en liten adventsgave hver søndag.
Det skal babyen også få. ;)
Gleder meg veldig til jul. Men førjulstiden er like fin. En fin og koselig tid. Vist man klarer å kose seg og ikke stresse. Tenne lys og kose seg med juleforberedelser. :)

Hvilken serie ser du på? :) Jeg ser på tv når baby sover oppå meg, og ho ikke roer seg i senga si.. :) Er ikke så lett å få gjort unna ting hehe :)

Er helt hektet på vampire diaries, så startet å se den på nytt igjen i helgen når det ikke var noe å se på tv og gubben var så opptatt med sitt :P

Ønsker oss alle lykke til med årets!!! :)

Her har han på snart 5 en periode der han IKKE skal tas bilder av og om han ikke klarer å gjemme seg unna lager han alle grimasene han kan eller ser potte sur ut... Reserveløsningen er å gå for et bilde av hver av ungene (om jeg i det hele tatt får noe bilde av storebror som ser ok ut), men skal i alle fall gjøre et forsøk på å få begge på samme bilde... ;-)
Takk det trengs ;)

Helt enig!! Vil liksom være i julestemning og:) Men her er jo sentrene ferdigpynta da:p:santa
ja, nå har dem vel blitt ferdigpynta her også regner jeg med.. Har ikke vært noen steder på noen uker :p

Er helt hektet på vampire diaries, så startet å se den på nytt igjen i helgen når det ikke var noe å se på tv og gubben var så opptatt med sitt :p
okey, ja, noe må man jo, gjøre :)

Har tenkt å prøve meg på å fotografere ungene i dag til årets julekort. Kan bli spennende ja..
Baby på 10 uker, en på 4 og 7 år.
Men har tatt noen bilder til kalenderen og de ble bra.
Har noen gode ideer. ;)
Så det var 40% på julekort på fotoknudsen fram til 25.11. :)
Har fått kjøpt tre julegaver.. 18 igjen! :p
Men har begynt å tenke ut noe.
Får ta en shoppingtur i neste uke å gjøre unna litt. Kommer nok til å begynne å pynte til advent også i neste uke. Men må først få vaska litt rundt til jul. Blir liksom ikke jul før det er god grønnsåpeluft i huset. ;)
Fikk vaska barnerommet på mandag. Soverommet, vaskerommet og boden tok jeg i sommer. Kommer nok til å ta vasken litt lettvindt. Men må vaske godt kjøkken og bad.
Trenger nye jule-kjøkkengardiner ellers er vel alt i orden.
Elsker å pynte til jul. Men gjør det nok litt enkelt i år, siden vi skal ha dåp rett etter jul.
Kommer til å bake litt, men blir nok ikke like mye som i fjor. Har vanligvis brygd eget øl også. Men dropper det i år. Tørr ikke drikke det mens jeg ammer.
I år får guttene sjokoladekalender og Haribo kalender. Og får en liten adventsgave hver søndag.
Det skal babyen også få. ;)
Gleder meg veldig til jul. Men førjulstiden er like fin. En fin og koselig tid. Vist man klarer å kose seg og ikke stresse. Tenne lys og kose seg med juleforberedelser. :)
Er fotoknutsen jeg pleier å bestille også. Har lasta opp alle barnebildene der siden 2006 så stress å flytte til et annet sted nå ;) eldste vil ha legocity som i fjor og 2åringen får playmobil. så har de noe å pusle med ;)
jul og advent er koselig tid, stresser vel mest nå m tanke på at jeg ikke har gjort noe som helst enda ;)

Mange som er godt i gang skjønner jeg! Her begynt å tenke på hva jeg skal kjøpe til hvem. Fant noen fine venninnegaver på salg i sommer :) Ellers er resten på tenkestadiet. Men må finne frem adventstingene og se om noe trengs! Elsker jula!

Back
Topp