Snart fødsel?

• Trådstarter Trådstarter Eline2020
  • Opprettet Opprettet
E

Eline2020

Guest
Fortsatt fem uker til termin men føler kroppen begynner å gjøre seg klar.

Har litt mensmurringer, kynnere og fått bittelitt uren hud.

Er det noen «kjerringråd» som sier at fødselen starter etter så og så lang tid ca etter kroppen begynner å gjøre seg i stand?

Eller kan jeg fortsatt gå to uker over (7 uker) når kroppen allerede nå gjør seg klar.

Hilsen utålmodig ;)

Jeg har hatt mye murringer og hyppige ubehagelige kynnere lenge :) Fortsatt 4 uker igjen her. Tror nok dessverre at det kan holde på en stund.

Det der er veldig individuelt.. Det finnes mange slike ting som du beskriver, som kan være tegn på at fødselen nærmer seg.. Men eneste sikre tegn er rier eller vannavgang dessverre ;) Jeg er 37+5 i dag, og har de siste to ukene opplevd VELDIG nedpress..! Det har for meg vært tegn på nært forestående fødsel tidligere. Med to av mine tre gutter har jeg kun kjent dette de aller nærmeste dagene før fødsel. Jeg er jo som deg, og mange andre av oss, veldig på utkikk etter tegn som forteller oss at noe er på gang :)

Fortsatt fem uker til termin men føler kroppen begynner å gjøre seg klar.

Har litt mensmurringer, kynnere og fått bittelitt uren hud.

Er det noen «kjerringråd» som sier at fødselen starter etter så og så lang tid ca etter kroppen begynner å gjøre seg i stand?

Eller kan jeg fortsatt gå to uker over (7 uker) når kroppen allerede nå gjør seg klar.

Hilsen utålmodig ;)
Du kan dessverre fortsatt gå 2 uker over.

Det er flere av de som får fødselen stoppet med riehemmende medisiner rundt uke 30, som ender på overtid. Altså at de til tross for flere centimeter åpning og rier, og generelt veldig klar kropp alt for tidlig, omtrent ender med igangsetting rundt 10 uker senere.

Å ha masse kynnere, nedpress, vondt her og der, mensmurringer osv i mange uker er helt standard. Skjønner ikke hvorfor mange kropper sørger for at vi er utslitt allerede før fødsel:bored:

Jeg begynte med heavy modning rundt uke 30 med førstemann... så ble forberedt av jordmor/lege st baby nok kom i mars.. kom 19 april, 4 dager over termin.

med mellomste kjente jeg knapt på modning - kom 6 dager før.

så trenger nok ikke å bety stort

Back
Topp