Snart fødsel??

Tessa90

Snart mamma til 2
Novemberlykke 2015
Slimproppen min gikk for tre dager siden. Den kan jo gå noen uker før fødsel, så har tatt det med ro. men siste døgnet har jeg flydd på do konstant og følt at jeg må tisse.. klarer aldri mer enn ett par dråper, men tørr ikke forlate heimen i tilfelle jeg tisser på meg. Er dette normalt?

Når har du termin igjen da? Er det lenge til? Er ikke sikkert det er et sikkert tegn, men det KAN være... Slimproppen gikk hos meg bare 3 dager før fødsel med førstemann, men han kom da til termin. Er ikke sikker, men tror ikke den går mange uker før fødsel... spennende da :) 

slimproppen gikk for 2uker siden hos meg. Fremdeles ingen baby!

Har også kynnere som kjennes ut som tak langt nede i magen en gang i blandt, og veldig trykk på blæra i periodevis (tror det er når baby ligger på en spesiell måte).
Kynnerene er uavhengig av hva jeg gjør og litt vonde. Så første gang de kom trodde jeg nesten det var starten på fødsel. Men så ga de seg etter ti minutter.

Takk for svar ! :-) jeg har fem uker igjen, så syns lillemor kan holde seg inne litt til :-) Fått høre at magen min har detti mye lengre ned av svigers, så er vel der det presset og "tissetrangen" ligger nå :-)

Jeg har det på samme måte som deg...! kan ikke tro hvor mange ganger jeg var oppe for å tisse i natt! Samtidig var jeg plaget med døsige kynnere, som hadde vært mye mer intense tidligere på kvelden... 

hos meg har riktignok bare deler av slimproppen godt, og etter undersøkelse i går er det ingen tegn til modning oppi der. Er kanskje bare kroppen som øver :) 

Kanskje du og skal sjekke om du har en urinveisinfeksjon? Bare sånn for å være sikker liksom. Men er jo vanlig å fly på do hele tiden på slutten. Aner ikke hvor mange ganger eg var oppe i natt. Fysj!

Det er nok ingen urinveisinfeksjon. det har jeg hatt før, men er vel lillemor som har lagt seg mer mot blæra tenker jeg.. syns det bare var rart at det brått skulle bli ett konstant press liksom..

Min propp har ikke gått da, men jeg har det på samme måte mtp dobesøk :P Babyen har nok lagt seg ned, så da kan man få mere press på blæra:)

Har det på samme måte jeg. Et nesten konstant press på blæren, men når jeg tisser kommer det omtrent ingenting. Bare stikker i skjeden/ livmorhalsen når jeg prøver å få det til. Merkelig dette her;)

slimproppen kan komme tilbake igjen, så det er ikke et sikkert tegn på at fødselen nærmer seg. var det legene sa til meg i alle fall... men man burde jo ikke bade etter den er gått da... pga. infeksjons faren.

De satte meg på medisin mot UVI sånn "for sikkerhets skyld" pga at jeg har sånn press på blæra,  i tillegg til at de fant litt blod i urinen. Men det var nok ingen UVI for har merket ingen forskjell (siste dag med medisin i dag). Blod i urin kan også bety modning *krysse fingra for det*
Jeg vil gjerne baby skal vente ett par uker til, men håper på litt modning sånn at det kanskje ikke blir mer enn ett par uker. Tror han er ganske stor allerede. Hadde økt ganske bra på symfyse målet sist.
Men tror ihvertfall det er normalt å gå å lure litt på om man kan ha UVI i disse dager når baby ligger sånn og presser ned :)

Spennende da! Fortsatt samme??
Her er det ingen tegn på snarlig fødsel... Har ikke sett noe til slimproppen, hverken nå eller med storesøster...

BabyV skrev:
Spennende da! Fortsatt samme??
Her er det ingen tegn på snarlig fødsel... Har ikke sett noe til slimproppen, hverken nå eller med storesøster...

Samme her, bare storebror. Så ikke snurten av noen slimpropp!

Men den kan visst gå noen uker før, og tilogmed i flere omganger. Så det trenger ikke bety at fødselen er nært forestående.. Får krysse fingrene for at lillesnuppa godgjør seg inne i magen noen uker til!

Ja, hvis det er bare deler av den som er gått, kan den jo dannes på nytt har jeg lest... Hos meg var det helt tydelig hele kaka som kom, men det var jo til termin. Er nok flere som har erfart at bare deler av denhar gått, uten at noe mer har skjedd... Vær bare forsiktig med offentlige bad osv :)

Takk for svar jenter :-) nå har "puppen gått lekk" også.. Er foreløpig bare "hvitt vann" og ikke melk, men slitsomt.. må beuke ammeinnlegg så ikke bh'n blir blaut..

Back
Topp