Snart fødsel- skravletråd ❤️

Her er det mye spennende på gang i kroppen ihvertfall. Magen har strammet seg i hele dag, kommer i tak og sitter også i ryggen. Ikke like vondt som rier, men definitivt en kropp som forbereder seg. Ødemer på fingre og føtter har også meldt sin ankomst. Kontroll til legen i morgen. 37+3 i dag :)
 
Her er det mye nedpress, stikninger i mye større grad oppi der, kynnere som er blitt sterkere og kraftige mensmurringer. I tillegg til økt utflod. Regner dog med å gå sånn lenge, og vil ikke føde før i hvert fall om 2,5 uke tidligst. Formen er opp og ned, i natt har jeg sovet godt, men lenge siden jeg har vært så trøtt som i dag. Gleder meg til siste innspurt og er enda ikke lei av å gå gravid :)
 
Dette var en koselig tråd :)

Her kunne formen godt ha vært bedre.
37+0 i dag og jeg sov rundt 3 timer i natt. Noe som resulterte i at jeg forsov meg for å sende ungene på skolen. Så fikk jeg migrene og ble liggende på soverommet til kl.15.
Snille mannen spanderer middag ute i dag da, så det hjelper litt.
Ellers våkner jeg hver natt nå av kraftige menssmerter, men de dabber av etter en liten stund. Kynnerene har blitt kraftigere stort sett hele døgnet og det stikker og presser i glufsa.
Stresser meg litt siden vi ikke har fått pratet med noen på sykehuset om keisersnitt enda. De har avvist meg hver gang jeg har tatt det opp. Nå har vi fått time til samtale, men det er først neste mandag uke 38+0. Synes det er i seineste langet å starte dialogen så jeg kommer til å kreve en avklaring på tirsdag da vi har siste hjerte-UL.
 
Her er det mye nedpress, stikninger i mye større grad oppi der, kynnere som er blitt sterkere og kraftige mensmurringer. I tillegg til økt utflod. Regner dog med å gå sånn lenge, og vil ikke føde før i hvert fall om 2,5 uke tidligst. Formen er opp og ned, i natt har jeg sovet godt, men lenge siden jeg har vært så trøtt som i dag. Gleder meg til siste innspurt og er enda ikke lei av å gå gravid :)
Åå er misunnelig på deg som enda ikke er lei altså! Prøver å jobbe litt med psyken og forberede meg på å gå slik en god stund til, men det er sannelig ikke lett :p
 
Åå er misunnelig på deg som enda ikke er lei altså! Prøver å jobbe litt med psyken og forberede meg på å gå slik en god stund til, men det er sannelig ikke lett :p

Jeg har ikke termin før helt i slutten av desember, så er vel helst derfor. ;) Jeg kommer garantert til å bli lei innen den tid. Særlig hvis jeg skal bli veldig mye større nå. For magen kjennes veldig stram og tung ut, som om det liksom ikke er mer plass. Så når du har født kommer jeg og er lei :p
 
Kjenner mye kynnere og har en del murringer i rygg og mage, men har ikke tatt seg opp.. Kjenner egentlig at det kunne vært lengre til termin og føler meg ikke helt klar enda, selv om vi gleder oss veldig :)
 
For en fin tråd :) Jordmoren min mente at det stort sett er andregangsfødende som merker slike modningstegn, men synes jammen at jeg kjenner både det ene og det andre jeg da selv om jeg er førstegangs :p I løpet av de siste dagene er det ganske tydelig at hun har lagt seg lengre nedi "der", og jeg har fått ilninger nedover lyskene, litt murringer og hyppigere kynnere nå og da, og ikke minst fått erfart hva som menes med kaktus mellom bena :p Har verken planer om eller tro på nærstående fødsel (kun 36+2), først skal jeg bli ferdig med jobbing, og så vil jeg jo helst nyte litt permisjonstid også :D
 
For en fin tråd :) Jordmoren min mente at det stort sett er andregangsfødende som merker slike modningstegn, men synes jammen at jeg kjenner både det ene og det andre jeg da selv om jeg er førstegangs :p I løpet av de siste dagene er det ganske tydelig at hun har lagt seg lengre nedi "der", og jeg har fått ilninger nedover lyskene, litt murringer og hyppigere kynnere nå og da, og ikke minst fått erfart hva som menes med kaktus mellom bena :p Har verken planer om eller tro på nærstående fødsel (kun 36+2), først skal jeg bli ferdig med jobbing, og så vil jeg jo helst nyte litt permisjonstid også :D
Merket det godt første gangen og, jeg bare visste ikke at det jeg kjente var modningstegn. Så førstegangsfødende kan fint kjenne ting de og! :) Har du planer for permisjonstiden din uten baby? Å nyte er viktig. Lov å være ego :D
 
For en fin tråd :) Jordmoren min mente at det stort sett er andregangsfødende som merker slike modningstegn, men synes jammen at jeg kjenner både det ene og det andre jeg da selv om jeg er førstegangs :p I løpet av de siste dagene er det ganske tydelig at hun har lagt seg lengre nedi "der", og jeg har fått ilninger nedover lyskene, litt murringer og hyppigere kynnere nå og da, og ikke minst fått erfart hva som menes med kaktus mellom bena :p Har verken planer om eller tro på nærstående fødsel (kun 36+2), først skal jeg bli ferdig med jobbing, og så vil jeg jo helst nyte litt permisjonstid også :D
Dette tror jeg er veldig individuelt altså! Jeg hadde mye mer modningstegn med førstemann enn nå mener jeg. Men den gangen kjente jeg nok bedre etter og tolket alt da jeg var veldig utålmodig. Hadde modningstegn i lange stunder men fikk ikke før over termin sist ;)
Håper det starter med ett brak denne gangen istedet :)
 
Har hatt en del kraftige kynnere, stikking og vondt i korsryggen. Regner med det vil fortsette en stund fremover. Spent på når hun kommer:)
Satser på at hun venter minst en uke til.
 
Merket det godt første gangen og, jeg bare visste ikke at det jeg kjente var modningstegn. Så førstegangsfødende kan fint kjenne ting de og! :) Har du planer for permisjonstiden din uten baby? Å nyte er viktig. Lov å være ego :D
Det er godt å høre, begynte nesten å lure på om det bare var jeg som overdrev :p Hvordan fødte du ift. termindatoen sist da?

Jeg har ingen store planer, kun å slappe av, strikke litt, ordne og bake og kanskje lage til noen få middager som kan fryses ned. Også må jo den berømte fødebagen pakkes snart også :)
 
Dette tror jeg er veldig individuelt altså! Jeg hadde mye mer modningstegn med førstemann enn nå mener jeg. Men den gangen kjente jeg nok bedre etter og tolket alt da jeg var veldig utålmodig. Hadde modningstegn i lange stunder men fikk ikke før over termin sist ;)
Håper det starter med ett brak denne gangen istedet :)
Såpass ja! Er nok helt sikkert noe i det at man kjenner mer etter ja. Føler meg ikke utålmodig i det hele tatt da, så håper det fortsetter slik :p
 
Jeg hadde ingen modningstegn, men bestemte meg for å ha sex og stimulere/ dra i brystvortene i går og vannet gikk i dag tidlig. ;)
Oii, så spennende!! Det er vel de eneste triksene som faktisk er noe hold i mener jeg å ha lest..?
 
Det er godt å høre, begynte nesten å lure på om det bare var jeg som overdrev :p Hvordan fødte du ift. termindatoen sist da?

Jeg har ingen store planer, kun å slappe av, strikke litt, ordne og bake og kanskje lage til noen få middager som kan fryses ned. Også må jo den berømte fødebagen pakkes snart også :)

Nei da, du overdriver nok ikke! Noen ting må man bare lukke ørene for når enkelte fagpersoner snakker etter boken :p ;) Jeg ble satt i gang ved termin pga lite fostervann, så når jeg hadde gått i fødsel av meg selv vet jeg ikke. Men jeg gikk i fødsel av meg selv med hjelp av piller (slapp drypp) og fødte veldig raskt (2 timer og 20 minutter aktiv fødsel, men 5 timer fra pillen var satt), så jeg vil tro det hadde noe å si for fødselsforløpet.
 
Oii, så spennende!! Det er vel de eneste triksene som faktisk er noe hold i mener jeg å ha lest..?

Sex fungerer visstnok hvis livmorhalsen er moden. Har med noen hormoner å gjøre i mannens sæd. Er det prostaglandiner (?) mon tro?!
 
Jeg er møkk lei :p 37 + 4 i dag. Magen har sunket, og det kjennes ut som den henger nedpå knærne :p Har mye kynnere og en del maserier om natten. I går hadde jeg to rier som jeg var overbevist på at var the real deal. Ble faktisk litt satt ut av hvor brått og rett på de kom. De var bang, rett på med smerter som gjorde at jeg ikke klarte å snakke eller bevege meg. Det dabbet av igjen. Hadde maserier gjennom første halvdel av natten, men de var ikke særlig kraftige på slutten. I dag har det vært veldig lite rier. Bare følt meg kvalm og i ulage. Sov og svettet til kl 10 i dag, da klarte jeg å våkne litt mer.
 
I dag har jeg vært og hilst på en nyfødt liten baby, og nå er jeg mer babysyk enn noen gang :p Merker ikke egentlig noe som skulle tilsi at fødselen nærmer seg :( Regner med å gå minst til termin, som er om to uker.
 
Back
Topp