Snart baby!

Pardon97

Betatt av forumet
VIP
Noen flere enn meg som nærmer seg ikke prematur baby og er spent på når den lille kommer? Har du troen på før eller etter termin?:happy:

Imorgen er jeg i uke 37 og er meget klar for at den lille kan komme! Håper på før termin selvfølgelig men får nok etter.:wtf:
 
37 på søndag. Og jeg eeer så klar for å ikke være gravid mer, men blir mer og mer spent på hverdagen etterpå :p men uansett tror jeg livet blir enklere enn å drasse rundt på denne kroppen her ;p gleder meg til å kunne slippe å holde 2 åringen i armen og kunne løpe etter han uten å ødelegge meg helt. Haha!

Jeg har troen på før termin. Men kommer nok etter 40+0 hun her også, om jeg ikke blir satt i gang før.
 
37 på søndag. Og jeg eeer så klar for å ikke være gravid mer, men blir mer og mer spent på hverdagen etterpå :p men uansett tror jeg livet blir enklere enn å drasse rundt på denne kroppen her ;p gleder meg til å kunne slippe å holde 2 åringen i armen og kunne løpe etter han uten å ødelegge meg helt. Haha!

Jeg har troen på før termin. Men kommer nok etter 40+0 hun her også, om jeg ikke blir satt i gang før.
Helt enig, har en krabat selv i hus som er overalt. Passe på han i tillegg til å være forsiktig med rygg og bekken, blir godt å ikke være gravid !!
 
Helt enig, har en krabat selv i hus som er overalt. Passe på han i tillegg til å være forsiktig med rygg og bekken, blir godt å ikke være gravid !!
Ja det er ikke forenlig:p jeg har måtte løpe etter han noen ganger, og da har jeg vært helt ødelagt i bekkenet i dagesvis! Bedre å ha babyen utenfor magen :p og få roet ned alle hormonene .. De fleste i allefall :)
 
Jeg er 36+0 idag etter ul termin, men føler menstermin stemmer mye mer i tilfelle etter både når jeg kjente gravidtegn og første positiv test (og da er jeg 37+0 på lørdag) Veldig veldig veldig klar for å få lille ut, og for min del kan hele greia bare starte nå :rolleyes:
 
Er 35+1 og har begynt å kjenne på at nå nærmer det seg veldig! Er også drittlei av å gå gravid og ha vondt over alt :p
Har liten tro på at han kommer før termin, siden storebror måtte tvinges ut med igangsetting på overtid :hilarious: Men så viser det seg at krabaten i magen er et stabeist som liker å ligge på tvers, så hvis han ikke snur seg snart eller hvis det blir mislykket vendingsforsøk, så blir det jo plutselig planlagt keisersnitt før termin.
 
Jeg er 36+0 idag etter ul termin, men føler menstermin stemmer mye mer i tilfelle etter både når jeg kjente gravidtegn og første positiv test (og da er jeg 37+0 på lørdag) Veldig veldig veldig klar for å få lille ut, og for min del kan hele greia bare starte nå :rolleyes:

Samme her! Er 36+0 idag ifølge OUL, men 37+0 på lørdag hvis jeg følger min menstermin. Storesøster kom 36+6 (OUL termin) så er veldig spent ☺️
 
Begynner å bli klar her også! Er så hormonell, sover dårlig og som dere over sier, det er skikkelig utfordrende å passe en 2åring med denne magen! Er 36+2, og baby er liten av vekst, så håper hun holder seg inne til 38. Men helst ikke mye etter det! Har vært så engstelig for prematurfødsel hele svangerskapet(risiko) og ser for meg at ironien slår til og jeg blir satt igang med ballong på overtid denne gangen.. :p
 
Er 36+4 i dag. Er veldig klar. Håper babyen kommer snart :love7
 
36+0 i morgen! Woop woop.. vi har PKS, så vi vet når han kommer! Men såklart han kan jo komme tidligere også!
 
Er 35+1 og har begynt å kjenne på at nå nærmer det seg veldig! Er også drittlei av å gå gravid og ha vondt over alt :p
Har liten tro på at han kommer før termin, siden storebror måtte tvinges ut med igangsetting på overtid :hilarious: Men så viser det seg at krabaten i magen er et stabeist som liker å ligge på tvers, så hvis han ikke snur seg snart eller hvis det blir mislykket vendingsforsøk, så blir det jo plutselig planlagt keisersnitt før termin.
Uff, føler med deg..
Jordmor var usikker ved sist kontroll om det var hodet eller rumpen som lå nede, så er livredd for seteleie nå!
 
Begynner å bli klar her også! Er så hormonell, sover dårlig og som dere over sier, det er skikkelig utfordrende å passe en 2åring med denne magen! Er 36+2, og baby er liten av vekst, så håper hun holder seg inne til 38. Men helst ikke mye etter det! Har vært så engstelig for prematurfødsel hele svangerskapet(risiko) og ser for meg at ironien slår til og jeg blir satt igang med ballong på overtid denne gangen.. :p


Hvordan var opplevelsen med ballong? Har ikke hørt så mye positivt og tenker jo tanken på at en kan havne der selv.:dead:
 
Uff, føler med deg..
Jordmor var usikker ved sist kontroll om det var hodet eller rumpen som lå nede, så er livredd for seteleie nå!
Jeg har forstått at man får veldig god oppfølging hvis det mistenkes (eller bekreftes) seteleie eller tverrleie.

Kjente litt på en panikkfølelse selv på tirsdag etter å ha vært hos jordmor og fått høre «planen» framover. Men har klart å slå meg til ro med at det er litt utenfor min kontroll. Hvis min snur seg til sete så er jeg usikker på om jeg vil føde vaginalt, men bestemmer meg etter samtale på sykehuset.
 
Jeg er bare 33+3 så har et stykke igjen. Skulle ønske jeg var lenger på vei, for nå begynner virkelig 3. trimester å kjennes. Jeg har tro på baby før termin siden forrige kom to uker før :happy:
 
Jeg er dritlei og har alt klart, men håper hun kommer etter termin da jeg har en del ting på huset jeg vil få gjort :happy:
 
Jeg er 37 + 4 å er ikke lei over hodet.

Dette er min tredje og siste baby og jeg glemmer stadivekk ut at jeg er gravid. Har så mye energi og masse jeg vil gjøre før hun kommer.
 
Hvordan var opplevelsen med ballong? Har ikke hørt så mye positivt og tenker jo tanken på at en kan havne der selv.:dead:
Jeg fikk prematur jeg, så har ikke erfaring med ballong selv. Lå derimot inne i 4 uker på et tremannsrom, der alle som fikk ballonger kom.. Så basert på de fire ukene vil jeg si at folk reagerte veldig forskjellig. Noen hadde god effekt, noen tok det lang tid for, noen synes det var veldig vondt, mens andre sa det var null stress.. :)
 
Jeg har forstått at man får veldig god oppfølging hvis det mistenkes (eller bekreftes) seteleie eller tverrleie.

Kjente litt på en panikkfølelse selv på tirsdag etter å ha vært hos jordmor og fått høre «planen» framover. Men har klart å slå meg til ro med at det er litt utenfor min kontroll. Hvis min snur seg til sete så er jeg usikker på om jeg vil føde vaginalt, men bestemmer meg etter samtale på sykehuset.
Når skal du inn på samtale? Har hørt at i uke 37/38 er den tiden de prøver å snu barnet, så er jo redd for at jeg ikke kommer inn innen uke 38 og at det da kan være for sent (?)..
 
Når skal du inn på samtale? Har hørt at i uke 37/38 er den tiden de prøver å snu barnet, så er jo redd for at jeg ikke kommer inn innen uke 38 og at det da kan være for sent (?)..
Jeg skal tilbake til jordmor for kontroll på mandag (35+5). Med mindre hun da er helt sikker på at ungen ligger i hodeleie, så blir jeg henvist til sykehuset for ultralyd - fikk inntrykk av at det ville gå relativt raskt. Regner med at samtalen enten kommer samtidig med dette, eller om det settes opp ny time kort tid etter det.

Ser også du spør om erfaring med ballong over. Jeg fikk igangsetting med ballong pga overtid sist gang. Merket ikke at de satt den inn (var mest ubehagelig å ligge bakover i gyn-stolen og å ha dette forbaska spekulumet på vidt gap). Litt sånn nedpress-trykk da de fylte den med vann. Hadde hyppige sånn passe vonde maserier, men ellers gikk det helt fint. Bare litt uvant i starten å ha en gummislange hengende ut mellom beina :p
 
Back
Topp