Snart arbeidsledig..

Sender deg mange klemmer! :Heartred Håper det ordner seg for deg!
 
Jeg kjenner jeg sitter med så utrolig mye frustrasjon, redsel og bekymringer nå, at jeg må lette litt på det. Trenger ikke få svar, men forhåpentligvis hjelper det meg å bare få skrevet ned mine tanker.

Jeg er 23 år og ferdig utdannet helsefagarbeider. Fra jeg var 18 har jeg jobbet i omsorgssektoren som vikar, vært lærling og siden jobbet som helsefagarbeider som vikar. Nå har jeg fått beskjed om at endringer vil skje, som vil føre til at jeg får lite eller ingenting framover. Jeg har søkt på utallige mange jobber, innenfor alle mulige områder. Men jobb er det ikke å få. De siste dagene har jeg ringt rundt og sendt eposter, men enten får jeg ikke svar, eller så har de ikke behov for folk.

Dette er så frustrerende.. jeg har veldig gode referanser, god arbeidsmoral, ingen fravær og vil si jeg er dyktig i mitt fagfelt, alltid stått på og satt jobben min høyt. Men her sitter jeg da. Uten noen ting ganske snart, og også gravid.

Det var kanskje dumt å starte prøvingen før jeg hadde fast jobb, men å få fast som helsefagarbeider er så vanskelig, at jeg ikke ville vente i 5-10 år på å få barn, kun fordi jeg ikke hadde fast jobb. Det var relativt stor sikkerhet ang. vikarjobb at jeg ikke var bekymret, i tillegg til at gubben har en bra jobb og tjener nok penger til å forsørge oss alle tre.. men det er jo ikke sånn jeg vil ha det! Jeg vil klare meg selv uten å være avhengig av han økonomisk.

Jeg har grått i flere dager nå, for jeg er så bekymret. Tenk om jeg må flytte langt fra mannen, huset vårt, hjemmet vårt og livet vårt, kun for at det ikke er jobb til meg akkurat her vi bor :( :( :(
Jepp, livet som arbeidssøker/vikar er noe dritt. Er du fortsatt i jobb? Isåfall kan en svangerskapsrelatert sykemelding være redningen nå inn mot permisjon. Hvis ikke risikerer du dagpenger og foreldrepengene regnes da etter dagpengene, og blir tilsvarende lav.