Snart 41, sjangse for å bli gravid?

Bkno9112182

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen!
Jeg fikk mitt andre barn for litt over 2 år siden. Jeg ble fort og lett gravid, og nå har jeg et brennende ønske om en siste baby. Jeg har ikke rukket å forholde meg til problemstillingen med alder og sjangse for gravidtetet skal jeg være helt ærlig.. har hatt lett for å bli gravid før, og trodde vel heller ikke at vi skulle ha en til etter nr2 kom. Men siden han jeg er sammen med ikke hadde barn fra før av, og jeg fikk en «attpåklatt» med nr2, så har ønsket om baby nr 3 vokst seg sterkere og sterkere.
Leser man eldre artikler virker det «håpløst» at en på 40 blir gravid og beholder. Men så kom jeg over en nyere artikkel som sier at fertiliteten til de rundt 40 er LANGT bedre enn tidligere antatt! Er det noen som vil dele innsikt eller erfaringer?:)
 
Det er nok veldig individuelt. Ei venninne av meg ble gravid på første forsøk og det gikk problemfritt for seg som 40-åring. Mens andre sliter.
 
Tja blir 40 om noen dager, fikk ei lita jente i august. Brukte 1 år på å få det til, blei gravid 4 ganger det året. Ingenting å si på fruktbarheten blei jo gravid på 123 men mista like lett.
 
Er nok veldig individuelt.
Min mor fikk nr. 4 som 42 åring.
Sjansene minsker med alderen, men det er jo ikke umulig. Håper du er en av de heldige :)
 
Hei alle sammen!
Jeg fikk mitt andre barn for litt over 2 år siden. Jeg ble fort og lett gravid, og nå har jeg et brennende ønske om en siste baby. Jeg har ikke rukket å forholde meg til problemstillingen med alder og sjangse for gravidtetet skal jeg være helt ærlig.. har hatt lett for å bli gravid før, og trodde vel heller ikke at vi skulle ha en til etter nr2 kom. Men siden han jeg er sammen med ikke hadde barn fra før av, og jeg fikk en «attpåklatt» med nr2, så har ønsket om baby nr 3 vokst seg sterkere og sterkere.
Leser man eldre artikler virker det «håpløst» at en på 40 blir gravid og beholder. Men så kom jeg over en nyere artikkel som sier at fertiliteten til de rundt 40 er LANGT bedre enn tidligere antatt! Er det noen som vil dele innsikt eller erfaringer?:)
Jeg er 47 år siste barnet kom da eg var 40 år. Har vert gravid 5 ganger men jeg kommer ikkje så langt SA, BO OG MA. Siste gravid 45 år. Så detta er så opp og ned. I april hadde jeg AMH på 4 som var høyt for min alder. Jeg får ikkje hjelp lenger pga alderen. Stopper og prøve aug 2019. Da er egga sikker ikkje vert noe lenger.
Gi ikkje opp prøv i 6 mnd så søker du hjelp ikkje det offentlige men Privat pga ventetiden. Tiden teller når ein har bikka 40 år.
Lykke til håper det klaffer fort :)
 
Jeg har ei i familien som er 45,
Hun har fått 3 barn etter fylte 40 år.
Ønsker deg masse lykke tll ;)
 
Fikk mitt første barn i 2017 ett par mnd etter at jeg fylte 40. Ble gravid igjen i høst, men det ble dessverre MA. Kommer sannsynligvis til å prøve ett års tid til før vi pensjonerer søskendrømmen. Ønsker deg masse lykke til:)
 
Back
Topp