Snart 3 åringen biter negler!

lille bølle

Forelsket i forumet
Sliter med å få henne til å slutte! Tar på go negl på morran og når ho kommer hjem fra barnehagen, men neglene blir bare kortere og kortere! Har frista med negllakk og men hjelper ikke! I går fant jeg henne på rommet mens ho bet på tåneglene sine:( Noen som har noen andre tips?

di selger noe på apoteket du kan smøre på neglene.. det smaker helt for jævlig :p var nødt til å smake på det selv, hadde stygg ettersmak i munnen lenge etter på! det eneste som fikk bort smaken var litt tannkrem.. husker ikke helt hva det heter, men det er ei kjempe lita flaske, med "roll on" funksjon, som du bare smører på neglene.. tørker fort, og er blankt.. mener den er gjennomsiktig/hvit og grønn den lille flasken.. :)

Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske, ingenting har fungert (sennep, go'negl, neglelakk, plastnegler, votter) Men nei jeg biter enda jeg, og merker det ikke en gang. Så henger meg på her og håper på gode råd.

mamma2små skrev:
di selger noe på apoteket du kan smøre på neglene.. det smaker helt for jævlig :p var nødt til å smake på det selv, hadde stygg ettersmak i munnen lenge etter på! det eneste som fikk bort smaken var litt tannkrem.. husker ikke helt hva det heter, men det er ei kjempe lita flaske, med "roll on" funksjon, som du bare smører på neglene.. tørker fort, og er blankt.. mener den er gjennomsiktig/hvit og grønn den lille flasken.. :)

Go negl heter det;) hjelper ikke dessverre:(

Jeg beit til jeg var 19 år ca, det som hjalp meg, tips fra svigerinna mi, var neglelakk, så pirka jeg av den, tok på ny, pirka av den, tok på ny osv osv, jo tykkere lag med neglelakk jo bedre, brukte blank så det ikke viste. Det hjalp, nå har jeg så lange at jeg hele tiden får kommentarer som "Hvordan kan du jobbe med så lange negler?" osv:P Trenger ikke neglelakken lenger, men måtte ha den med meg overalt i noen mnd, jeg lakket de konstant.

Det hender at jeg biter enda, om jeg får hakk, men klarer å stoppe meg før den kommer inntil fingeren også ta fatt på filen for å få det jevnt.

Men det er enkelte fingrer jeg sliter med enda å få lang negl på, sikkert fordi jeg har bete før. De er ikke så sterke som de andre på en måte, langefinger neglene er som regel kortest. Jeg har en annen uvane jeg holder på å kvitte meg med som jeg fikk da jeg sluttet å bite negler, og det er at jeg pirker på huden rundt!!! Det var bivirkningen min... Neglebåndene mine ser ikke ut:(

Men hvordan dette funker på en 3 åring aner jeg ikke, kan være verre... plaster på alle fingrene?:P Belønne henne hver helg om hun har vært flink? Klister merker for hver dag, har hun klart alle dagene får hun en liten premie på lørdag?

Back
Topp