Snart 28 uker på vei, og magen har blitt mindre? :S

*FruM*

Elsker forumet
Heisann

Jeg er 28 uker på vei imorgen. Har vært "stor" hele svangerskapet, men de siste ukene (1-2 ukene) har seriøst magen min blitt MINDRE - og det skal den jo ikke. 

Jeg merker det godt ved at jeg ser den har blitt mindre, føler den har blitt mindre og andre har kommentert det også. Den har også blitt "løsere" og er ikke like fast som før.

Lurer FÆLT på hva dette kommer av, og lurer derfor på om noen har erfaring med dette? Blir jo litt bekymret her og er redd det kommer av lite fostervann eller andre ting!

Kan det være at babyen har snudd seg, og ligger i tillegg med ryggraden inn mot ryggen din? For da kan magen kjennes litt løsere ut forran, enn når de ligger med ryggen sin utover liksom. 

*Meya* skrev:
Kan det være at babyen har snudd seg, og ligger i tillegg med ryggraden inn mot ryggen din? For da kan magen kjennes litt løsere ut forran, enn når de ligger med ryggen sin utover liksom. 

Jeg kjenner rompe og rygg på høyre side og der har den vært ganske mange uker egentlig! Hm - så trur ikke han har flyttet seg så mye. Enten kjenner jeg ryggen på venstre side eller høyre side.

kan være at babyen har snudd seg eller lagt seg annerledes ja.Kjenner du like mye liv da? er du veldig bekymret kan du jo bare ta en tlf å høre da:)

Det skjedde med min mage rundt den tiden også.. Hun hadde snudd seg :) jeg fikk beskjed om at det var normalt. Men om du er bekymret synes jeg du skal kontakte lege/jm.

**Moonlight** skrev:
kan være at babyen har snudd seg eller lagt seg annerledes ja.Kjenner du like mye liv da? er du veldig bekymret kan du jo bare ta en tlf å høre da:)

Jeg kjenner jo liv hver dag, men føler jeg må "mase litt" på han for å få han til å reagere! Hm! 

Ta en telefon til føden og be om sjekk. Det KAN jo være at fostervannet har begynt å lekke, ikke alle som merker det. Og når man er gravid, synes jeg alltid man skal sjekke en gang for mye enn en gang for lite. 

Labambie skrev:
Ta en telefon til føden og be om sjekk. Det KAN jo være at fostervannet har begynt å lekke, ikke alle som merker det. Og når man er gravid, synes jeg alltid man skal sjekke en gang for mye enn en gang for lite. 

Ja, jeg er enig der! Bare føler jeg ikke har gjort noe annet enn å fly på sykehuset denne gangen - så hadde håper jeg slapp det fremover nå liksom!

Da jeg gikk gravid med Thea hadde jeg en fostervannslekasje med Thea da jeg var rundt 30 uker på vei ca - men det var ikke konstant lekasje, bare en "boble" som hadde gått ellerno så jeg gikk med henne til jeg var 37 uker på vei og vannet gikk for fult.

Labambie skrev:

Sign

mammatil2prinsesser skrev:

Labambie skrev:

Sign

HM, ja - kan jo kanskje gå an å iallefall ringe å snakke med dem. Kanskje det roer meg litt. Jeg går liksom å "føler at noe er galt" også. Klarer liksom ikke helt slappe av denne gangen! Uff... Slitsomt!

En telefon for mye enn en for lite fikk jeg beskjed om "bedre at du kommer inn før baby har d dårlig i magen med dårlig fosterlyd og hele pakken" så RING!

Det skader iallefall ikke å ringe føden og fortelle hva som skjer, så kan de vurdere sammen med deg om de vil ha deg inn på en sjekk, eller om det er kjempevanlig osv. 

toneany skrev:
Det skader iallefall ikke å ringe føden og fortelle hva som skjer, så kan de vurdere sammen med deg om de vil ha deg inn på en sjekk, eller om det er kjempevanlig osv. 

Jeg ringte med dem nå :) Er så fornøyd med sykehuset telemark altså. De er så flinke! De ville ha meg til en kontroll imorgen kl 10:00 bare for å være sikre :)

Hvordan gikk d med deg idag`?

jeg merket forskjell på når babyen snudde seg med hodet ned. den ble litt mindre før den ble større igjen. men er du veldig bekymret så ringer du.

LinnChristine skrev:
Hvordan gikk d med deg idag`?

Så koselig å bli tenkt på :) 

Det gikk bra idag. Ble først lagt på ctg registrering som var ok. Litt ujevn hjerterytme men det var nok fordi han er liten og "skle unna". Sterke kynnere med utslag på 50-tallet for dere som det sier noe. Uten kynnere ligger tallene på 10-15 og når jeg fødte var riene på 90-100 så var som dere skjønner sterke. Fikk beskjed om å ta det med ro og ikke trigge dem :)

Ultralyd viste en gutt som alt var bra med. Normal vekst, fostervann og alt annet. Han lå i seteleie og legen forklarte at det kan de grunnen til at magen er mindre fordi nå ligger den største delen av baby ned i bekkenet :)

Back
Topp