Snakkis bittelille julaften 22.12

Mor4

Gift med forumet
Var det meningen jeg skulle ventet på Skrållan Marte? [:D] I så fall får jeg være vikaren hennes.

Leste akkurat tråden fra i går, der var det litt av hver både av gode og triste ting..

Gratulerer med ny jobb McBaby!

I dag skal jeg vaske her hjemme, forhåpentligvis få juletre i hus. Og kanskje få far opp en tur for å henge opp det nye bildet mitt. Far er litt mer nøye enn mannen, så tror han skal få den jobben. Tror faktisk dere må få se bilder etterpå og[:D]

Hehe, nei ikke noe poeng i å vente på meg! [:)]

God morgen! [:)]

Starta dagen greit, ungene sov til ca 7.15, men da jeg gikk inn på rommet deres så var det første Ida sa "Jeg har så vondt i magen!" [&o][&o] Hun kasta opp bittelitt halvtimen etterpå. Var fint lite som kom, men oppkast er oppkast, og oppkast er smittsomt. Om vi følger denne trenden, så er det nestemann sin tur på julaften. Tjohoooo... og god jul! [:'(]
Så barnas julebord i bhg i dag er avlyst for vår del. Gjett om Ida hadde gleda seg! Tobias blir hjemme han også siden Ida gjør det, han er litt slapp enda han også, men spiste 4 skiver til frokost, så matlysta er stigende i det minste.
Jeg tenkte å vaske til jul i dag, får vaske rundt spyungen da... og satse på at Nrk Super gidder å være barnepass!
I ettermiddag skulle vi til min mormor for å levere julegaven hennes, men det må utgå. Mamma får levere den i stedet.

Ha en fin dag dere!

Her har dagen starta. jeg kjørte ungene i bhg.

Er veldig slapp enda...men det ser ikke ut her hjemme[&o] og det er ikke lenge til jul nå

så må få se om jeg får gjort noe her hjemme i dag

Goood onsdagsmorgen jeg elsker min gode familie. N har jo sovet så som så etter vi flyttet, men i natt sov han som en stein. Ikke en lyd. Klokken til gubben ringte i sjutiden, men vi ble liggende og kose og slumre til nærmere halv ni da N våknet. Han kom ned til oss og vi koste oss videre. Så sto han og samboeren opp, og da kunne jeg like gjerne stå opp også. De leker, fjaser og bråker noe vanvittig, men de er veldig søte

Nå er N levert i bhg. I går hadde de nissefest, men jeg har valgt å ikke fortelle han om det fordi han ikke går på tirsdager. Men det første han så i bhg i dag var bilder fra gårsdagen, så det funket dårlig. Men i dag skal de ha juledisko og det blir vel moro det også tenker jeg.

Jeg har handlet noen småting, og vurderer hva jeg skal gjøre i dag. Sløve hjemme? Trene? sole meg? shoppe? Hmmm, foreløpig passer rumpa godt i sofaen kjenner jeg.

Looney: Her får barn som ikke har dag den aktuelle dagen lov til å komme i kjernetiden mellom 10 og 14. Så på den måten får alle lov til å delta selv om dem har redusert plass. Kanskje noe å ta opp med bhg?!?!?!?!

No skal jeg straks dra en tur på trening. Greit med en runde før jul.
Gubben jobber hjemme da han har magasjau enno.
Så skal vi bort på middag seinere idag. Det blir kos..........

ORIGINAL: ~Fruen~

Looney: Her får barn som ikke har dag den aktuelle dagen lov til å komme i kjernetiden mellom 10 og 14. Så på den måten får alle lov til å delta selv om dem har redusert plass. Kanskje noe å ta opp med bhg?!?!?!?!

No skal jeg straks dra en tur på trening. Greit med en runde før jul.
Gubben jobber hjemme da han har magasjau enno.
Så skal vi bort på middag seinere idag. Det blir kos..........

Her er det ikke sånn dessverre[&o] Det står i reglementet at arrangementer som foregår på dager hvor barn har fri, så får de ikke delta dessverre[&o] De er kjempe strenge på det. Jeg synes det er kjempe teit for N trenger tid i bhg for å bli kjent og trygg, og jeg har ikke frivillig valgt og kun ha 60% plass.

Gratulerer med ny jobb McBaby[:D][:D]

Sovet godt i natt, men ble plutselig veldig trøtt

Her er det også sånn at unger med delplass får komme på dager det er noe ekstra, sånn som Lucia, nissefest og barnas julebord. Derfor vi var med på Luciafeiringen, de hadde egentlig fri den dagen. Ida var med på nissefesten, det var ikke fridagen deres, men Tobias var hjemme pga oppkast. Barnas julebord får de heller ikke være med på pga oppkast, men de KUNNE vært der, hehe.

Tobias ligger forresten på stuegulvet og sover, og der har han ligget i snart 45 min. Ikke helt i form, sa du? Ida påstår hun ikke er kvalm lengre da, vet ikke om jeg skal tro på henne jeg...

Yeayyyy, Nicholas har fått plass på barneturn i kommunen her. Det er skikkelig populært og stort sett fullt, men de la ut melding om 3 ledige plasser sent i går og jeg har fulgt nøye med så var kjapp og fikk en av de ledige plassene i dag. Da blir han fornøyd for dette har han mast om lenge[:)][:)]

Ellers har jeg sovet og sett på Oprah i dag. Snart må jeg ut i kulda for å hente sjefen i bhg slik at vi kan reise hjem for å lage middag. Blir laksewok her i huset i dag.

Da er stua og kjøkken julevaska, og pynta! [:)] Mangler juletreet, det kommer i morgen. Og dukene på bordene venter jeg med så lenge som mulig, jeg kjenner familien min! [;)] Ja, også mangler jeg friske røde roser istedet for de halvdøde hvite rosene i en vase her, hehe.

Soverommene skal vaskes når sambo kommer hjem, han skal få hjelpe til å rydde barnerommet først, heldiggrisen!

Nydelig laksemiddag er inntatt med hyl, skrik og spetakkel fra husets selvutnevnte sjef[X(] Han surrer så mye ved bordet, prater i ett så han ikke rekker spise og dytter altfor mye mat i munnen så han brekker seg. I tillegg mener han at han skal mates[X(] Så nok ble nok, og det endte på "skamme seg krakken" og han får ikke godissen han fikk i dagens pakkekalender til barnetv. Dette surret gidder jeg ikke mer!!!
Men maten var god[:D][:D]

Nå er jeg ferdig med gaven til mamma og verdens beste mormor. Musikalbillettene er pakket inn i fint kort i en gavepose. Tror hun blir overrasket over denne gitt. Pleier liksom aldri kjøpe noe til mamma jeg. Denne gang har vi i tillegg kjøpt tivoliradio som hun kan ha på badet.

Så på tvreklamen i sta at Flåklypa går på tv i morgen. Den MÅ vi jo bare få med oss alle sammen[:)] Vi får prøve rekke hjem fra familekos hos min pappa til den begynner 19.15.

Kjedelig med sånt surr ved middagsbordet Looney! [&:]

Her har jeg vasket ferdig, med god hjelp av ungene og gamle hits på cd, hehe! [:D] Juletreet har kommet inn, skal pynte det i morgen, selv om Ida maser masse om å pynte det i dag. Men det lukter juletre her, og det liker jeg! [:)]

Ja Skrållan: hormonella gidder ikke det. Er ikke så ofte jeg må sette standarden her i huset, men det virker godt når det gjøres[:)] N har vært en drøm i etterkant.

Samboeren og Nicholas har pyntet juletreet i stua nede i kveld. Mitt svarte juletre har endelig gjenoppstått fra de døde. Samboeren har nemlig nektet å ha det i stua de årene vi har bodd sammen[&:] Men nå er det klart med lys og pynt i lilla og sølv. Riktig vakkert!!
Ble pynting i kveld siden vi skal bort i morgen og se Flåklypa når vi kommer hjem på kvelden. Greit å slippe stresse med det.

Oj nå kom jeg på at jeg må koke buljong til pinnekjøttet i morgen Skal de bli pinnekjøtt kos med samboeren sent i morgen kveld bør det gjøres nå nemlig.....

ORIGINAL: suki

Sånn, da har jeg sendt en mail til barnehagen! Dette pisset gidder jeg ikke lenger!

Da er vi to som har sendt sinnamail i dag. Min gikk til postbanken da[:@]

Suki: Skjønner godt du ble sur! Skjønner de ikke at sånt kan bety veldig mye for en unge på 4 år? [:@]

I dag fikk jeg blomster på døra og Hannah julekort med musikk i posten. Begge deler fra mamma. Hun er så søt og snill![:)]
Ellers ser stuegulvet ikke ut etter Sivert har spist pepperkake overalt! Men i morgen skal det gjøres siste juleshining og så kan vi pynte juletre.[:)] Og da er det offisielt juleferie her i huset.

Sliter forresten med å få Hannah til å legge seg for tiden. Dvs hun er lett å legge og ligger fint i sengen sin, men hun sovner ikke! Kan ligge våken å synge i to timer hun. Og jaggu våkner hun alikavel til normal tidlig tid neste morgen. Sånn har hun holdt på i 2-3 uker nå. Kan jo ikke tvinge henne til å sovne og jeg gidder overhode ikke å la henne være oppe til kl 21.30! Skjønner ikke at hun ikke blir sliten og trøtt....[8|]

Back
Topp