Snakking

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hva sier de små? Snakker de mye?

Her er det endel ord, men det det går mest i er "lys" (Og peker på lamper).
Har også begynt å si "oi" fryktelig mye i det siste :p
 
Prater ikke, men kan si "trikken", sier "pip pip/diit diit" (til fuglen) , "voff" til hunden og sier "tittei". Hun er veldig opptatt av lydene som dyrene lager. Selvom vi sier at fugl er fugl og sier "pip". Så sier hun "mmmmm" når vi spiser mat. Siden jeg ofte sier mmm deilig:) hehe
 
Prater ikke, men kan si "trikken", sier "pip pip/diit diit" (til fuglen) , "voff" til hunden og sier "tittei". Hun er veldig opptatt av lydene som dyrene lager. Selvom vi sier at fugl er fugl og sier "pip". Så sier hun "mmmmm" når vi spiser mat. Siden jeg ofte sier mmm deilig:) hehe
Haha, så søt :)
Jeg regner sånne ting som prating også forresten ;) det er bevist kommunikasjon i riktig situasjon. Syns de skal få poeng for det..

Her har han plukka opp "aff aff" (voff voff :D) og "bæ" som dyrelyder.
Veldig artig at han begynner å generalisere ulike bilder av sauer, så han skjønner at alle sammen er sau. Sånt er ikke bare bare.
 
Sier pappa og vovva til hunden [emoji4] Ellers sier han mye «MH!» til alt vi sier, svarer oss og babler noe helt sykt mye på sitt eget språk. Veldig god på å lage «skumle» lyder når vi leker eller leser om dinosaurer [emoji23] men det virker som han har god språkforståelse, og elsker klappe/pekeleker som vi synger [emoji173]️
 
Haha, så søt :)
Jeg regner sånne ting som prating også forresten ;) det er bevist kommunikasjon i riktig situasjon. Syns de skal få poeng for det..

Her har han plukka opp "aff aff" (voff voff :D) og "bæ" som dyrelyder.
Veldig artig at han begynner å generalisere ulike bilder av sauer, så han skjønner at alle sammen er sau. Sånt er ikke bare bare.

Så gøy altså:)
Ja, det er jo kanskje prating! De kommuniserer jo:D Ja, her i går så ble hun helt vill i vognen og bare «ehmm ehmm» og så snudde jeg meg til siden og der var det en svær svart elefant statue! Hun har jo elefant i boken, som vi ser på hver dag:) Så var morsomt at hun kjente igjen den.
 
Vår lille kar sier hei, hadet, mamma og pappa. Også skravler han masse, men det er ganske uforståelig fortsatt. Han imponerer meg stadig med alt han skjønner av det vi sier til ham. Kjempegøy å følge språkutviklingen :)
 
Hei, hade, tittei, oj, der, pus, se, bæ, mø

Men forstår nesten alt[emoji28]
Vår lille kar sier hei, hadet, mamma og pappa. Også skravler han masse, men det er ganske uforståelig fortsatt. Han imponerer meg stadig med alt han skjønner av det vi sier til ham. Kjempegøy å følge språkutviklingen :)
Er helt utrolig hvor mye de forstår nå. Vi driver hard kampanje for å rydde opp i fy-ord her hjemme om dagen. Kjedelig om mini begynner å gjenta de også :p
 
Her er det masse pludring og babling og ellers mamma, pappa, dadda, ja bæ og mæ med pipestemme til alle dyr :)
 
Ikke veeeldig mye ord enda. Sier mamma, hei/«eeiii» hver gang hu ser katten vår eller når hu kommer rundt er hjørne og ser oss[emoji4] sier pappa ganske så selektivt. Oi sier hun masse i perioder. Ellers peker hun en del og sier baba mens hun peker. Da er det noe hun vil, men ikke så godt å vite hva[emoji28]

Imponert over hva hun forstår da. For to dager siden sa jeg «kan mamma få smokken?» hun kon løpende, dro ut smokken og ga den til meg. Tydelig at jeg undervurderer henne[emoji85] må slutte med den banninga mi rimelig kjapt[emoji51][emoji51]
 
Sier en del dyrelyder: hest, hund, katt, elefant, slange og bjørn. Av vanlige ord sier hun: mamma, takk, hei, hade og der :)
 
Mamma, pappa, hei, hadet, «griselyd», nei, og «dade» i tre forskjellige tonefall hvor de betyr danse, bade og kaste (elsker å kaste bleia i søpla):p
 
Sier en del dyrelyder: hest, hund, katt, elefant, slange og bjørn. Av vanlige ord sier hun: mamma, takk, hei, hade og der :)
Det er flere av de dyrelydene jeg ikke kan engang jo :D
 
Det er flere av de dyrelydene jeg ikke kan engang jo :D
Hehe... storebroren som har «laget» lyder. wooo -sier elefanten. Wæææ -sier bjørnen og ssshh -sier slangen. De er enkle å si, sikkert derfor hun har plukket dem opp :)
 
Hehe... storebroren som har «laget» lyder. wooo -sier elefanten. Wæææ -sier bjørnen og ssshh -sier slangen. De er enkle å si, sikkert derfor hun har plukket dem opp :)
Så søtt ❤
Vi har noen situasjoner hvor det blir improvisering på høyt nivå, som når giraffen og flodhester skal ha lyd :p
 
Hun sier mamma, pappa, "heå"- og vinker (hejdå, vi bor i Sverige :p) "tatt"(katt) "ta da"- og peker (som vi tror er titta där) "dikka" (drikke)
Og hun forstår utrolig mye. Vi kan eks si: "skal vi gå å bytte bleie?" Da sier hun "m m" å går til stellebordet.
Så har hun lært seg hva katt, hund og dinosauren sier :)
Så spennende tid nå. Noe nytt hver dag :)
 
Back
Topp