Snakketråd for Februar jentene

Isol

Elsker forumet
VIP
Her kan vi snakke om alt vi har lyst til, men som vi kanskje ikke gidder å lage en egen tråd om.

På denne måten kan vi bli bedre kjent og kanskje det blir litt liv her etterhvert som det fylles opp :)

Prat i vei :D
 
Jeg gleeeder meg til det blir litt liv her, er så koselig å snakke med noen som opplever akkurat det samme. 

Selv om jeg ikke vet om det går bra denne gangen, så tror jeg at jeg tørr å bli aktiv med en gang :)
 
Jeg er 5+2 å kan nesten ikke vente med å fortelle nyheten, innkjøp, planlegge osv osv. En ting jeg skal starte med snart er noe håndarbeid. Dagene går nok fortere da! :D Noen her inne som liker å strikke/hekle? Planlegger både heldress, vognteppe, helseteppe, mariusgenser, kjoler (visst jente), sokker, luer og masse masse mer. Ser nå at jeg får nok å gjøre de neste 8 mnd... ;)
 
jeg elsker å strikke...har strikket en del tepper..har snart 4 stk som ligger ferdig her.. tenkte å strikke å gjerne selge litt på finn:) ellers har jeg strikket mange bukser, sokker og tøfler...men endelig nå kan jeg tenke litt på meg selv og strikke litt til knøttet i magen min :)
 
Så flinke dere er som ordner masse med strikking og hekling :D Skulle ønske jeg var flink til slikt, er vel egentlig bare å lære seg, men når skal jeg få tid? :p

Heldigvis har jeg familie som er glad i håndarbeid, så har allerede to store esker med masse fine klær som er for små/passer/for store til gutten min :)
 
åh..jeg gleder meg også til å strikke til mini i magen..men alt er litt uvirkelig for meg enda, så må se på UL at det er liv før jeg starter... Kjøpte boken Myk Start nettopp..masse fine (og enkle ting der)..
 
Myk start boken er kjempefin, har hentet masse derifra :) Har tenkt litt på at det er skummelt å starte for tidlig, man vet jo aldri.. Men samtidig så er jeg så glad at jeg ikke kan vente! ;)
 
Myk start boken er kjempefin, har hentet masse derifra :) Har tenkt litt på at det er skummelt å starte for tidlig, man vet jo aldri.. Men samtidig så er jeg så glad at jeg ikke kan vente! ;)
 
det er ikke så vanskelig som du tror! hekling trodde jeg aldri jeg skulle klare, men det er ikke vanskelig i det hele tatt! Disse små februar nurkene må jo holde varmen, så kast deg over strikkepinnene! emoticon

Jeg prøver egentlig å  tenke at om det mot formodning skulle skje noe (*bank i bordet*)..så er det nok av andre babyer som kan få en hjemmelaget gave...så det er jo egentlig bare å starte. Men jeg er nok mer en høst og vinter- strikker så drøyer det litt...emoticon
 
Mamma er kjempe flink til å hekle, så tror jeg skal spørre om et lite kurs i sommer uten å røpe hva jeg skal ordne ;p

Har du helt rett i :) Men har nok med mange eksamener og en del annet å gjøre de neste mnd, så får bli til høsten :) Gleder meg til å se det dere har laget etterhvert :D
 
Jeg har en mor som er veldig glad i å strikke, så overlater nok den jobben til henne. Begynte på et vognteppe da jeg ble gravid sist (SA) Så tror nok jeg venter en stund før jeg tar det fram. Men har god feeling denne gangen:D
 
jeg forstår hva dere mener at det gjerne er best å vente til vi vet helt sikkert at fosteret klarer seg. men jeg sitter hjemme uten jobb så vet liksom ikke hva jeg skal bedrive dagene med når ikke sommeren har kommet heller. derfor tenkte jeg at jeg strikker og evt legger det ut for salg på finn.

jeg har ligget i natt og tenkt på hvordan jeg skal fortelle til foreldrene vår at jeg er gravid... noen av dere som har kommet så langt å tenke på det?
 
Anita89 skrev:
jeg elsker å strikke...har strikket en del tepper..har snart 4 stk som ligger ferdig her.. tenkte å strikke å gjerne selge litt på finn:) ellers har jeg strikket mange bukser, sokker og tøfler...men endelig nå kan jeg tenke litt på meg selv og strikke litt til knøttet i magen min :)



Strikker en masse selv - har mye liggende, men jeg må vel lage et hentesett. Hvis du skal selge bør du prøve Epla - stedet der håndarbeidsfolk selger det de lager.
 
Hei :)
Eg og liker å strikka. Tenke å begynna på nåke snart, men da er vanskelig å velga mellom alle dei søte oppskriftene :p Er ikkje så veldig flink til å sy sammen då, men øvelse gjør mester. :) Har tidligare strikka eit par tepper så trenger ikkje å strikka da.

Håper alt går bra med oss alle så me kan holda førlge fram til februar ;)
 
Blir nok mye fint i håndarbeidskurvene fremover ja.. :) Håper det går bra med oss alle sammen, kanskje man kan lage en tråd om ting man lager til babyen, og legge ut bilde? Jeg skal begynne sånn smått når vi nærmer oss tre måneder :) Hittil har jeg bare hentet masse oppskrifter som jeg kan kjike på :)
 
ååååå jeg gleder meg så utrolig!!! Jeg så en bekjent av meg annonserte på facebook i dag at hun var 3 måneder på vei med termin 19.desember! Fekk bare lyst å skrike det ut selv:) Men er bare 5+1 så venter litt med det......Jeg er jammen meg glad jeg ikke skal ha i desember, hihi... Blir en unge tidelig på året, å det syns jeg er kjekt <3  Men gleder meg til det blir min tur til å skrike det ut!!!!!! Krysser fingrene for at spiren klorer seg fast :)
 
Å så gøy å høre at mange strikker, hadde vært gøy med en strikke/planlegge tråd, så kan vi inspirere hverandre. Er dere med eller?


Jeg trodde jeg var gravid igjen for 2mnd siden så da strikket jeg nøstebarn voksejakke, lue og sparkebukse, så jeg er godt på vei i strikkinga.... men er ikke sikker enda om jeg er gravid.... men jeg hååååååååper !!
 
Myth skrev:
Anita89 skrev:
jeg elsker å strikke...har strikket en del tepper..har snart 4 stk som ligger ferdig her.. tenkte å strikke å gjerne selge litt på finn:) ellers har jeg strikket mange bukser, sokker og tøfler...men endelig nå kan jeg tenke litt på meg selv og strikke litt til knøttet i magen min :)



Strikker en masse selv - har mye liggende, men jeg må vel lage et hentesett. Hvis du skal selge bør du prøve Epla - stedet der håndarbeidsfolk selger det de lager.

tusen takk for tipset:) var inne og lurte på siden..var en ryddi og ordentlig side...så tusen takk nok en gang:)
 
Back
Topp