Snakket med NAV i stad...... *lang klaging*

MamsntilLucasOgLinus

Forumet er livet
å jeg kjenner det KOKER inni meg[:@]!!!! Unnskyld språket, men FAEN altså!!!! Jeg jobbet ca 50/60% som vikar i bhg fra sommeren og fram til jul i fjor. Det er stille i jula og i januar, så derfor hadde jeg ingen jobbe dager da.

Jeg har også jobbet på en kaffebar, med en stilling på kanskje ca 10/20%.

Så ble jeg sykmeldt 22.januar pga bekken og ryggproblemer. Regnet meg fram til hva jeg ca kom til å få utbetalt i mnd fra de 2 jobbene. Ikke noe HURRA-meg-rundt sum, men mer enn nok så vi skulle greie oss bra.

Snakket med nav 2 ganger før om de har fått alle papirer de trengte osv, å det hadde de og pengene var utbetalt. Jippi tenkte jeg, endelig litt penger etter en DÅRLIG januarmnd!
Men den gang ei! Når jeg fikk slippen av nav hvor det står hvor mye jeg får pr.dag så står det 153kr! 153kr!!!! HVA er det liksom?!? Tenkte kanskje de alikavel ikke hadde alle papirer i orden, så ringte i dag for å sjekke.
Da fikk jeg beskjed om at jeg KUN får penger fra den stillingen i kaffebaren og IKKE fra kommunen. Fordi det hadde gått mer enn 4 uker fra siste jobbedag til jeg ble sykmeldt!! [:@][:@] Så nå sitter jeg her da... men 153kr dagen og regninger til laaaaaangt oppover ørene [:'(] Skikkelig masse å juble for[:@]! Så nå ble jeg VELDIG skeptisk på om jeg i det heletatt får permisjonspenger....... Skal jeg ende opp med engangsstønaden etter at jeg jobbet så mye før jul fordi jeg trodde jeg skulle få permisjonspenger..... FAEN!!!! [:@] Det var IKKE med i planen!!! (jeg ser svart med engang når det gjelder nav og penger, så sorgene kommer litt på forskudd [8D]) ¨

Men jeg skal ordne meg ett møte med nav, så de kan sjekke hva jeg har krav på ang penger, å hjelpe meg med søknader. Men jeg må krype til korset og sende regningen til foreldrene mine..... [:'(] [&o]

Dagens klag fra meg [&o] 

så ufattelig urettferdig da..
Skjønner godt du er forbanna.. Og det er virkelig lov å være sint..

Huff. dette er såå typisk nav!
Skjønner ikke hvorfor de skal være så vrange bestandig, og leker med folks økonomi!!

Håper virkelig det ordner seg for dere!!

Skjønner godt du blir frustrert og sint!! Du skal da har krav på mer penger slik som du har jobbet!! Håper det ordner seg for deg!

ORIGINAL: 1100

æsj!!! jeg HATER NAV!

skal faktisk dit nå

føler med deg...sender deg en stor klem

ORIGINAL: junimor2010

Skjønner godt du blir frustrert og sint!! Du skal da har krav på mer penger slik som du har jobbet!! Håper det ordner seg for deg!

fyyyy NAV - er det meninga at de som prøver sååå hardt er nødt til å ende som sosialklienter??? - STÅ PÅ, mamsen - håper dere finner ei løsning fort!!!

Lykke til!!! [:)]
Skjønner veldig godt at du blir frustrert! Har hatt mine runder med NAV selv.... så føler med deg!

uff.. skjønner så godt at du er frustrert og forbanna, håper virkelig det ordner seg for deg!! Men er jo helt på trynet at du ikke skal få frs den andre jobben fordi du sluttet 4 uker før du ble sykmeldt, synes det hører helt fjernt ut!! Håper de gjør om på det for deg så du får litt mer penger!! Masse lykke til

Huff så utrolig teit! skjønner deg kjempegodt at du er frustrert. Håper virkelig det order seg slik at du får permisjonspenger!! engangsstønaden rekker ikkje akkurat så veldig lenge..

ORIGINAL: 1100

ORIGINAL: kjerstinetta

nav er bare en gjeng med idioter [:@] det er forferdelig å måtte ha med dem å gjøre [:'(]

men, når du har jobbet i kommunen er det vel de som skal betale og ikke nav? er ihvertfall sånn for meg at siden jeg er kommunalt ansatt så får jeg lønn som vanlig av dem og så får de etterbetalt av nav [;)] det er veldig greit for da opparbeider man seg feriepenger selvom man er sykemeldt og går hjemme  [;)] en annen ting er at så lenge du har jobbet de 6 siste månedene av de 10 siste så har du krav på penger og ikke måtte ta den engangsstønaden [:)]

du må bare ikke gi deg, stå på ditt og krev å få gjennomsnittsberegnet. sist jeg var gravid kranglet jeg med nav i halvannet år før de gikk med på å gjennomsnittsberegne lønnen min [&o] men jeg vant til slutt og det var mer tilfredsstillende enn alle pengene jeg fikk [:D]

lykke, lykke til, dette ordner seg [:)]

Nei du dessverre så betaler ikke kommunen noe til meg for jeg er bare ansatt som vikar. Og vikarer har tydeligvis ikke krav på noe.........

Så alt går gjennom NAV... Skal snakke med en rådgiver i dag som vet tingene sine ang foreldrepenger så da får jeg forhåpentligvis noen svar...

ORIGINAL: TITTIN72

ORIGINAL: junimor2010

fyyyy NAV - er det meninga at de som prøver sååå hardt er nødt til å ende som sosialklienter??? - STÅ PÅ, mamsen - håper dere finner ei løsning fort!!!

Back
Topp