Snakket litt med jm om barsel mtp corona

LittleHunt

Gift med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hadde en fin samtale med jm om corona, barsel og besøk etc.

Selv om det hele kan høres litt kjipt ut så kunne hun fortelle at det har en enormt god effekt på selve oppholdet. De kan rapportere om bedre amming, mindre barseltårer, mindre vekttap på baby og generelt bedre humør på mødre. De får også gjort jobben sin lettere.

Tenkte bare å dele dette for for meg så gjorde det veldig godt å høre at det er slik.

Hun sa også mtp far (ihvertfall på Namsos sykehus) at far får bli med inn MEN hvis han forlater så må han hjem. Dvs at hvis han blir med inn og fødsel ikke er aktiv og vi blir sendt hjem så har han brukt opp sjansen sin og får ikke komme mer. Så hun anbefalte at far venter ute ved eventuelt sjekk av åpning etc og når man blir lagt inn så kan han komme. Hos oss får han bli hele oppholdet så fremt han ikke forlater som sagt.

Så ta en snakk med jm damer. Kan hende ting ikke er så ille som det høres ut :shy: jeg er ihvertfall 100 ganger roligere nå.

Enig med deg!

Jeg har også flere venninner som nylig har født og de kan rapportere om at det ikke er helt slik det fremstår på nettsiden. Det er veldig strengt der, men hun ene fikk ha far der natten etter fødsel, på familierom. Så det virker som de gjør litt ekstra dersom det er mulig! :happy:

Godt å høre!

Skal ha samtale på sykehuset, de kunne tilrettelegge for meg pga traumatisk fødsel tidligere. Så her var det visst også mulighet for at mannen får være med meg fra start til slutt og det er jeg glad for.

Det ble faktisk litt gøy å planlegge fødebag sammen også :happy: normalt får ikke fedrene ligge over så jeg er mer happy enn jeg var før nå :smug:

Bra de ser at det ikke har gått «feil vei»! :happy: Jeg så for meg økt fødselsdepresjon osv osv...

Her derimot kunne jordmor fortelle at far får være med fra aktiv fødsel og 2 timer etter før han må hjem. Etter det gjelder besøkstiden 18-20 :( Håper bare fødselen starter før eventuell økning i smitte og de skranter inn til null besøk :nailbiting:

Snakket med min jm i dag. Jeg blir sendt inn en uke før termin i påvente på fødsel så her kommer nok ikke gubben inn før fødselen er i gang uansett. Blir å ligge på pasienthotellet her så får vi bare følge med hvilke regler som gjelder framover. Vi har egentlig aldri hatt noe my besøk på barsel eller tiden etter så blir ikke noe forskjell sånn sett. Men syns det er bare fint om foreldre, svigers kommende tanter og onkler må vente med å se ungen til vi er hjemme.

Snakket med min jm i dag. Jeg blir sendt inn en uke før termin i påvente på fødsel så her kommer nok ikke gubben inn før fødselen er i gang uansett. Blir å ligge på pasienthotellet her så får vi bare følge med hvilke regler som gjelder framover. Vi har egentlig aldri hatt noe my besøk på barsel eller tiden etter så blir ikke noe forskjell sånn sett. Men syns det er bare fint om foreldre, svigers kommende tanter og onkler må vente med å se ungen til vi er hjemme.
Ikke vi heller. Kun mine foreldre har besøkt oss på barsel, men de passer våre barn så litt kjedelig at søsken (mine barn) ikke får hilse på. Har forberedt dem, så vi får facetime etter jeg har hvilt. Ellers syns jeg også det er flott at andre ikke får besøke, det kan bli litt mye

Bra de ser at det ikke har gått «feil vei»! :happy: Jeg så for meg økt fødselsdepresjon osv osv...

Her derimot kunne jordmor fortelle at far får være med fra aktiv fødsel og 2 timer etter før han må hjem. Etter det gjelder besøkstiden 18-20 :( Håper bare fødselen starter før eventuell økning i smitte og de skranter inn til null besøk :nailbiting:

Synes synd på fedrene når de må dra så fort. Nå kan jeg forsåvidt ikke huske at far ble særlig lenge med mine to andre men så er ikke vi sammen lenger heller da så var sikkert en grunn :facepalm:

Men for de som virkelig vil være der er det trist.

Back
Topp