Snakker

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Når vi var på 8 mnd kontroll fikk vi "skjenn" for at vesla ikke har begynt å prate enda.

Det er normalt at de skal klare å si noen ord nå mente helsesøster.
MA , PA , DA , MA-MA, PA-PA, osv.

Hvor langt er babyene deres kommet når det gjelder språket?

Ps: Vesla bruker ikke smokk, brukte det kun et par uker, men allikevel ikke mye hun snakker.

Hva med partytriks ?
Klappe kake ?
Hvor stor? Sååååå stor.

Det er jo teit å få skjenn da... Babyer er forskjellige. Jeg har hørt at dersom en er langt fremme på et område, kan en komme senere på et annet.

Og snuppa di er jo veldig motorisk så kanskje språket kommer litt senere. Men er jo alltids godt å følge med i forhold til evnt dårlig hørsel eller noe..

Her "sier" snuppa mye. Men det er bare hjemme. Ute blant folk el om vi har besøk er hun helt stille. Så jeg tror hun er veldig sjenert. Men hun sier mama, papa, nei, nam, lager billyd når vi kjører, og diverse.

Ellers så har hun to brødre som syntes det er så gøy å lære hun ting. De gir seg ikke før hun klarer det, så hun løfter hendene når vi spør hvor stor hun er, og kan nesten klappe. Og så øver vi på å kose forsiktig istedenfor å klype;-)

Hva?! :o :o
Skal det bemerkes??

Lillegutt skravler mye men jeg tror vel ikke vår HS ville sagt noe hvis det var motsatt.

Ikke rart vi foreldre blir usikre, alt skal jo sjekkes etter skjema.

Frida er jo langt fremme på andre felt, det vil jevne seg ut når barna er 12mnd +

Ikke uro deg, kanskje hun bare observerer og begynner rett på klare ord? ;)

Lillegutt er 7,5 mnd men kan ikke "klappe søte" eller "så stor" (mammaen har nok ikke vært så flink på disse to) Vi har vinkelek som han noen ganger blir med på, men det er ikke så stabilt enda- derfor ingen snap :p Men han kjenner igjen flere sanger og spesielt "Lille Petter Edderkopp" er morsom :)

Han sier mamma, babba, nammmmm og litt til, men det har kommet nå de siste par ukene. Før det lagde han bare de dadadadada lydene når han "kjeftet" fordi han var trøtt/sulten, men nå lager han nesten bare sånne lyder. I tillegg roper han høyt for å prøve ut stemmen sin.

Frida "sier" mamamama, dadada, Nænænæ, og resten er babling:-)

Helt tragisk at man kan få skjenn for sånt! Det er jo helt individuelt! Bare se på påsan min, startet med å sette seg opp selv forrige uke, startet med å si "mamma" og "pappa" forrige uke, men ikke snakk om at han skal krabbe :P

Helt tragisk at man kan få skjenn for sånt! Det er jo helt individuelt! Bare se på påsan min, startet med å sette seg opp selv forrige uke, startet med å si "mamma" og "pappa" forrige uke, men ikke snakk om at han skal krabbe :p
Jeg er helt enig. Vel, skjenn og skjenn. Hun var i hvertfall overrasket og hevet brynene noen hakk over at hun ikke bablet noe enda. Men hun la til at motoriske babyer ofte er litt tregere med å snakke.

Er ikke noe jeg tenker på, men gleder meg bare så innmari til hun begynner å snakke.
Får sommerfugler i magen bare ved tanken:)

Jeg er helt enig. Vel, skjenn og skjenn. Hun var i hvertfall overrasket og hevet brynene noen hakk over at hun ikke bablet noe enda. Men hun la til at motoriske babyer ofte er litt tregere med å snakke.

Er ikke noe jeg tenker på, men gleder meg bare så innmari til hun begynner å snakke.
Får sommerfugler i magen bare ved tanken:)

Ja snart så babler hun som bare det skal du se ;) Da er det aldri stille lenger :P Merker det godt med lillemann her hvis han får sitte å se litt på barnetv, da tar han helt av :P

Ja snart så babler hun som bare det skal du se ;) Da er det aldri stille lenger :p Merker det godt med lillemann her hvis han får sitte å se litt på barnetv, da tar han helt av :p
Gleder meg altså:)

Det kommer seg. Først nå min har begynt å lage lyder. Høye lyder. Han sier dadadada, dædædædæ og sånne ting bare.

Han sier BØ når vi sier Borte. Og han klapper i hendene når vi synger Klappe klappe søte. Og "danser" når vi sier Dansedanse.

Back
Topp