Snakker om nedtur :/

lysengeln

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Etter ei fantastisk helg, så gledet jeg meg skikkelig til å dra til jordmoren igår :)
Og timen igår gikk jo greit, alt bra med babygullet :)

Men hun nevnte for meg at jeg og samboeren min må begynne så smått å tenke over om vi vil ha flere barn eller ikke. Siden jeg er en "risikograviditet" og har andre plager i tillegg, så mente hun at vi måtte vurdere om jeg skulle sterilisere meg eller ikke.

Dette er min tredje, men samboeren sin første baby.
Jordmoren hadde funnet frem papirene på de andre 2 barna mine og, og mente at siden hver graviditet hadde blitt verre og verre, så måtte vi evt tenke grundig gjennom om vi skulle bli gravid flere ganger. Var ikke bare fødselen som beskymret henne men selve graviditeten og :/

Jeg har en ryggskade etter fall, som gjør at jeg sliter med lammelser i bena enkelte ganger + andre plager i ryggen. Derfor så har jeg slitt ganske mye med å greie å gå og fungere normalt i hvert svangerskap, men dette har vært værst hittil :/

Men trodde ikke at det skulle bli så galt at hun anbefalte oss å få flere unger på annet vis :(
Det var litt sårt og kom litt brått på, selv om jeg egentlig fra før visste det..
Men var ikke helt forberedt nei :s

Men jeg har 2 mirakler fra før som forguder stepappan sin, og ett i magen som jeg gleder meg til at pappan får hilse på, så jeg kan vel ikke klage så veldig mye :)
Men måtte bare ha ut litt sårhet :) det hjelper alltid :)

Må  og bare få tilføye at babygullet i magen er ett lite mirakel, siden samboeren har fått vite at han er 99% steril :) så gutten vår var ikke planlagt, men er høyt elsket allerede av oss alle :) Derfor litt ekstra sårt, nå når vi vet at han kan få unger uansett..

Uff..skjønner at det blir som et lite slag i trynet ja!..Selv om man egentlig vet og er forberedt på det, er det noe annet å få det bekreftet...

Ønsker deg uansett lykke til videre og håper det ordner seg på den ene el andre måten, og at dere kommer til enighet om hva som er best for dere.

Klem

Huff for en beskjed å få :( Dere har et tungt valg å ta. Men er viktig og tenke på helsen sin. Dere finner nok den løsningen som er best for dere:) Og har dere jo 2, snart 3 herlige barn fra før :)

Sikkert ikke lett å få sånn beskjed uten at man har "bedt om et synspunkt" Men jeg ville nå sagt som så at man kan få et annet synspunkt/svar hos legen eller annen jordmor..
Jeg ville nok ikke satt spikern i kista eller snippet noe før jeg fikk en annens mening :) 
 Uten å vite noe som helst altså- bare tenker "høyt" :)

tusen takk :)

Nei jeg kommer ikke til å snitte av noe før jeg vet mer uansett :)

Men var på ny sjekk på sykehuset idag, til gynekolog, og da spurte jeg litt.
Han sa og at viss jeg skulle ha flere unger, så måtte vi vertfall tenke skikkelig på det før jeg ble gravid på nytt, og vertfall vente ett år etter at denne er kommet til, for neste runde kom til å bli tøff den og.

Men regner med at det ikke blir flere etter denne, for samboeren vil ikke ta sjansen på det :/
Og det skjønner jeg jo, hadde det vært han, så hadde ikke jeg heller villet at han skulle ta noen unødige sjanser bare for at jeg skulle få en unge til lixom :P

Men vi får se hvordan dette fyker ann :)

Gynekologen idag var vertfall kjempe fornøyd med veksten min, og livmorhalsen idag, så skal på en sjekk til om 14 dager, og er det likedan da, så er det siste sjekk :)
Så kommer babyen fra uke 34, så blir de ikke til å stoppe fødselen, så her er det bare å satse på at han holder seg inne til nyåret vertfall :)

Back
Topp