Snakker dere mye

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Med mennene deres om svangerskap og baby og sånn?

Min blåser i hva slags utstyr og dill og dall jeg vil ha.. sånn var det sist og. Så lenge han ikke blir blakk [emoji23]
Navn har vi bestemt - oppkalling etter et nært familiemedlem.. Og utover det er der bare praktiske ting som mer oppbevaring på vaskerom og et sted å sette vogna...
Veldig spennende og tidkrevende med andre ord [emoji13]

Ikke så mye ennå. Føler liksom ikke det er virkelig før vi har vært på TUL. Skal i uke 12.

Skikkelig nerdete, men vi har laget en liste med tema vi må snakke om i løpet av de neste seks månedene. [emoji85] Skal sies at det blir en herlig smørje av "mine, dine, våre", og vår første (og siste) felles, så det kan lønne seg å diskutere gjennom en del FØR problemene oppstår.. Ellers må han høre litt om formen min.. Sånn er det når det skal være så hemmelig, og han er den eneste jeg snakker med.. [emoji57]

Blir spennende å se hvordan vi løser denne oppgaven sammen.

Sniker fra mars. Vi har begge hver vår app på mobilen som kommer med oppdateringer hver dag om utvikling, symptomer, tips, osv, og disse leser vi sammen. I tillegg snakker vi både om praktiske ting (hvordan skal vi male barnerommet? navn?), men også om formen min, barneoppdragelse, forventninger, hver dag.

Jeg tror det kan oppstå litt problemer med oppdragelse her hjemme! Fordi jeg er for å bruke trygghets sirkelen, men han virker ikke til å ville bruke den - men heller kjefte, si nei strengt og avlede om hun slår seg vrang noe jeg syntes er feil [emoji85] jeg har ei på 18 mnd men han har vært med oss siden hun var 2 mnd [emoji173]️

Sniker fra mars. Vi har begge hver vår app på mobilen som kommer med oppdateringer hver dag om utvikling, symptomer, tips, osv, og disse leser vi sammen. I tillegg snakker vi både om praktiske ting (hvordan skal vi male barnerommet? navn?), men også om formen min, barneoppdragelse, forventninger, hver dag.
hvilken app har dere da?

hvilken app har dere da?

Jeg har Ovia, mannen har What to expect. Synes Ovia vinner. What to expect har så mange "artikler" som egentlig bare er reklame, og da for amerikanske produkter og tjenester. I tillegg til at alt er så sukkersøtt og koselig. Men de vinner på ny video hver uke, mens Ovia har sjeldnere video, og videoene er mye dårligere.

Jeg har Ovia, mannen har What to expect. Synes Ovia vinner. What to expect har så mange "artikler" som egentlig bare er reklame, og da for amerikanske produkter og tjenester. I tillegg til at alt er så sukkersøtt og koselig. Men de vinner på ny video hver uke, mens Ovia har sjeldnere video, og videoene er mye dårligere.
Har selv Preglife og Gravid og barn. Han har ingen, men har henta denne gravid boka på apoteket som jeg prøver å få han til å lese i en gang i uka :p vi har vært gjennom flere svangerskap før. Vet fra tidligere at han ikke er så intr. Men du skal tro jeg får høre det hvis jeg ikke stiller det spørsmålet han lurer på når jeg er hos legen/jordmor. Ber han pent om at da får HAN være med hvis han har spørsmål :p

Her hører han mye på meg og går ofte bort og stryker meg på magen mens han spør om jeg ikke kan ha denne spiren hele veien [emoji7] ellers er det jeg som tar initiativ til å snakke om graviditeten, og ofte blir det litt mye for ham [emoji12]

Neisj altså, han er ikke typen til å snakke masse om det og i alle svangerskapene har han til et hvert tidspunkt ikke kunne svare riktig når jeg spør hvilken uke jeg er i nå f.eks[emoji849] Men han tar inn infoen på sin egen måte, er med på alle ultralyder og legetimer jeg ønsker og er veldig støttende og forståelsesfull for hvordan jeg har det. Bryr seg ikke så masse om hvilket utstyr, klær og div vi går til anskaffelse av men navn har han vært engasjert i. Tror det er litt vanskelig for han å ta graviditeten helt innover seg før jeg er ganske langt på vei og han kan kjenne spark osv fra utsiden[emoji4]

Back
Topp