Snakker de rent?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Hvilken måned er barnet ditt født? Og snakker han/hun rent?

Her kommer det flere og flere ord sammen til setninger.
Men,er fortsatt en del ord han sier helt annerledes.
F.eks; bil= giiiiija(sierra på arabisk)
Emilie= Lotti
Sau= fofo(harof på arabisk)

Bruker kun riktige ord til han,og ikke babyspråk.
Kan det være at det er fordi han lærer 2 språk,at han blir litt forvirret? Håper det løser seg snart :)

Håper min ikke er den eneste hehe....

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
 
M snakker ikke helt rent. (født i januar)
men det begynner å komme seg. ;-)
at de ikke snakker helt rent når de er 2-3 år er veldig normalt. ville ikke tenkt så kjempe masse på det, så lenge det ikke er dysleksi i familien då. ;-) då vil man gjerne at de skal kunne snakke litt mer rent...
 
M snakker ikke helt rent. (født i januar)
men det begynner å komme seg. ;-)
at de ikke snakker helt rent når de er 2-3 år er veldig normalt. ville ikke tenkt så kjempe masse på det, så lenge det ikke er dysleksi i familien då. ;-) då vil man gjerne at de skal kunne snakke litt mer rent...
Ol,så bra :)
Godt å høre at det er flere her hehe..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Født i september. Snakker i setninger, men ikke rent. Veldig flink til å gjøre seg forstått
Samme med min, født i August :) Og han er skikkelig papegøye om dagen! Gjentar alt vi sier, så her gjelder det å tenke seg litt om før vi snakker ;)
 
L snakker helt rent nå, overdriver r'ene sine veldig, men så lenge sutta ikke er i munn så er det helt rent. Jeg snakker engelsk med de og de skjønner begge mye, og nå har det begynt å komme noen ord også :) S derimot er ikke så interessert i å snakke så mye ennå :)
Jeg tror nok det vil komme seg med Wael, han trenger nok bare litt tid til å fordøye det, arabisk og norsk er ganske ulike hverandre :)
 
L snakker helt rent nå, overdriver r'ene sine veldig, men så lenge sutta ikke er i munn så er det helt rent. Jeg snakker engelsk med de og de skjønner begge mye, og nå har det begynt å komme noen ord også :) S derimot er ikke så interessert i å snakke så mye ennå :)
Jeg tror nok det vil komme seg med Wael, han trenger nok bare litt tid til å fordøye det, arabisk og norsk er ganske ulike hverandre :)
Så flink han er :).
Faktisk har det bedret seg den siste uken bare. Så nå øver vi på de ordene han "sliter" litt med :)
Mina er veldig flink nå. Helt overrasket. Hehe.
Kan de snakke mange ord på engelsk, :):):)?
Hvordan går det med dere?:)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
 
Så flink han er :).
Faktisk har det bedret seg den siste uken bare. Så nå øver vi på de ordene han "sliter" litt med :)
Mina er veldig flink nå. Helt overrasket. Hehe.
Kan de snakke mange ord på engelsk, :):):)?
Hvordan går det med dere?:)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Det går mest i de "banneordene" mine, som "Oh Lord", eller "Goodness Gracious" Haha! Må skjerpe meg der :) Også sier han "Come on!" til søstra si, og "NONONO" om det er noe HUN gjør gærnt. S har faktisk sagt mer den siste uken enn i hele sitt liv, hun har fått dilla på Makka Pakka og Mikkel Rev, synes ikke jeg hører annet :)
Vi har det veldig bra, er så innmari deilig at våren er på vei!
 
Gutten min blir 3 i juni, og han snakker ikkje rent. Det tok lang tid før han klarte å gjere seg forstått, men er blitt flinkere og flinkere i det siste. Har ein del kallenavn på ting/folk. :) Men ser framgang heile tida, så bekymrer meg ikkje. Barn er så forskjellige. Nokre er tidlig ute med språk, mens andre er seint ute. Dei kan jo då vere tidlig ute med andre ting :) Så ikkje bekymre deg :)
 
Min har veldig godt ordforråd, men snakker ikke helt rent. Sier T istedenfor K i noen ord, men ellers er det veldig bra. Født i juni.
 
Han snakker ikke helt rent nei. Men han kan farger, tall og bokstaver på både engelsk og norsk.
 
Vår jente født mars 2011 snakker helt rent :) har gjort d i ca. 6-8mnder. Men hun har en storebror som kun er 11 mnder eldre så tror hun tar mye etter han, altså at hun lærer fort pga at d ikke er så langt å strekke seg.
 
Samme som hos oss.. Bare at datteren min er 1,5 ... Snakker ikke 100 % altså. Men er skikkelig imponert til tider hehe :) hermer etter storebroren hele tiden..




Sent from my iPad using BV Forum
 
I de siste ukene nå har alt blitt mye bedre. Forstår ordene han sier mye bedre nå.. Og snakker i setninger... Hurra :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Min født i september. Og han snakker veldig godt synes jeg og alle rund. Han er tospråklig, og alle forstår hva han sier. For par mnd siden begynte å si hele setninger på begge språk :)
 
Min født i september. Og han snakker veldig godt synes jeg og alle rund. Han er tospråklig, og alle forstår hva han sier. For par mnd siden begynte å si hele setninger på begge språk :)
Hvilken språk snakker han? :)
Er glad det har løsnet seg masse i sommer. Gøy å høre at han synger flere sanger :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Hvilken språk snakker han? :)
Er glad det har løsnet seg masse i sommer. Gøy å høre at han synger flere sanger :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Han snakker russisk og norsk. Begge like godt :)
 
Back
Topp