Snakke til magen?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Snakker eller synger dere mye til babyen i magen?
I alle graviditetsbøkene jeg har står det at babyen kan gjenkjenne musikk og stemmer rett etter fødsel hvis den har blitt jevnlig eksponert for dette i magehuset.

Må innrømme at jeg er fryktelig dårlig på dette, kommer med noen kommentarer når han er på det mest aktive..
Pappaen er kanskje flinkest til å snakke til rakkeren inni der <3

Nei, lite. Men søskenene synger og snakker mye med magen

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ikke så mye snakking og synging til magen nei. Men vi synger jo nattasang osv til storesøstrene så det vil jo den lille få med seg.

Jeg synger litt!!

Var veldig flink med førstemann, og merket godt når han var født og hvis han var urolig, så roet han seg når jeg sang den ene sangen jeg hadde sunget til han i magen...

Sent from my iPhone using BV Forum

Synger og snakker jo mye. Men ikke sånn til magen. Men pappa og storesøster snakker mye rett til magen. :-)

Synger mye til storebror, og det blir vel det samme for babyen i magen:-)

Nei, har ikke vært så flink. Prøver å huske å synge, men glemmer det hele tiden. Snakker litt til henne av og til, spesielt hvis hun gir meg ubehag. Prøver også å fortelle henne at det er på tide å komme ut, men virker ikke som om hun bryr seg :P

Jeg er kanskje litt i overkant verbal med magen. Både prater, synger, masserer og spiller musikk i form av opptrekkbare leker. Hver kveld spiller jeg av en spesiell leke som har en melodi fra Cats rett før jeg sovner. Dessuten har jeg et sånt bola smykke jeg går med :) jeg synes det er så ufattelig koselig å alltid ha noen å prate med <3

Nei, det har vi ikke gjort mye av her, det føles merkelig nok litt kleint for meg å skulle snakke til han, men litt har jeg pratet til han, sambo også :) føles litt rart for meg, men kan forstå kosen i det :)

Jeg har ikke gjort det. Føles litt rart egentlig å skulle snakke til magen. Regner med at han får med seg nok musikk og stemmer fra hverdagen som det er:)

Jeg var nok flinkere med storebror, men synger nattasang hver dag til han nesten. Også prater jeg en del til magen. Sitter ofte å stryker på den:P

Jeg har ikke gjort det. Føles litt rart egentlig å skulle snakke til magen. Regner med at han får med seg nok musikk og stemmer fra hverdagen som det er:)
Signerer denne! :-)

Signerer også denne :)

Ikke direkte til magen, men jeg er så heldig å ha en onkel som er musiker (hobbybasis) og vi har dannet en liten musikkgruppe vi to, så øver en gang i uka, så denne babissen blir fostret opp på musikk:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp