Snakke om fødselen?

EngaEngel

Andre møte med forumet
Jeg har hatt to fødsler, siste for 5 måneder siden, der begge opplevelsene kort fortalt var veldig voldsomme for meg. Vi pratet naturlig nok en del om fødslene rett etter, men nå som det ikke er noe tema lenger kjenner jeg på et slags behov for å prate med noen om tanker og følelser som sitter i. Er det noen som har noe tips? Kan jeg spørre jordmor på HS, helsesykepleier, lege? Noen som har følt på det samme? Tusen takk for tips og råd!
 
Jeg har hatt to fødsler, siste for 5 måneder siden, der begge opplevelsene kort fortalt var veldig voldsomme for meg. Vi pratet naturlig nok en del om fødslene rett etter, men nå som det ikke er noe tema lenger kjenner jeg på et slags behov for å prate med noen om tanker og følelser som sitter i. Er det noen som har noe tips? Kan jeg spørre jordmor på HS, helsesykepleier, lege? Noen som har følt på det samme? Tusen takk for tips og råd!

Man kan be om henvisning til helsestajsonen sitt korttidstilbud hos psykolog. Jeh gikk dit i ca 6mnd. Eller du kan be om ettersamtale på sykehus. Men ville nesten anbefale psykologtilbud. Det går også an å spørre Jordmor på helsestasjonen.
 
Min kommune har et psykisk helseteam for slike ting. Jeg gikk der lenge og fikk god hjelp etter traumatisk fødsel og påfølgende mist.
 
Back
Topp