Snakke med de døde?

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Tror dere på det?
Har du prøvd?
Hvis ja, noen du kan anbefale?

Jeg vet det er ulogisk og alt det der, men savnet etter mammaen min som snart døde for 1 mnd er så stor og så mange ting jeg tenker på i ettertid som jeg så gjerne skulle spurt henne om/sagt til henne. Også tenker jeg, men tenk om det er mulig å snakke med de døde.

Jeg tror dessverre ikke at det er mulig. Om det er noe mer etter døden så tror jeg at det er i en annen slags dimensjon. Dvs de som "går igjen " også kan fysisk befinne seg i samme rom men ikke på samme plan i forhold til å kommunisere eller ense hverandre. Men hva vet jeg :p

Ps. Men for din del håper jeg selvsagt at det er mulig. Kondolerer.

Kondolerer tror ikke det er mulig å prate med døde men tenker å skrive et brev til din mor eller snakke på graven alt etter hva du føler er best kan hjelpe...

Men kan godt vær jeg tar feil og det er fult mulig:)

Sender deg en god klem... Jeg vet utrolig godt hvordan det er å miste en av de nærmeste. Det eneste en vil er å ha de igjen, eller få snakket med dem. 1 mnd er ikke lenge siden, så sorgen og savnet er nok enda stort og overveldene for deg. Ta tiden til hjelp, oppsøk hjelp hvis nødvendig. Jeg får selv hjelp pga et dødsfall, går å snakker med ei i den psykiske helsetjenesten på hjemplassen. Jeg tror at det går å snakke med de døde... Har ikke gjort det, er så utrolig redd for å bli skuffet. Prøver heller å bearbeide tapet vårt, vanskelig, men har ikke noe annet valg.... Skjedde dødsfallet brått, eller visste dere det? Tror din mor følger med på deg og ønsker deg nok kun det beste.

Tror dessverre ikke på det.
Mistet min mor for 6 år siden, og det jeg bruker å gjøre er å lukke øynene å se for meg at hun sitter ved siden av meg. Stenger alt annet ute. På den måten føler jeg at jeg nesten kan ta på henne og prate med henne♡

Sender deg en klem♡

Ja kjenner to som har vært på et sånn eh..."show" og de fikk høre info vedkommende ikke kunne vite.

Den ene var at sønnen hun hadde mistet for flere år siden takket for at de fremdeles alltid sang nattasang til han hver kveld. Hvis du snakker så hører hun deg sikkert! Vil du ha svar må du antagelig få det via er medium. Klem til deg ❤️

Last edited:
Jeg er overbevist om at det går an, har fått oppleve litt selv.

Siden dette er så ferskt for deg, så kan det være vanskelig å få kontakt nå.
Ville satt av litt alenetid, helst sent på kveld, og tatt en "prat" med henne, så vil du gjerne oppleve å få svar i drømme.

Jeg tror det er mulig. Tror også at de kan høre hva du sier og tenker. De tankene har gitt meg trøst i en vanskelig tid. Alle sa at det blir bedre med tiden. Jeg kunne ikke fatte at de kunne si noe sånn, for den intense sorgen var helt forferdelig. Men det blir bedre. Snakk til moren din, fortell alt du ville fortelle. Kondolerer så mye, sender deg en god klem♡

Kondolerer.
Skjønner godt at du vil d, men jeg tror ikke d går på den måten du ønsker. Men du kan jo snakke til henne for d. Hver dag. Og så kan du se på minnene som svarene hennes.

Jeg er overbevist om at det går an, har fått oppleve litt selv.

Siden dette er så ferskt for deg, så kan det være vanskelig å få kontakt nå.
Ville satt av litt alenetid, helst sent på kveld, og tatt en "prat" med henne, så vil du gjerne oppleve å få svar i drømme.

Ikke for å virke kritisk men "oppleve å få svar i drømme"? Altså du drømmer svaret på ting du har sagt? Er det å få svar? For meg høres det ut som at man eh.. Drømmer ?

Kondolerer ... :(
Jeg tror ikke på liv etter døden.. Tror at det som skjer etter døden er det samme som skjer før vi blir født, altså at vi ikke eksisterer rett og slett..
Å dø er en del av livet, og jeg er sikker på at moren din har fred nå <3 klem

Ofte er det håp en leter etter. Når en mister noen som står deg veldig nær, forsvinner håpet i det personen dør. Etterpå leter/ søker en etter nytt håp, en vil så gjerne se, høre eller treffe personen igjen...... Vet virkekig hvordan det føles, og hvor desperat en kan bli....

Ikke for å virke kritisk men "oppleve å få svar i drømme"? Altså du drømmer svaret på ting du har sagt? Er det å få svar? For meg høres det ut som at man eh.. Drømmer ?
Men noen tror på at drømmer ikke bare er drømmer
At de betyr noe og sånn. Da kan man få svar i drømme.

For dem av oss som ser på sønnerw som drømmer er det ikke forståelig. For andre er det en selvfølge, "bare drømmer" finnes liksom ikke, de betyr noe

Men noen tror på at drømmer ikke bare er drømmer
At de betyr noe og sånn. Da kan man få svar i drømme.

For dem av oss som ser på sønnerw som drømmer er det ikke forståelig. For andre er det en selvfølge, "bare drømmer" finnes liksom ikke, de betyr noe

Ok, jeg tror at drømmer er tanker vi selv tenker i søvne for å bearbeide inntrykk :)

Mine drømmer er i alle fall tidvis sterkt preget av det ja. Andre ganger er de bare absurde ;-)

Har fått direkte svar selv, via medium.
Siden TS ville ha kontakt, så foreslo jeg det som en start.

Tusen takk for svar alle. Det med drømmer har jeg hørt fra min tante, bare hun sa det ikke direkte. Hun sa jeg måtte legge merke til hva mamma sa i drømmene. Leste om det i går også. Stod at det kunne være vanskelig for "nye sjeler" å vise seg i drømmene.

Spennende!:)

Leste også at spiritisme kun va enten humbug eller onde ånder som viste seg..

Back
Topp