Snakka plutselig om døden..

[Malin]

Forumet er livet
"Mamma.. Om jeg kaster denne på William (lillebror) så blir han død..."

UÆÆÆÆ!! Satt her med hakeslipp... Gjorde et tappert forsøk på å få han til å forstå at sånt skal man ikke si (eller gjøre.. kaste ting, altså).. Ble helt satt ut, jeg..

("Denne" var en leke.. En Woody/toy story dukke)..

Oy... huff a meg da...
Har ikke opplevd sånn her hjemme.. her koser han bare med lille broren osv..
Men gruer meg litt til den dagen han kommer med noe sånt..[&:][&:]
Huff en blir litt sån gapen da ja...

Off ja litt tidlig å begynne å bekymre seg for det. Sikkert noen større barn i barnehagen som har snakket om å skade seg med døden til følge kanskje??

Det jeg har tenkt på og som funker fint her foreløpig, ang ting som dattera mi virker litt redd for. Som spøkelser og hvis det plutselig dukker opp skumle ting på tv. Da viser jeg at jeg ikke er redd og snakker mye om det. Kommer nok til å prate normalt om døden når den tid kommer. Men er jo vanskelig også da, siden det er så mange begrep som de små ikke skjønner helt enda. [&:]

Oi, skjønner at du fikk litt hakeslepp da ja...
Her snakker han ikke om døden enda, er mer opptatt av forskjellige følelser -sint, glad, lei seg, redd osv....

Huff, skjønner hakesleppet da ja :)

Frøkna her snakker også om døden, men hun forstår ikke helt hva det er, for hun sier sånt som -mamma, når jeg var død igår kom bilen og kjørte på meg...
Sikkert ting som har blitt snakket om i barnehagen vil jeg tro :)

Vi prøver forklare Krokodille at når han sier noen er døde så kan de ikke fikses. Han leker at kosedyrene dør og vil reparere dem så de blir friske. Vanskelige greier.

Back
Topp