Snakk om tidlig UL.

litjejenta

Forelsket i forumet
Ser mange snakker om tidlige UL. Funderer veldig på det selv. Vet ikke helt om jeg tørr å fortelle noen det, før jeg har fått konstantert at det faktisk er noe som lever der inne.
Jeg er ca. 7 uker i dag. Tenker på å få i neste eller uka etter der. "om det er ledig".
Hvem skal man ta kontakt med for å få dette?
Er det bare innvendig eller kan man få noe utvendig?

Det er bare innvendig så tidlig ja. Du må kontakte private sykehus for å få det. Det koster jo litt privat da. Har du en historikk med ma/sa, så kan du også få henvisning fra legen din på et offentlig sykehus.

Jeg skal ha tidlig ul om en uke- er da ca 8 uker. Har tatt direkte kontakt m gynekologisk på sykehuset. Så tidlig er d vanskelig å se m utvendig, så d pleier å være innvendig. Je er spent på hva je får se og håper alt står bra til, at je kan føle meg litt tryggere:)

MiniMe12 skrev:
Jeg skal ha tidlig ul om en uke- er da ca 8 uker. Har tatt direkte kontakt m gynekologisk på sykehuset. Så tidlig er d vanskelig å se m utvendig, så d pleier å være innvendig. Je er spent på hva je får se og håper alt står bra til, at je kan føle meg litt tryggere:)

Det gjorde jeg sist. Fortalte at jeg hadde mistet og ønsket ul. Kom rett inn. Når jeg ringte før helga nå og bad om det samme, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha henvisning fra legen min. Hvor bor du? Kanskje jeg skal prøve å ringe en gang til og håpe på å treffe en annen? Tanken har streifet meg... :p

Hmm... Vi har ikke noe private sykehus her... Får kanskje heller bare vente til jeg har time etter jul, å prøve å forstå at man faktisk er gravid. Vil liksom ikke helt tro det, før en lege sier at jeg er det. Vet jeg er rar sånn sett :P

Dette er ikke et privat sykehus. Det var de som sa til meg da je hadde en SA i sommer at jeg bare måtte ringe hvis jeg ønsket tidlig UL neste gang for å se om alt stod bra til. Trengte ikke gå via lege. Dette er Kongsvinger sykehus.

Ok, spørs om det bare er første graviditet etter ma/sa da. For det fikk jeg sist gang, men nå har jo jeg et vellykka svangerskap bak meg, så spørs egentlig da...
Men verdt et forsøk! ;)

Jeg får pga forhistorien min.... Har endometriose, har hatt 1 MA, flere år barnløshet bak meg og måtte ha hjelp for å sønnen min. Nå har alt skjedd naturlig, men får ekstra oppfølging uansett. Veldig fint at jeg får det, takknemlig for det :)

Hvis man er veldig urolig, så vil de fleste leger gi henvisning til tidlig ul, altså...

Back
Topp