Snakk om maktarroganse! *Link*

namarie

Elsker forumet
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10044343

En stakkars gammel dame som hadde et veggmaleri på verandaen sin. Hun kunne ikke lenger gå ut i naturen og brukte dette for å få en følelse av å være i naturen igjen. I forbindelse med en renovering klarte Narvestad-borettslagstyret å bestemme at hun ikke fikk ha det lenger. Snakk om å være jævlige og utnytte den lille sjansen til makt de har. Fatter ikke at det er lov en gang. Hvis folk har kjøpt seg en leilighet må de da kunne bestemme selv hvordan de vil at det skal se ut. Kjenner jeg blir så jævlig provosert, altså[:@][:@][:@][:@]

Huff, de gjorde det faktisk altså. Husker når det var snakk om det for en stund siden, at folk engasjerte seg så veldig at jeg kanskje hadde regnet med at hun ville få ha det. Stakkars gamle dame [8|]

Ja, jeg ville aldri kjøpt der...hvem vil vel bo et sted hvor du absolutt ikke har noen eiendomsrett over ting du faktisk har kjøpt selv...fy søren, altså....

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1519402.ece

[:(] Her er det over...

Jeg merker at jeg tenker at bor man i borettslag, så må man søke om det man gjør. Man eier faktisk ikke sitt eget hus i borettslag, man leier det. Og gjør man noe sånt uten lov, så må man regne med at sånt kan skje. Det var jo ikke bare for å håndheve reglene de gjorde. De skulle renovere hele borettslaget. Jeg forstår styret. Sånn er det å bo i borettslag tenker jeg...

Skjønner at det er trist for hun damen altså! Maleriet var jo nydelig!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg merker at jeg tenker at bor man i borettslag, så må man søke om det man gjør. Man eier faktisk ikke sitt eget hus i borettslag, man leier det. Og gjør man noe sånt uten lov, så må man regne med at sånt kan skje. Det var jo ikke bare for å håndheve reglene de gjorde. De skulle renovere hele borettslaget. Jeg forstår styret. Sånn er det å bo i borettslag tenker jeg...

Da tror jeg vi er fundamentalt uenige akkurat her. Jeg mener at det må gå an å vise skjønn. Selv om man har regler kan man ikke ha forbud mot å tenke selv...

Beklager altså, men det er jaggu meg Norge i et Nøtteskall. Når skal vi begynne å være litt mer folkelige da?
Kunne hun ikke få ha denne gleden resten av livet? dama er jo gammel. Dette ga henne livsglede!

ORIGINAL: namarie

Da tror jeg vi er fundamentalt uenige akkurat her. Jeg mener at det må gå an å vise skjønn. Selv om man har regler kan man ikke ha forbud mot å tenke selv...

Så du er 40, jeg er 41[;)]

Jeg må si at jeg bruker minst mulig skjønn og mest mulig rene fakta/regler når jeg er med å ta avgjørelser. Da sikrer jeg mest rettferdig behandling, synes jeg da... Hva om noen andre hadde malt noe forferdelig stygt på veggen da - eller noe som virket støtende på andre. Skulle de få beholde det?

ORIGINAL: namarie

Så du er 40, jeg er 41[;)]

Jeg må si at jeg bruker minst mulig skjønn og mest mulig rene fakta/regler når jeg er med å ta avgjørelser. Da sikrer jeg mest rettferdig behandling, synes jeg da... Hva om noen andre hadde malt noe forferdelig stygt på veggen da - eller noe som virket støtende på andre. Skulle de få beholde det?

Vet du, jeg syns faktisk at folk må ha rett til å ha hva de vil på egen vegg, ja (så sant det er innenfor lovens grenser). Jeg syns det i dette tilfellet var litt vel mye regelrytteri.

I et borettslag har du ingen egen vegg... Borettslaget eier og forsikrer byggene, og betaler derfor også for vedlikehold...

ORIGINAL: Alexandra82

Synes det er leit når folks syn på andre mennesker og ting blir så svart-hvitt.
Det finnes noen nyanser imellom...

Godt sagt!

ORIGINAL: Alexandra82

Synes det er leit når folks syn på andre mennesker og ting blir så svart-hvitt.
Det finnes noen nyanser imellom...

Og ekstraordinær genreralforsamling der alle i borettslaget får stemme over saken er ikke å se nyansen i mellom?

ORIGINAL: rico

Altså nå har jeg bodd i boretslag.
Og der måtte vi søke om vi ville henge opp markiser og slik.
og det er jo fordi f.eks slik at ikke 12 boenheter skal sette opp markiser her og der. og i all verdens farger.

Når enn flytter inn i boretslag så er det husregler. alle får de når enn flytter inn. så det at hun faktisk har fått malt et maleri på veggen sin er faktisk mot reglene.

Hun kan gjøre hva hun vil inne. for det eier hun. Men det er boretslaget som eier blokka. og enn må jo bare føye seg etter reglene.

Og i denne saken her så skal det pusses opp utvendig. Ergo da må det bort. skjønner virkeli ikke hvorfor det er så vanskeli å forstå.

Hvis hun virkeli vil ha det maleriet så får hun skaffe seg et inne i leiligheta.

Joda, men alle tenker på den stakkars dama.. Tror ingen hadde hatt det noe vondt om det hadde fått bli, men hun synes jo det er kjempe vondt å ikke få ha det der.. Poenget er å ha medfølelse..

ORIGINAL: UnniMoor

Altså nå har jeg bodd i boretslag.
Og der måtte vi søke om vi ville henge opp markiser og slik.
og det er jo fordi f.eks slik at ikke 12 boenheter skal sette opp markiser her og der. og i all verdens farger.

Når enn flytter inn i boretslag så er det husregler. alle får de når enn flytter inn. så det at hun faktisk har fått malt et maleri på veggen sin er faktisk mot reglene.

Hun kan gjøre hva hun vil inne. for det eier hun. Men det er boretslaget som eier blokka. og enn må jo bare føye seg etter reglene.

Og i denne saken her så skal det pusses opp utvendig. Ergo da må det bort. skjønner virkeli ikke hvorfor det er så vanskeli å forstå.

Hvis hun virkeli vil ha det maleriet så får hun skaffe seg et inne i leiligheta.

Joda, men alle tenker på den stakkars dama.. Tror ingen hadde hatt det noe vondt om det hadde fått bli, men hun synes jo det er kjempe vondt å ikke få ha det der.. Poenget er å ha medfølelse..

Så hvis jeg vil ha mine rosa markiser og blir nektet det så må jo folk ha medfølelse for meg da.
sorry den går jeg ikke på. (ja satt på spissen)

regler er regler.

Det er helt teit å sammenligne..[;)]

Det er en helt relevant sammenlikning synes jeg. Poenget med borettslagsregler er jo nettopp at folk ikke kan gjøre som de vil fordi de ikke eier bygget. Dessuten er det absolutt hele borettslaget som har fått bestemme i denne saken, og de vil ikke ha det der. Synes faktisk de som må bo og leve med det er de som betyr mest i slike saker.

Det er en helt relevant sammenlikning synes jeg. Poenget med borettslagsregler er jo nettopp at folk ikke kan gjøre som de vil fordi de ikke eier bygget. Dessuten er det absolutt hele borettslaget som har fått bestemme i denne saken, og de vil ikke ha det der. Synes faktisk de som må bo og leve med det er de som betyr mest i slike saker.

Sorry, jeg klarer bare ikke skjønne at det går ann å bry seg så lite om en stakkars gammel dame..

Sorry, jeg klarer bare ikke skjønne at det går ann å bry seg så lite om en stakkars gammel dame..

En stakkars gammel dame som ikke bryr seg det minste om de rundt seg og hva de ønsker...

Back
Topp