snakk om arbeidsgiver

sørlandsis

Flørter med forumet
fikk beskjed at mulig gutten min får ikke plass i barnehagen jeg jobber i siden han er født etter 1.sept i fjor, men samtidig hørte at kanskje ho andre som som jobber i samme bhg og fikk ungen ca 1mnd før meg får plass... sporte arbeidsgiveren hvorfor sånn og de svarte : trur du vi prioriterer en assistent fram for en pedagog!?

HMMMM sånn blir man satt pris på ..

Jeg synes det er teit,m så er det bare.
Jeg vet at ei som startet et par år etter meg har "rett til" å få ungen sin i den barnehagen vi jobber i pga hun er pedleder.
Det er vel fordi det er så vanskelig å få tak i pedl..anner ikke..
Men sånn er det bare....
KJenner at jeg blir litt irritert over det..

Alle barnehager har prioriterte lister de må gå etter ved inntak av nye barn. Styreren min fortalte meg at jeg mest sannsynlig får inn sønnen min (kanskje ikke på første valg av bhg, men...) selv om barn født etter 1.sept ikke er prioritert. Dette fordi de har behov for min arbeidskraft. (Er pedleder) Det er mye vanskeligere å få tak i pedledere/førskolelærere enn assistenter (som det ofte er veldig mange av...) Og i utgangspunktet er bhg pålagt å ha pedagoger på hver avd. Derfor har de høyere prioritet... Forstår veldig godt at du synes det er kjipt, og hørtes ikke ut som at styreren forklarte det på noen grei måte akkurat[&:] Du står vel kanskje på en venteliste, da?

[:'(][:'(]

Er det mulig?!
Er det privat barnehage du jobber i? Isåfall snakk med styret!
Hos oss blir alle barn av personalet prioritert først når det gjelder plass...

Snakk om forskjellsbehandling...jeg blir kvalm!!

Back
Topp