Snacks til fødebagen?

Jeg kommer til å pakke flere forskjellige drikker, litt kjeks, salt snacks, druer og litt ekstra mat til kjæresten. Jeg er usikker på om han får mat på fødeavdelingen. Siden dette er første gangen så aner jeg ikke hva jeg kommer til å ville ha og ikke, men i værste fall får vi kose oss med det vi ikke bruker når vi kommer hjem :-)
Ja det er jo gjerne litt forskjellig fra sted til sted. Partner får vel som regel ikke, men må kjøpe.

Jeg må ha noe som gir stabilt blodsukker tror jeg... Håper på å få i meg litt god mat før verste riene slår inn sånn at jeg har litt å gå på (kan jo ikke spåes det). Må vel kanskje ha noe nødproviant av typen frukt, smoothie eller noe sånt og.

Jeg kommer til å pakke flere forskjellige drikker, litt kjeks, salt snacks, druer og litt ekstra mat til kjæresten. Jeg er usikker på om han får mat på fødeavdelingen. Siden dette er første gangen så aner jeg ikke hva jeg kommer til å ville ha og ikke, men i værste fall får vi kose oss med det vi ikke bruker når vi kommer hjem :-)

På SUS i alle fall får både mor og far mat på fødeavdelingen rett etter fødsel. Brødskiver og drikke.;)

Kjøpte energidrikk (type sportsdrikk) sist, etter anbefalinger, den ble liggende i kjøleskapet i sikkert ett år etterpå (var altså med både til sykehuset og tilbake) før den ble kastet. Denne gangen blir det nok noe jeg faktisk liker å drikke (kan ikke fordra slike energidrikker), kanskje iste? Ellers husker jeg at jordmødrene var å hentet mat/drikke (skrive, pålegg, vann og juice) når jeg trengte det. Sykehuset har dessuten kiosk som jeg mener å huske har døgnåpent (var alltid åpent hver gang vi var innom sist og var på sykehuset i fire døgn før ungen kom), men tar kanskje med noe salt (som french fries) og kanskje en type muslibar som ikke er for søt :-)

Ser flere skriver at de skal ha med vann.. Er ikke det mulig å få vann på sykehuset da? :p
Jeg kjøper en imsdalflaske så har jeg flaska etterpå. Har ikke annen vannflaske da jeg ikke finner noen jeg syns er god å drikke av :p Bruker samme på jobb, bytter ut med jevne mellomrom

Vann. Og en flaske cola. Kjeks er sikkert lurt, også en pakke nøtter :) mulig noe godteri men vet ikke om det er noe poeng i for hvis man lett blir kvalm kan jeg vel banne på at jeg blir det :-P og da blir godis 10 ganger værre...

Jeg har pakket en flaske powerade, pakke Müslibarer fra bixit av typen mandel og sjokolade også 2 sjokolader :) samboer ville handle selv :p

Syns den blåe powerrade'n var veldig god å ha under fødsel sist, og noe kjeks og new energi sjokolade. :) og litt til gubben :)

På SUS i alle fall får både mor og far mat på fødeavdelingen rett etter fødsel. Brødskiver og drikke.;)

Vi får sikkert noe mat på st. Olavs også, men jeg har blitt så sær på mat pga hyperemisisen, så vi har blitt enige om at vi smører matpakke med mat som jeg liker. Han spiser alt uansett, men vi tar da med litt til han også :-)

Har ikke hatt tid til snacks de to andre fødslene, men går det saktere denne gangen sender jeg sambo ned i sykehus kiosken å kjøper noe godt ;)

Ser flere skriver at de skal ha med vann.. Er ikke det mulig å få vann på sykehuset da? :p
Jo sikkert ;) Men sykehusvann smaker ikke godt (Med mindre jeg får isbiter i... Da kan det hende jeg heller drikker det). Kan ikke fordra sånne sportsdrikker, så blir nok Imsdal her.
I tillegg pakker jeg sikkert ned salt kjeks. Har også veldig lyst til å ha med gulrøtter og druer, men er jo litt dumt å pakke det ned i dag, og så blir det ikke fødsel før om 4 uker ;)

Nå har jeg pakket oppi sjokolade, safarikjeks, bixit, ritzkjeks :-) Så gjenstår det brus og vann! Takk for masse gode tips ;-)

Back
Topp