Snacks til fødebagen?

mia1986

Elsker forumet
Hva tar dere med på sykehuset? Er sjokoman til vanlig, men vet ikke om det er akkurat det jeg helst vil ha under fødsel... Blir sikkert kvalm! Tenker å pakke med brus, kjeks og noe godis. Men vet ikke helt hva....!
Tips??

Jeg har kjøpt bokstavkjeks, kornmokjeks, sjokoladekjeks og ett par flasker med vann :)
Noen er jo uheldige å bli veldig kvalme, og da er nok neppe sjokolade det første man tenker på :)

Blir nok å ha sjokolade i veska Sist gang var å spise det siste jeg tenkte på så det var ikke aktuelt. Jeg sendte mannen i kiosken så han kunne få spist litt selv var eneste. Så er det kiosk på sykehuset så tenker ikke så mye på å ha snacks med

Har ikke pakket enda, venter til over jul da jeg skal kjøpe noen gode bukser og sånnt. Har laget liste da :-) tenker vannflaske er viktig. Og så finnes det noen små knekkebrød med forskjellig pålegg som er ferdigsmurte. Skal kjøpe noen av dem. Brunost, sjokolade og kremost finnes ivertfall. Tenker det er lettvint. Kommer til å pakke sjokolade også jeg... glemmer aldri søtsuget jeg fikk sist etter fødsel. Satt alene på sykehyshotellet me sinnsyk søthunger.. endte med å gå ned i resepsjonen å handle vel mye dyr sjokkis :-/

Jeg hadde ikke med noe snacks sist, og kommer ikke til å ta med nå heller. Mulig jeg kjøper en flaske Bris eller noe og tar med. Jeg tenkte ikke på mat i det hele tatt sist.

Sniker litt :P Vi hadde masse snacks som kom til bruk etter epiduralen. En sånn appelsinsjokolade, burn, potetgull og burgere :P

Sist fikk jeg beskjed av jordmor at av drikke var det var beste med energidrikk av f.eks typen Gatorade (til å ha under fødselen altså) Brus og koffeinholdige drikker som Burn og Battery ble frarådet.

Fikk masse eplejucie etter fødsel, ellers drakk jeg vann. Tok ikke med snacks, men nå tar jeg med mariekjeks, bixit (vanlig kjekspakke og den med blåbær)

Tar med gatorade, brus til mannen, vannflaske, müslibarer, banan, en pakke kjeks og noe salt. Pakker nok en sjokolade til barsel, pleier også å få søtsug etter fødsel

Åååååh jeg ble plutselig snopesyk og ingen snop i hus, bortsett fra to sjokolader fra fødebagen :p så jeg stjal den ene :p Hehe

Maxim Energidrikk med sitronsmak! Har fungert supert på meg under fødsel. Blir lett kvalm.. Kjøper boks med pulver på sportsbutikk og blander med kaldt vann underveis, så får jeg iskald drikke. Tar også med kjeks, nøtter og annet som er lett å fordøye, men blir neppe spist..

Last edited:
Tror ikke jeg har hatt med noe snacks de andre gangene. Har ikke vært mulig å spise noe for det har vært så intenst.
Men noe å drikke burde jeg hatt. Men så var det den svangerskapsdiabetesen da.. :-/

Cola. Hadde med det sist også. Ble anbefalt å drikke det med en gang etter fødselen for å få litt energi ( fødte 04.15 sist). Også må vi vel ha med noe kjeks eller noe. Men går det som sist så reiser jeg hjem ganske fort. Fikk mat på fødestua før vi ble flytt over også.

Kjeks/muslibar, banan og vann til etter fødsel. Spiste ingen ting under forrige fødsel og gjør det sikkert ikke denne gangen heller... Har andre ting å konsentrere meg om :p

Jeg kommer til å pakke flere forskjellige drikker, litt kjeks, salt snacks, druer og litt ekstra mat til kjæresten. Jeg er usikker på om han får mat på fødeavdelingen. Siden dette er første gangen så aner jeg ikke hva jeg kommer til å ville ha og ikke, men i værste fall får vi kose oss med det vi ikke bruker når vi kommer hjem :-)

Jeg har aldri hatt tid til å spise noe under fødslene, så pakker ikke med noe mat eller drikke denne gangen heller. De på fødeavdelingen kommer inn med vann med isbiter i, og det er gull verdt. Det er nok det eneste som frister uansett:D

Back
Topp