Snacks til fødebagen?

Venterguttiseptember14

Betatt av forumet
Har lest at sjokolade er god måte og få opp energi på etter fødsel, og tenkte og ta med meg en sjokolade :D

Dette nevnte jeg for mamma(som kan være til tider overhysterisk) som sa at det bør du vertfall ikke ta me deg da dette kan gi barnet kolikk...

Og vill jo ikke det. Men har jo litt lyst og ta me meg noe godt som jeg kan kose meg med etter på :p

men hva kan en ta me som gir energi og smaker ekstra godt etter fødsel :p ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Har lest at sjokolade er god måte og få opp energi på etter fødsel, og tenkte og ta med meg en sjokolade :D

Dette nevnte jeg for mamma(som kan være til tider overhysterisk) som sa at det bør du vertfall ikke ta me deg da dette kan gi barnet kolikk...

Og vill jo ikke det. Men har jo litt lyst og ta me meg noe godt som jeg kan kose meg med etter på :p

men hva kan en ta me som gir energi og smaker ekstra godt etter fødsel :p ?

New energy sjokoladen :p

Mener jeg leste at man tidligere trodde at sjokolade kunne gi magevondt til bebbisen, men at de har funnet ut at dette ikke stemmer allikevel? Tror det må googles litt om kosthold og amming, jeg kan alt for lite :p

sjokolade inneholder kakaobønner og melk som kan gi magesmerter til babyen. det samme gjelder: kål,erter,paprika,løk,annanas, nøtter,mandler,eple,linser,egg,bønner osv husker ikke mer i farta.. Men er inviduelt hva babyer reagerer på så det må man bare teste ut etterhvert :) Min eldste tålte ikke løk og melk, og min andre tålte ikke melk.. men det gjør ikke jeg heller så det er ikke noe proble for meg å holde meg unna det ;) tok aldri med noe snacks, men det er opptil hver enkelt..
Og når det er sagt det morsomste er jo maten man får på sykehuset... dagen etter fødsel så kommer da jm for å prate litt om diverse og informere om mat babyen kan reagere på.. Så når man har slukt alt det dem har sagt så får man servert middag, med omtrent samtlige ingredienser man skulle holde seg unna :p

Jeg synses det var magisk å spise en god morgen yoghurt etter fødselen den er det jo endel sukker i og smaker godt:-)

Kommer ikke til å ta med meg noe snacks.
Har ikke hatt tid til å spise noe under fødselene. Har gått så fort. Og regner med at denne går like fort.
Klarte ikke spise noe før jeg var ferdig. Og da smakte det best med ei brødskive rett og slett. :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kommer ikke til å ta med meg noe snacks.
Har ikke hatt tid til å spise noe under fødselene. Har gått så fort. Og regner med at denne går like fort.
Klarte ikke spise noe før jeg var ferdig. Og da smakte det best med ei brødskive rett og slett. :p

Det har jeg tenkt på, at snacksen er til etterpå, for ser ikke for meg å være særlig sulten på noe under fødselen. Der satser jeg på flytende føde :P Ikke bare vann, men gjerne sjokomelk og saft også for å holde oppe blodukker og holde sultefølelser borte...?

Under fødsel var det kjekt å ha ei flaske med tut som jeg fylte opp med vann og isbiter etterhvert på føden. Alt anna drikke smakte ikke. Men jeg har hatt raske fødsler da.

Jeg hadde ikke bruk for noe spes etterpå heller. Syntes det var best med ett skikkelig måltid. For da var jeg skikkelig sulten. :P Og da smakte ei vanlig lita brødskive kjempe godt. Hadde ikke så lyst på noen anna spesielt. Men på sykehuset der jeg skal føde har de alt mulig. Veldig fin kantine. Og Narvesen like ved i samme bygg.. Så er de noe jeg får lyst på kan mannen fikse det fort. ;)

Kommer sikkert til å ta med en nøtteblanding og is-vann, men forrige fødsel gikk såpass fort at jeg regner ikke med jeg kommer til å spise så mye. Fristet i alle fall ikke sist. Etter fødselen skal jeg spise spekeskinke!! :D

her er det også narvesen og kantine og man får mat på føden.. mine har blitt født kl 7 og 4 så litt begrensa hva man får tak i :p uansett fikk brødskiver og drikke av jm i fødsel nr 2 med gjevne mellomrom.. var der 15-16timer før ho kom.. med første rakk jeg ikke tenke på mat eller drikke.. mulig bf ga meg litt saft.. han kjøpte hvertfalll champagnebrus til meg etter fødselen.. som jeg fikk etter å ha sovet å sånn.. Søvn er faktisk noe jeg har hatt mest lyst til etter fødslene, men da har jeg vært våken i over et døgn også.. så sove ved siden av den nyfødte er bare helt fantastisk ;) Med nr 2 ble det samsoving fra dag 1 iom det var dobbeltseng :) med nr en var jeg på en annen avdeling pga plassmangel.. så der var det vanlig sykehusseng og ikke plass til en baby i tillegg til meg :p så var stinga i veien også så var ikke så mobil..

ops ble litt langt :p

Jeg har bestilt barselsgrøt (rømmegrøt) og spekeskinke til dagen etter fødselen :p Og melon med spekeskinke til dessert :p
hehe, samboern lurte på om han skulle komme med spekeskinke og brie til meg på sykehuset, men jeg sa han kunne vente til jeg kom hjem :p

Sist tok det bare to timer fra vi kom inn til jenta var ute, det eneste jeg var glad jeg hadde med var kald farris med mango :) Barnepleieren skulle absolutt ha i meg rød saft for energien sin del, men har aldri vært noen superfan av husholdninssaft ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Sist tok det bare to timer fra vi kom inn til jenta var ute, det eneste jeg var glad jeg hadde med var kald farris med mango :) Barnepleieren skulle absolutt ha i meg rød saft for energien sin del, men har aldri vært noen superfan av husholdninssaft ;)

Ææææsj husholdningssaft :P SÅ enig!

Gi meg heller sjokolademelk :D

Jeg synes kald husholdningssaft er sååå godt :D så det skal ikke vøre noe problem og få ned :D tenker kanskje jeg sender mannen ned på narvesen hvis heg abselutt må ha noe :p han må også få jobbe litt under fødselen :p

Mat eller snacks var det siste jeg var interessert i bådd under og etter fødsel for å si det sånn ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

er ikke noe fan av husholdningssaft jeg heller.. er vel kun på sykehus jeg drikker litt av det :p

Back
Topp