Snacks i fødebaggen?

Luxx

Glad i forumet
Hva har dere pakket/hatt med som drikke og snacks til dere selv og partner i fødebaggen? Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe inn, pakke ned.

Jeg har med en cola til mannen og to powerrade til meg selv. Av snacks har jeg müslibarer, nøtteblanding og kjeks med sjokolade (får skikkelig søtsug etter fødsel og på barsel).

Jeg har med en cola til mannen og to powerrade til meg selv. Av snacks har jeg müslibarer, nøtteblanding og kjeks med sjokolade (får skikkelig søtsug etter fødsel og på barsel).
Hmm, ja tenkte selv på noe kjeks av ymse slag (bixit eller Mariekjeks - er sugen på de når jeg ikke er i form), en stor pose med nøtteblanding men utover det har jeg lite peiling. Skulle fødselen starte på natten har vi ingen muligheter til å få tak i noe før morgen timene.

Har en pakke Strandaskinke klar i kjøleskapet, samt to vørterøl og to powerade :-P Har også planer om å ha med Twix-sjokolade, men den må jeg kjøpe på mandag, siden den jeg hadde kjøpt på "mystisk vis" har blitt borte...;)

Vann, bixit og safarikjeks, også skal jeg ha med banan om jeg husker det. Magen vrengte seg ved tanken på søtsaker forrige gang, så kjeks er kun for sikkerhet skyld :)

Eneste jeg tenker å ha med er vannflaska . :) var eneste som ble brukt forrige gang og :)

Hmm, ja tenkte selv på noe kjeks av ymse slag (bixit eller Mariekjeks - er sugen på de når jeg ikke er i form), en stor pose med nøtteblanding men utover det har jeg lite peiling. Skulle fødselen starte på natten har vi ingen muligheter til å få tak i noe før morgen timene.
Vi får brødskiver, saft osv på føden, men av erfaring vet jeg at jeg klarer å spise minimalt med mat. Har hatt med det samme på de to andre fødslene også og det var gull verdt. Fikk ikke i meg så mye, men litt er bedre enn ingenting og det er snacks som gir energi

Vi får brødskiver, saft osv på føden, men av erfaring vet jeg at jeg klarer å spise minimalt med mat. Har hatt med det samme på de to andre fødslene også og det var gull verdt. Fikk ikke i meg så mye, men litt er bedre enn ingenting og det er snacks som gir energi
Takktakk, ja vet de har kjøleskap og mat på føden, ble tilbudt ei skive når jeg måtte inn en natt. Men hadde helt glemt det :) Så da holder det nokk med en kjekspakke, en pringles og noe nøtter. Er som regel det jeg er sugen på.

Pringles ja, det tror jeg at jeg må putte oppi! :) Hadde null lyst på sjokolade før/etter fødsel, kan garantere at jeg verken får tid eller lyst på brødskive på føden, så det blir nok som sist at jeg prøver å spise litt bixit og evt. noe frukt i bilen på vei dit for å få litt energi. Powerade til å drikke under fødsel, og mariekjeks (+ pringles) til å ha stående som snacks etter fødselen.

Pringles ja, det tror jeg at jeg må putte oppi! :) Hadde null lyst på sjokolade før/etter fødsel, kan garantere at jeg verken får tid eller lyst på brødskive på føden, så det blir nok som sist at jeg prøver å spise litt bixit og evt. noe frukt i bilen på vei dit for å få litt energi. Powerade til å drikke under fødsel, og mariekjeks (+ pringles) til å ha stående som snacks etter fødselen.
Ja er nokk ikke ofte sugen på noe søtt så her blir det sikkert mariekjeks og pringles. Pringles er super godt og så lettvint, kiosk og kantine er åpen på dagtid så det skal bare eventuelt holde til morgentimene.:)

Jeg har kjøpt inn alt for mye :-P Men jeg tenker at i værste fall får vi ta det med hjem og spise senere!

Dette er kjøpt inn/pakket:
1 pk knekkebrød med kanel
1 pk ritz
2 polly småsulten
4 bixitbarer
1 stor plate melkesjokolade til mannen
2 monster/redbull
1 yt sportsdrikke
1 liten pepsi max
1 imsdal uten smak
Røde epler

Jeg har også handlet inn halvstekte rundstykker og hvitost. Dersom jeg får tid kommer jeg til å steke og smøre disse som niste. Jeg er kjempesær på brødmat, så jeg vil ha mulighet til å spise noe jeg vet jeg liker..

Jeg ser selvfølgelig selv at dette er alt, alt for mye og at på langt nær alt kommer til å bli spist. Det er bare det at jeg ikke vet hva jeg kommer til å ha lyst på under fødselen ;)

Jeg har kjøpt inn alt for mye :-P Men jeg tenker at i værste fall får vi ta det med hjem og spise senere!

Dette er kjøpt inn/pakket:
1 pk knekkebrød med kanel
1 pk ritz
2 polly småsulten
4 bixitbarer
1 stor plate melkesjokolade til mannen
2 monster/redbull
1 yt sportsdrikke
1 liten pepsi max
1 imsdal uten smak
Røde epler

Jeg har også handlet inn halvstekte rundstykker og hvitost. Dersom jeg får tid kommer jeg til å steke og smøre disse som niste. Jeg er kjempesær på brødmat, så jeg vil ha mulighet til å spise noe jeg vet jeg liker..

Jeg ser selvfølgelig selv at dette er alt, alt for mye og at på langt nær alt kommer til å bli spist. Det er bare det at jeg ikke vet hva jeg kommer til å ha lyst på under fødselen ;)
Oi, ja har det litt sånn jeg og men har ikke plass til så veldig masse. Prøver å holde de til en liten bag XD

Oi, det var litt av en liste :p
Ja, man kan jo bare ta med hjem igjen;)

Jeg tror jeg må kjøpe en energibar eller noe. Kjapt, kompakt og greit på smak. Sånn at man får i seg litt energi på kort tid. Husker jeg ble kvalm og kastet opp sist. Så jeg tipper brødskive utgår...
Men noe salt var også lurt. En sånn liten boks med Pringles er jo perfekt:) Eller saltstenger.

Jordmor på sykehuset anbefalte sjokolade, energidrikk osv. Rask energi. Potetgull og kjeks samt frukt og matpakke hvis vi får tid. Cola, vann osv.

Skal ikke ha energidrikk, syns det smaker forferdelig:-P Tenker iste, smaker myyye bedre;-) Vurder er også french fries, og new energi sjokolade i tillegg til en liten energibar:-) Hvis ikke jeg spiser det, gjør mannen det, så går det ikke til spille.

Back
Topp